- 1135 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VATAN
VATAN
İnsanın doğup büyüdüğü yer,kendisi için VATAN dır.Vatanın bir sınırı,giriş ve çıkış kapıları olan,etrafında komşuları bulunan,dünya haritasında ismi de TÜRKİYE bulunan bir toprak parçası olup,bayrağı ile,milleti ile geçmiş tarihiyle birlikte kendinden söz ettiren uğrunda şehit verilen,sınırında nöbet tutulan,içinde huzurla yaşam sürdüğümüz EVİMİZDİR.Birde vatanın içerisinde ki mezrası,köyü,kasabası,kazası ve vilayeti de vatanın bir parçası olup,ayrıca bağlı olduğumuz manevi baba vE ana ocağımızdır.Daha da bir çok şekilde ifade edilebilir.Önemli olan VATAN bilincinin diri tutulmasıdır.
Madem ki evimize VATAN diyoruz; Atalarımız ne demişler ASLAN YATAĞINDAN BELLİ OLUR. Aslan nasıl ki ormanın kralı, söz geçireni bizde vatanımızı her türlü kirden, temiz tutup dünya ormanında kral olmak için, zamanın,zeminin ve şartların gereği ne ise birlik beraberlik içerisinde ırkçılık,mezhepçilik,bölgecilik,vs. yapmadan ferasetimizle tehlikeleri sezip,tarih den ders çıkararak ASLAN payına düşene talip olmalıyız.Bunun içinde içimizde ki % 25 i ŞEYTAN gibi,%25 i CİN gibi,%25 i HAYVAN gibilerin olması kadar tabii bir şey olamaz.Çünkü bu oran bütün dünya devletlerinde de mevcut.Önemli olan bunların toplamının %75 olduğunu bilip,karşılığında bulunan%25 in aklı selim İNSAN olduğunun şuurunda olup hem kendi VATANI’NA hem de komşularına vede TÜM DÜNYA ÜLKELERİN DEKİ % 25 İNSAN gibileri örgütleyip,üst düzeyde temsil edip,dünyanın huzurunun barışını sağlamaktır asıl olan.Yoksa ŞEYTAN gibiler,CİN gibiler,meydanı boş bulup cirit atarlar.Hayvan gibilerde onun bunun tarlasına girip talan ve yağma ederler.Hayvanların vahşilerini kendi ortamlarından dışarı çıkarmamak,çıkanı uyarmak,EHİL olanları da içimiz de besleyip kabiliyetlerine göre kullanıp faydalanmak.
%25 ŞEYTAN gibi,%25 i CİN gibi,%25 HAYVAN gibi,İNSAN.Bu dört grubun DİNİ,DİLİ,IRKI,MEZHEBİ,BATILISI,DOĞULUSU,FAKİRİ,ZENGİNİ,OKUMUŞU,OKUMAMIŞI,DİŞİSİ,ERKEĞİ,KÖYLÜSÜ,ŞEHİRLİSİ,vs.OLMAZ…OLMAZ.sayın sayacağınız kadar özellikleri hiç fark etmez.Her yerde bu tipler,bu görüşleri dünyanın neresine giderseniz gidin bulursunuz.Öyle aramanıza gerek de yok.Nerede bir insan görürsen yanı başında DİNİNE,DİLİNE,MEZHEBİNE,BOYUNA,POSUNA vs. bakma dan CİN GİBİ Mİ?ŞEYTAN GİBİ Mİ?HAYVAN GİBİ Mİ?vasıfların adamı mı diye durup düşünmeniz ve karar vermeniz lazım ki….!Zararından emin olasınız.Tabii sizinde donanımlı olmanız gerekiyor ki…!İNSANI tanıyasınız.HERKES KENDİ CİNSİNİ İYİ TANIR.Tavsiyem İNSAN SARRAFI OLUN.Olmanızda yetmez.TAVIR TAKININ.Doğruların her yerde söyleneceğini bilin.900 köyden kovulsanız dahi;HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN DİL ŞEYTANDIR.Yoksa sizde bir % 25 in içinde olabilirsiniz.Bu bendendir,bizdendir-i bırakın % 25 İNSA nın içinde mi dir.
Değimi dir. AKILSIZ DOSTUN OLACAĞINA, AKILLI DÜŞMANIN OLSUN. Düşman önce nefsin, sonra yakının, daha sonraki uzakta ki. UNUTMA.
Bütün sorunlarınızı bu minval üzerinden TEŞBİHTE HATA OLMAZ DÜSTURU içerisinde değerlendirirseniz. Kendinizden başlayarak, çoluğunuz,çocuğunuz,anneniz,babanız,eşiniz,kardeşiniz,akrabalarınız,komşularınız,vede tabii olarak VATAN komşularınızı DÜNYA DEVLETLERİNİ daha iyi tanırsınız.Kolay gelsin.Şair değilim ama,bu arada içimden şu anda geçen şiiri yazmak geldi.Buyurun.
VATAN
VARMIDIR VATAN GİBİSİ,
BİZİ İÇİNDE BARINDIRAN,
TOPRAKLARI İLE BESLEYEN.
SULARI İLE SERİNLETEN
HAVASI İLE NEŞELENDİREN,
VARMIDIR VATAN GİBİSİ.
BİZE DÜŞEN UYANIK OLMAK,
KEM GÖZLERDEN SAKINDIRMAK
TOPRAĞINDA BAYRAĞINI DİK,
MİNARESİNDEN EZANI DUYURMAK.
VARMIDIR VATAN GİBİSİ.
GÖREVİMİZ TARİHİMİZİ BİLMEK
UĞRUNDA Kİ ŞEHİTLERİ ANMAK,
GAZİLERİMİZE SAHİP ÇIKMAK.
GELECEK NESİLLERE EMANET ETMEK.
VARMIDIR VATAN GİBİSİ.
Cahit Yetgin
Selam olsun 4 de 1 lere, yani %25 lereSaygı,sevgi ve hürmetlerimle.Alemlerin RABBİNE EMANET OLUN.Sizleri ve VATANIMIZI ve DÜNYAYI %75 lerin şerrinden muhafaza etsin.Amin….Amin……Amin……
Cahit Yetgin
www.cahityetgin01.tr.gg
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.