yüzsüz
Yüzsüz
-Dudakların çatlamış.
-Öyle, kaç zaman oldu bilmiyorum. Ama artık alıştım .
-Neye?
-Ne demek neye?
-Alışmışlığın? İnsanların bir yerlerine bıraktığı acıya mı bu çatlağın, yoksa her hareketinde dudakların kanamasına mı?
-İkisine de. Hem bu acı nedir ki? Yaşadıklarımın yanında. Kan dersen seviyorum onu. Hem Kan tutmaz beni. Bilmiyor musun?
-Affedersiniz. Kimsiniz? Yani bir adınız var mı? Durup dururken masama oturdunuz.
-Seninki Ömer olmalı..
-Yok hayır.
-Mehmet?
-Hayır..
-Neyse. İsmin ne önemi var ki?
-Ama ben sizi tanımıyorum.
-Ben de.
-Peki ama durup dururken gelip masama oturdunuz.
-Yasak mı? Hem nereye otursaydım? Kimin masasına? Bak bakalım etrafına bir. Ne yani bayanın masasına mı otursaydım, şu yüzü gözü boyalı, orası burası açık. Hem ben böyle kendini el-aleme açan insanları sevmem. Böyle insanların eşleri , anaları, babaları nasıl bu duruma müdahale etmez benim için hayret meselesi olmuştur. Şu ihtiyarın yanına mı otursaydım yüzündeki çizgilere inat doğal(!) siyah saçları olan? İhtiyarlardan da haz ettiğim pek söylenemez. Ölümü hatırlamıyorlar ama hatırlatıyor bana.Yani başka insan da olmadığına göre sizden başka? Amma da çok konuştum ha! Biliyor musun bazen bu boş konuşmalarıma da hayret ediyorum ya neyse.
-Hayır da rahatsız oluyorum beyefendi. Kalkar mısınız?
-Hayır. Bana da bir şeyler söylesenize çok açım da.
-Ne münasebet efendim kalkar mısınız? Aksi halde garsonu çağırıp dışarı attırırım.
-Çağırın. Ben de boş duracak değilim herhalde.
-Ne yapabilirsin ki?
-Mesela seni bir güzel döverim burada. Olmadı dışarı çıkınca döverim. O da olmadı oğlunu döverim.
-Oğlum falan yok benim.
-Ben de o ihtimale fırsat vermem olur biter. Bana da bir şeyler söylesene. Çok açım dedim.
-Çorba?
-Yok . Açım dediğimi hatırlıyorum. Çorba kesmez.Şöyle şu listeyi uzatır mısın? Bakalım ne varmış?
-Mımm ..Mesela şu olabilir. İstesene.
*********
-Eeee…Anlat bakalım. Ne iş yapıyorsun mesela? Evli misin? Bekar mısın? Çoluk çocuk? Ha doğru oğlum yok dedin . Ama evlat demek erkek çocuk demek değildir ki! Bazılarına soruyorsun kaç çocuk var? diye. Kızları saymadan sayı veriyorlar ya onlara da sinir oluyorum. Ha ne demiştim ne iş yapıyorsun?
-Sizi ilgilendirmez değil mi? Hem siz yemenize bakın, benim kalkmam lazım. Hesabı öderim ben.
-Yok bir de ödemeden git. Ne tuhaf şeysin. İnsan ısmarladığı şeyin parasını başkasına mı ödetirmiş? Hem otur oturduğun yere. Ben da bitirmedim yemeğimi. Hem belki tatlı çeker canım, belki bir çay?
-Fazla olmuyor musunuz biraz?
-Ne demek?
-Yani yüzsüz bir biçimde masama oturdunuz , hem de izinsiz. Tehdit ettiniz döverim diye, yemek istettiniz….
-Amma da cimrisin sende. Ne sıkı bir elin varmış ya. Bir yemek verdin kırk laf ekledin üzerine.
-Kalkıyorum ben.
-Otur oturduğun yere diyorum.
-Off…
-Anlat bakalım.Kimsin sen?
-Ya sen?
-Ben.. Ben işsizim. Yani olmak istemediğim için işsizim.
-Ne olmak istemediğim?
-Çalışıyor olmak istemediğim!
-…….
-Çalışmaktan hazzetmiyorum. Ne o öyle. Elin işini ben mi bitireceğim.
-Ama geçinebilmek için şart çalışmak. Hele bu devirde. Biz de hoşlanmıyoruz belki ama karın doyurmak için başka seçeneğimizin olmadığını da biliyoruz.Hem kendi işini de kurabilirsin..
-Sermayeyi sen sağlayacaksın değil mi? Sermayesiz olmuyor böyle işler.. Biliyorsun.
-Borç al , kredi al. Zaten bankalar kendileri teklif getiriyor hem kefilsiz de.
-Sonra faiziyle ödeyeyim değil mi? Haram olduğunu bile bile.
-Şimdi yediklerinin helal olduğu sabit mi?
-…………
-Niye, bu kadar insan kullanıyor.İhtiyaç olunca bir şey olmaz diyen hocalar var.
-Ne hocası?
-Cami hocası, ne hocası olacak?
-Ne bileyim o kadar çoğaldı ki hocayım diye geçinenler…
-İşte onlar ihtiyaç ise alınabilir diye konuşuyorlar.
-Halt etmiş onlar.Hocaların adını da kötüye çıkaranlar yüzünden bu hale geldi millet, din..
-Bilmem ben o konuları. Yani dini konuları.Benim ilgi alanım başka.
-Bu ilgi alanı olacak bir şey değil ki? Bilmek zorundasın. Haramı , helali… Faiz haram. Öte dünyada Allah muhafaza ebedi kalmak var cehennemde..
-Sen nereden biliyorsun? Nereden okudun mesela?
-Okumadım ben, -okuma alışkanlığım yoktur-duydum.
-Neyse beni ilgilendirmez. Zaten kafama yatmıyor bu din–diyanet işleri..
-Sen şimdi hiç namaz kılmadım oruç tutmadım da dersin. Nereden bulurum ben böyle gavuru bilmem ki. Kısmet işte görüyor musun demek ki kısmetim varmış senin kazandığında ki bu yemeği yedim. Müslüman midesi görsün senin paranla alınanlar biraz.
-Ben gavur değilim.
-Bozulma şaka yaptım.
-Sen kılıyor musun namaz dediğini.
-Ara sıra.
-Ara sıra mı kılınıyor?
-Karıştırma orasını.
-E.. niye çalışmıyorsun o zaman. Madem sermayen de yok?
-Ben ‘an’a bakarım. Tok isem aç olacağım zamanı düşünmem. Ondan çalışmam da.Hem senin gibi iyiliksever insan çok , müslüman olmasalar da. Yani günahkar müslüman demek istedim. Kızma hemen. Burada ancak ben kızarım. Hem acıkana kadar ölmeyeceğim ne malum?
-Bizlerde onu düşünüyoruz ama yalnız kendi boğazımızı düşünmüyoruz. Bakmakta olduğumuz boğazlar var.
-Ne şimdi. Yine beni mi ima etmeye çalışıyorsun altı üstü bir yemek için.
-Yok . Bir ailemiz var .Onu kastediyoruz. Zaten sizin boğazınızı düşünmüyoruz. Onlar piyango oluyor.
-İyi tamam.
-Senin ailen yok mu?
-Yok .
-Neden yok peki? Hiç olmayacak mı?
-Sana ne bundan. Olur veya olmaz. Bu seni ilgilendirmez.
-………
-Bir çay söylesene. Tatlı olmaz bu yemeğin üstüne. Kendine de söyle karşılıklı içmek daha zevkli oluyor. Benimkisi az demli olsun. Lütfen?
(-İki az demli çay lütfen . Bir de hesabı alabilir miyim?)
-Sahi ne olacak bu Trabzonspor’un hali?
-Ben takım tutmuyorum.
-Ben tutup tutmadığını sormadım. Belli zaten tutmadığın. Takım tutmak erkek işi . Sana ağır gelir.
-Olsun. Hem neyi varmış takımın ? Gül gibi takım. Çocuklar da oynuyorlar .
-Yok yok.orada dur. Soruyu sorduksa laf olsun diye sorduk. Cevap hakkı olmaz takım tutmayanların.
-Gayet iyi oynuyorlar.
-Ne iyi oynaması be. Futbolcu diye başkalarının döküntülerini topluyorlar.Taraftarlar şampiyonluğa aç aç. Çorap değiştirir gibi teknik direktör değiştirilir miymiş?
-……………..
-Sen iyi futbolcularını sat , paralarını ye. Döküntü futbolcuyla iş yürümez.Bak bakalım diğer takımların futbolcularına. At gibi koşuyor adamlar at gibi. Bana koşan adam lazım. Koşan futbolcuyu severim. Gerçi kime anlatıyorum ben de bunları. Sen ne anlarsın futboldan?
-Çayınızı da içtiniz. Kalkabilir miyim?
-Şimdi senin araban da vardır. Beni de gideceğim yere bıraksana.
-……
……..
cengizdemir
05/06/2009 18.31 GENÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.