TRAFİK YİNE TRAFİK
Yine çok değerli ve sevdiğimiz bir türkü yorumcusu ve bestecimizi Kıvırcık Ali’yi bir kazada kaybettik,öncelikle ona rahmet diliyorum.Maalesef bu bizim ne ilk ne de son kaybımızdır bu trafik kazalarından.Trafiği TDK sözlüğü şöyle tanımlar "Ulaşım yollarının yayalar ve her türlü taşıt araçları tarafından kullanılması" Ama nasıl kullanılması? işte sorunumuz tam da buradan başlıyor.Örneğin alkollü mü kullanılması,hız sınırlarına uyulmadan mı,uykulu yola çıkarak mı,bakımsız araçlara binerek mi,kısa süreli kurslarda kendini sürücü sanarak mı?Gün geçmiyor ki bir kaza haberi gelmesin ülkemizde.Dağılmış aileler,yok olan beyinlerimiz,sanatçılarımız,değerlerimiz yani insanlarımızdır kaybettiklerimiz ama kim bulduysa çok kızdığım bir suçlu var adı trafik canavarıymış,acaba kimdir trafik canavarı?Ehliyetsiz araç kullananlar mı,alkollü yola çıkanlar mı,kurallara uymayanlar mı vb.?Suçu bir canavarda aramak kolaycılık olsa gerek ya da toptancılık.
Genel anlamda bu kazaların çok nedenleri var,sürücülerden kaynaklananlar,yoldan kaynaklananlar,eğitimden olanlar,hava koşulları vb.? Bunlar içinde bence en çok olanı sürücü hatalarıdır.Bir hava koşulu değişmez ama o havda ya yola çıkmamalı yada zorunlu isek önlemleri almalıyız,sürücü eğitimleri ve fiziksel yol koşulları da devlet tarafından düzeltilmelidir veya düzeltilmeye çalışmalıdır.Şu sürücü okullarının artık rant yeri değil çağdaş ülkelerdeki gibi bir okul ve eğitim yeri olmalı derhal sağlanmalıdır.
Ve trafikte hoşgörü çok önemli,sinirli araç kullanmak,sarı ışıkta derhal korna çalmak,belki acemi birisini sıkıştırmak ve hatta dövmek,ülkemizdeki trafik davranışlarından sadece biri kaçıdır.Trafikte yol üstünlüğü genelde maalesef saldırgan ve sesi çok çıkanlardadır ülkemizde,her halde artık ehliyet almak için herkesin bazı psikolojik testlerden geçirilmesi ve bu aşamada bazı kişileri engellenmesi bir çok kazayı ve kaybı önleyecektir.
Peki ne yapılabilir?Gerçi son zamanlarda ülkemizde güzel gelişmeler de yok değil duble yolların yapılması,demiryollarının yeniden canlandırılması,uçak bilet fiyatlarındaki azalmalar gerçekten olumlu ama neden halâ bir çok kaza olur bu ülkede?Alkollü ve uykusuz araç kullanmak,aşırı sürat,hatalı sollamak,bakımsız araçlarla yola çıkmak,hava koşullarını dikkate almadan araç kullanmak ölümleri,yaralanmaları ve aile facialarını ortaya çıkarmaktadır.Artık topyekün bir kaza önleme seferberliği zamanı geldi ve geçiyor sanırım.
Direksiyona geçince şöyle bir soruyla başlayabiliriz örneğin.İstediğim yere sağlam olarak varmak istiyor muyum?O zaman yapmam gerenler nelerdir,kısa bir zihin listesi ile başlayabiliriz her yolculuğumuza.Unutmayalım ki hiç bir neden ve sonuç bir yere sağlam olarak ulaşmaktan daha önemli ve yaşamsal değildir,o zaman artık şu trafik canavarı komedisini bir yere bırakıp ciddi önlemler alınmalıdır.Özellikle çocuklarımız küçük yaştan bu bilince kavuşamazsa maalesef ilerde yeni trafik canavarları yaratacağımız kesindir. Artık Hürrem sultanın yatak maceralarından çok daha önemli konular olduğunu düşünmenin zamanı geldi de geçiyor bile............değil mi ama??????????
13 Ocak 2011
İzmir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.