- 652 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ozanımız Mekanın cennet olsun.
OZANIMIZA…
OZAN, bir ferdi ve parçası olduğu milletin içini, işini, hayatını ve her şeyini sergileyen, arzularını, dileklerini dile getiren kişidir.
Geçmişini yermeden geleceğe yönelen, karanlıktan ürküp aydınlığa, karanlıktan tiksinip aklığa koşan bir kılavuz kişidir.
Her yerde ve her zaman iyiyi, doğruyu, ileriyi görenlerin, gördüklerini söyleyenlerin yanlarında yer alan bir savaşçıdır.
Ozan sazıyla ve sözüyle hep milleti için yaşayan, millet kaynağından kana kana içen ve yine onun için yollara düşen gönül adamıdır.
İçinde yaşadığımız toplumda huzuru yerinde olanlarımız da var, sıkıntıları olanlarda… Bir eli balda, bir eli yağda yaşayan insanlarız da var, bazı bireyler öylesine dertli ki kime dokunsanız anında size deşarj oluvermektedir… Biraz konuşma sohbet etme kültürü insanlarda azaldı.
O nedenle herkes anladığı işi yapmalıdır. Bazı kişiler hemen balıklama bir konuya atlar.
Kimisi de soğukkanlıdır… Elbet paraya ihtiyacı olmayan, borçlunun halini anlar mı?
Şairler var kitap yazan, kitapları 15.-33 baskı yapan, şairler var yazmak isteyip de imkân bulamayan… Biz 1 yıldır uğraştık şiirlerini kitap haline getirmeye. Hakkımız helal olsun. Çok üzüldük ama gittiğimiz birkaç yeri yazmak istiyorum. Yanlış anlaşılmazsa…
Halk ağzı ile yazan, edebiyat dersi almadan harika yazısı ile herkesin övgüsü ve takdir duyguları karşısında gönül adamlığını gösterip adeta biz bir damla olmuşsak ne mutlu diyen eli öpülesi kişilerden birisidir ozan Fuat ağabey.
“Tatlı düşmanmışsın yendin beni sigara” ve 347 şiiriyle, gönlümüzde eşsiz bir yer kazanan, dumansız hava sahası için çalışan, yaşına rağmen enerjik olan ağabeyimizin vefatını Bu gün öğrendik adeta yıkıldık, dost kazanmak elbet zor, derdinizi dinler çare bulmak için gayret gösterirdi. Hakkın rahmetine kavuşmuştur. Cuma namazından sonra, Cenaze namazını kılıp edebi âlemine yolcu edeceğiz, mekânı cennet olsun.
Bizimle hatıraları çok, Nevşehir yerel basında ve birçok programlarda da imza atan yaşadığı Sulusaray kasabasındaki hatıralarını dile getiren, şehrimizde, kasaba halkı da unutmaz bizlerde. Şiir kitabının basılması için verdiği mücadelesi de unutulamaz…
Türk Eğitim sendikasını 8.ayda beraber ziyaret etmiştik emekli maaşı ile şiirini kitap haline getiremediğini, Mustafa beye anlatışı hala aklımda… Genel merkeze sunarız demişti Mustafa Bey. Halk araştırmacısı Hüseyin Sevindik kardeşimiz evini ziyaret etmiş bazı şiirlerini sazıyla seslendirmesini çekmişti.
Rektörümüz Pr. Dr. Filiz KILIÇ hanıma son yazdığı şiiri kendisi sunmuştu, çok beğenen rektörümüz hemen ilgili bölüme şiir fotokopisini almıştı sağ olsun, ilgilendiler ama ömür kısa, sayılır nefes bu kadarmış, dünyada…
Sulusaray kasabasının okul öğretmenlerinin 15 gün önce kendisini çağırmışlar, şiir defterini inceleyip gerekli çalışmaları yapacaklarına öylesine memnun kalmış ve bize anlatmıştı ki tarif edemem o duygusunu… Mahalli idareler derneği başkanı İbrahim Bey de bu konuda kendisine destek vermek için bir takım girişimlerde bulunmuştu, umarız şiirleri kasaba belediye başkanlığınca ve il kültür müdürümüzce, Yetkililerimizce, bu fedakâr ozanımızın şiirlerini bari kitaplaştırırız... Dileğimiz budur.
Nevşehir Belediye Başkanı Hasan Bey yöre türkülerimizi Refik Başaran şivesinde söyleyen Fuat ağabeyin, Belediye ana sayfasında sesinden dinledik, sağ olsunlar.
ALLAH RAHMET EYLESİN, HEPİMİZİN VE DOSTLARIMIZIN BAŞI SAĞOLSUN.
YORUMLAR
Şair,dolu bir bulut gibidir dost. Dolar, yağar,sel olur ırmaklara dökülür. Ve bir önceki akıp giden seller gibi deryalara karışır.Ve sonraki gün Güneş açar yeni bir gün başlar.
Allah Rahmet etsin. Toprağı bol olsun.
Saygımla.
PERİ BACASI 50
Temel nedeni stres ve sigara ani kalp krizinin başıdır.
Bu sitemizde sizlerinde tanımasını istedim Allah sizlere uzun ömürler versin.Muharrem bey.
Kapadokyadan selam ve sevgilerimizle.
DUMANSIZ HAVA SAHASI İÇİN EL ELE...