Çöp Adam
Bakmayın bu halime, ben küçükken çok uslu bi çocuktum. Hiç heves etmezdim öyle resim karikatür gibi sakıncalı şeylere.
Çizebildiğim en iyi resim 62’den tavşan ve çiçekti.
Lisede resim dersinden kalıyordum da hocaya yalvar yakar olmuştum, babam kızar annem küser diye. Sağolsun Celal hocam halime acıdı da 10’luk sistemde 4,5 tan 5 verdi de kıl payı geçmiştim.
Resim çizebilmek çok özel bir yetenek. Yani kabiliyetin yoksa ı-ıh, mümkün değil çizemezsin.
Temsil ben... Çiçek çizmekle, çöp adam çizmekle, kardan adam çizmekle, 62’den tavşan çizmekle nereye kadar!
Birgün resim dersi sınavındayız, hoca da bizi Picasso sanıyor.
Yok, çocuk parkı çizecekmişiz de
Yok, salıncaklar olacakmış da
Yok, kaydıraklar olacakmış da
Yok, oynayan çocuk figürleri olacakmış da
Yok, banklar olacakmış da
Yok, banklarda çocukların ebeveynleri olacakmış da
Bişeyler bişeyler...
Etrafıma bakındım, herkes harıl harıl çiziyor. Uyuz oldum tabi, ben çizemiyorum ya. İçimden söylenip duruyorum bir taraftan da çizmeye çalışıyorum. Yaptığım şeyler hiç hocanın istediği figürlere benzemiyor. Buna rağmen banklar dışında diğer bütün istenilenleri yaptım.
Hatta hoca, ’ kızım ne bunlar ’ diye sorarsa cevabı bile hazırlamıştım, ’soyut resim hocam’
Soyut resim şaheserimde banklar hariç herşey tamamdı. Ön sırada oturan çocuğun kağıdına odaklandım.
Bir de ne göreyim! Picasso, ön sıradaki arkadaşın çizdiği figürleri görse kıskançlıktan çatlardı.
Arkadaşım bank bile çizebilmişti.
Hemen kalemle omzunu dürterek,
-Bana da bank çizer misin? diye sordum.
-Tamam çizerim
Resim kağıdımı aldı ve çok kısa bir süre sonra arkasını döndü,
-Bankların üzerine AKBANK yazim mi?
Allah tependen baksın emi...
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
'İyi peki yaz' dedim ve kağıdımı geri aldığımda bankta AKBANK yazıyodu.
:))))))))))))) Akbank bugünlere gelmesini o çocuğa borçlu. O çocuk umarım beni okumuyodur şimdi. 'Verdiğim emeklere haram zıkkım olsun' diyebilir.
:) Sevgilerimle.
İlk resmimi, Horoz Döğüşü, iki lahmacuna sattım. Daha sonra para karşılığı yapar oldum. Resim çizmek büyük yetenek gerektirmiyordu ama insanlar o kadar ''Ben çizemem ki'' diye kendilerini sınırlandırıyorlardı ki, bana ekmek parası çıkıyordu.
Sanat dallarını basit düzeyde yapmak için yeteneğe ihtiyaç yoktur. Bildiğinizi değil, baktığınızı çizdiğiniz sürece (Tıpkı İnci Küpeli Kız filminde ''Bulutlar ne renk?'' sahnesinde olduğu gibi) çöp adamlara mahkum kalmazsınız. Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Sonu çok güzeldi özellikle...Akbank değil de;sümerbank vardı o zamanlar ya da emlakbank..Daha ünlülerdi:))))
Cuma günü tebessüm ettirdi anınız ablacım...Hayırlı Cumanız olsun...Her daim..
Esma KAHRAMAN
O,önde oturan varya,önde oturan
kesin memur olmuştur.
Haftanın 7 günü sinekkaydı traş,5 günü takımelbise-kravat!..
Yetmedi,alışverişe çıkarken de kravat.Çoluk-çocuk uyarmazsa,yazlıkta da takar.
Mutlaka cüzdan taşır ve beşlikleri,onlukları eliyle ütüleyip öyle yerleştirir.
Her iş dönüşü elbiselerini askıya yerleştirip,kravatını itinayla çözer.
Çizgili pijamalarını giyer ve terliklerini takar-takmaz,teftişe mutfaktan başlar.
İyi ki,anam beni kız doğurmamış.
Öyle bir kocam olsaydı,naapardım acaba?
Felakete gülünmez ki..
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Keyifle okudum yine.