Uçurtmam Tellere Takıldı
Eğer dinleseydin
Masallarımı
Bunlar batıl demeseydin
Ağzıma tıkamasaydın muştunu
Denizler acı olmayacak
Gül suyunda yüzecekti gemiler
M.KAPKINER
Denizlerin acı olacağı Adem’den bu yan belliymiş zaten. Elma sunumunda işlenen günahın vebalini yüklenen bedenler, ellerinin kirini durmadan bulaştıracaklardı her nesneye. Olan buyken, hep bu olacakken ağza tıkanan muştuların haddi hesabı olmayacak, masallar dinlenmeyecek ve yerkürede hava hiç durulmayacaktı. Günahlarıyla her daim diri bedenler, ruhsal dinginliği anlık yaşayacak ve yüzüne güldüğüne kazmış olduğu kuyuyu çoktan hazır etmiş olacaktı.
Gidiyorum, şiirle yaşadığım ömrü şiirce bitirmek için, yani günahkar… Yazmak günahkarlıktanmış zaten herkesten kaçarak, uzaklaşarak, durmadan kendine koşarak…
Günahlarım, ah benim tamam yanım nasıl da nâmurad ölüyorum.
Sevaplarınla karşılanmadığım, günahlarımla uğurlandığım yerlerde müstesna bir ölüm biçiliyor ömrüme. Durmadan gidiyorum menzil yok, dur durak yok, ölüyorum durmadan…
Gidiyorum, çok olmuştur gidenler, biliyorum, bu şiiri beyaza çekemeden gidiyorum. Benim uçurtması tellere takılan şarkım, yanı başımdaki günahım seni nasıl dillendireceğim şimdi bu kör olası şiirle?
Lütfi DEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.