- 4166 Okunma
- 32 Yorum
- 0 Beğeni
YA KAR YAĞSIN YA BAHAR!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kaldırın bu sevimsiz kış örtüsünü üzerimden. Ya karla neşelensin soğuk ya da bahar dokunsun üşüyen yüreklere.
Kış mevsiminin henüz ortasındayken tüm hüzünler beni ziyaret ediyor. Özlem bir yanda camı tıklarken, puslu hava iç sıkıntıma sırıtarak eşlik etmekte. Açılmak istemeyen göz kapaklarım, dinlenmek istemeyen beynimle kavga halinde. Kış uzun daha... Ne çok yoruyor karanlık havalar ruhumu.
Hüzzam makamında demlenmeye başlamışsa ruh; coşkulu mavi bile hüzün taşır yüreğe. Bu aralar kış mevsiminin de içini boşaltmışlar şair! Şaşırmış hangi duyguya hizmet ettiğini. İki kişilik yalnızlık kazanmış şeytanın soytarısı olma unvanını. Bir tek gözlerin doğruluğunu değiştiremediler. Bir tek onlar kaldı gerçeği haykıran. Acı da olsa...Hep derim ki: Süzeceksin karşındakinin davranışını hayat tecrübesi süzgeciyle. Anlayacaksın dudaktan dökülenlerle gönülden dökülenlerin ayrımını. Susacaksın sonra... Bırak kandırdığını sansın yaşam seni. Sen farkındalığının farkıyla nefes alacaksın.
Bazı günler, karanlık havalara tutsak ruhum belli belirsiz mırıldanır:
siz!
ne zaman ruhuma e ş t i n i z
baharımı müjdeleyen c e m r e y d i n i z…
Susmalısın sevgili ruhum! Daha çok var aydınlığına.
Güneşi batmayan doğular ve içimizde haykıran doğrular. Doğanın gizeminde ve “insan” olmanın asaletinde gezinen umut renkli ışıklar. Her bir ışık hüzmesi haykırırken beni, seni, hepimizi; çoğalır ben yanım. Zamansız yeşerir bir erik ve aşkın mayhoş tadı sarar ruhumu. (Halâ susmalısın sevgili ruhum! Daha var aydınlığına.)
Kış geldiğinden beri kendimi dinleyemiyorum. Suskunluğumda yoğuruyorum günleri ve geceleri.Tüm bu sessizlik karmaşasında, sessizliğime uygun adımlarla akıp gider yolcu ömür. Ben ise; sessizliğimin biriken çığlıklarını topluyorum dere kenarında. Durgun sularımın serinliğini içiyorum kana kana.
Bilirim ki kış mevsimi, karlar serbest kaldığında bir sevgili.
Ne soğuğu severim ne de hava soğukken yağan yağmuru. Ketum bir ruh hali sarar beni. Kar yağdığında bu ruhsal halim tamamen değişir. Tüm kadınlığımdan sıyrılıp masum bir çocuğa dönüşürüm. Karda attığım her adımda ya da kara her dokunduğumda; siyah, beyaz ve gri renkler içinde minnacık ellerimi ve ayaklarımı görürüm. Çocukluğumun geçtiği yıllara geri dönerim. Çantamdaki ruj birdenbire lolipop şekere dönüşür. Karın sınırsız beyazı yanında görebildiğim tek renk ise şekerimin çocuksu kırmızısıdır.
Kaldırın üzerimden bu soğuk mevsimi. Ya kar yağsın, ya bahar!
Banu Uludağ
*Teşekkürler Edebiyat Defteri’m.*
YORUMLAR
dün ana sayfada gördügümde okumak istemistim, lakin halim yoktu... bir ara gelir okurum demistim.. anca firsatim oldu sevgili Banu. bu sene biz cok erken yasadik karli günleri. o kadar cok kar yagdi ki. artik aman yagmasin dedik. ama kisin tadi da kar yagdiginda oluyor. ruh halini nasil da güzel anlatmissin Banu . hep senden böyle yazilar bekliyorum bunu unutma sakin. cok yakisiyor kalemin.
tebrik ediyorum. sevgilerimle ............
BANU ULUDAĞ
Sevgilerimle.
Güneşi batmayan doğular ve içimizde haykıran doğrular.
O doğrular ki var olduğu müddetçe mevsim koyu kar/analıktır hep...
Meselede kışta değil adam gibi kar yağdırmayışında.Mevsimsel tuhaf döngülerin ruha verdiği azapta...
tebriklerimle yazarım...
BANU ULUDAĞ
Sevgimle zeryam:)
İçli bir yazı, kendinle yüzleşmek gibi sözyleyemediğin bir çok birikintiyi suyun önüne katmak gibi coşkun, samimi bir yazı olarak okudum ve beğendim. Tebrikler.
BANU ULUDAĞ
Yorumunuz, beğeniniz benim için değerli
saygımla
çok zarif bi yazı Banu hanım.
tebrik ederim.
bu havalar hepimizi bozuyor malesef, ama sizde çok güzel bir yazı çıkmasına vesile olmuş.
kar yağsa çocukluğumuz aklımıza gelir, içimiz ferahlar karın saflığıyla
kışı sevmeyen ben bi an önce baharın gelmesini istiyorum tabiki de (:
tekrardan güne düşen yazınızı kutluyorum, selamlarımı bırakıyorum sayfanıza.
BANU ULUDAĞ
kışlar karlı ve kısa olsun:)
Teşekkürler sevgili Melek Yüzlü
yaşlandık mı ne:)))
bu gün akşama kadar ps başında oturmuşum da
günün yazısını görmemişim bile..hay allah
tacettinleşiyorum sanırım:)))
her mevsim zamanında güzel
dostlar güzel
varsın kış olsun
bahar saklasın umutlar
dalın ucunda hapsolmuş tomurcuklar kim bilir ne güzel çiçekler biriktiriyorlar bizlere
kardeşim yakışan yazı
kutladım günün yazısını
sevgiler saygılar
BANU ULUDAĞ
O hala genç:)
Sevgiler:)
tacettin yıldırım
banuuuuuuuuuu erikler çiçek açtı ,çiçek açtı yalandan erikler banuuuuuuuuuu güneş açtı
BANU ULUDAĞ
" kar yağdı, çiçek açtı" dedikçe her bir yorumunda....
:)))))
BANU ULUDAĞ
Gönlünden geldiği gibi yorumlarıla her zaman başımın üzerindesn.
Sevgilerimle
tebrik ediyorum..
kışı çok seviyorum.....
hele birde kar yağarsa.......
karamsarmıyım ne..............
açmasın istiyorum güneş..
böylece kalsın bahar arkamda....
her mevsim ruhumuzun sahnesi gibi.
değilmi?
BANU ULUDAĞ
Ruhun sahnesi ise her mevsim ben de sonbaharı severim.
gelsin hüzünler, dökülen yapraklar.. Gitsin yazlar, her bir gün ömürden:)
teşekkürler
Düşünüyorumda...
Bizim mevsimlerle bir alıp veremediğimiz yok...
Bizim derdimiz başka, bambaşka belki de aşka...
Bu yüzden değil midir kışta baharı özlemek, bu yüzden değil midir bembeyazlar içinde yuvrlanmayı düşlemek...
Orhan Veli boşuna demedi değil mi? "Beni bu havalar mahvetti", diye.
Kaleminize ve yüreğinize saygımla...
BANU ULUDAĞ
Ah O.Veli! Ruhun şad olsun.
Saygılarımla
bekliyordum, söylemiştm..
bilsem kar yağsın derdim sevgili Banu...(:
tekrar tebrikler....sevgiyle....
BANU ULUDAĞ
Teşekkür ederim desteğiniz, beğeniniz için.
Sevgilerimle.
Güne gelmesi doğal olan beğendiğim bir yazı, tebrikler değerli yazarına, hayırlı geceler.
BANU ULUDAĞ
BANU ULUDAĞ
Bahar sadece senin yürepine yağsın. Anlaştık!
Hay Allah bismillah.
hatun sana bir şeyler oldu. Yorumlarında ve bu yazında beni anlatıyorsun. İçime elini atıp ne varsa çıkartıyorsun.
Bak dokunma neler çıkar ordan sen bile şaşarsın.
Kış mevsimi, düşünmeye mahal bırakmıyor, günler kısaldıkça kendinle baş başa kalamıyorsun.
Ben de sevmiyorumn o yüzden bu uzun kış gecelerini. Hele de kar yoksa, offffffff gitsin-gelmesin ya. Karsız kış mı olur?
...
Sivas' a yağmış kar. Nasıl imrendim, nasıl. Ellerin morarana dek oynayacaksın kar topu. Saklanıp köşelere atacaksın aniden kar bombalarını. Of geçen senem aklıma geldi. Koskoca kadınım, yaş 45, çocuklar gibiydim. Okulumuzun bahçesinde yüksekçe bir yere çıkıp herkesi kar topuna tutmuştum. Millet neye uğradığını şaşırdı. Kar toplarımı önceden hazır edip zulalamıştım. Peş peşe yağdırınca süper bir manzara çıktı ortaya. Sonra sen misin bunu yapan? Techizat bitince onlar bana başladılar atmaya. Of Tanrım hiç o kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum uzun zamandır.
Bahar, bahar ahh bahar bir başka güzel.
...
AY Banu' cum, kıvırcık salatam, sarı şekerim;
yazını çok sevdim. İçimi acıttın, ama konuşturdun beni işte.
TEBRİĞİM, ÇOK SEVGİMLE GÜZELLİK.
BANU ULUDAĞ
Of of neden ayın 29 unda geliyorsun ki Ankara'ya gıcık şey.
Ya bir hafta önce ya sonra gelsen ne olur sanki! Yani demişim işte "Ya kar yağsa ya bahar!!!"
Küsüm sana ben!
Konuşmuyorumm:))
Not: Seviyom seni:))
Kalimera_
Canımcığım başka bahara inşallah. Bu kış olmadı, belki bahara anacım. O bahar da olmadı, son bahara.. Kurbağalar kısır kalacak seni göremezsem ben.:((
Doğa tüm etkiisini bizde deniyor sanki! ikisinin ortasında kalamıyoruz. Akıcı bir anlatım Çok güzel bir deneme tebriklerimle sevgili Banu.
BANU ULUDAĞ
Sevgilerimle
hımmmm...başarılıydı...
içimizde beslediğimiz can zaman zaman şaşırtır bizi.
kimi geceyi sevmez kimi maviyi
kimi sıcağı iter kimi de gölgeleri peşler
apanız bir hastalıktır nefes alış
ben hazırım beyaz duvak ört üzerimi
tenimde sıcak bir dokunuş kalmamacasına
sarıl saçlarımdaki her zerreye
götür beni olmak istediğim yere...
pardon....tamam tamam çekildim
tebriklerimle...
BANU ULUDAĞ
Ne güzel yazmışsın öyle .
Kar yağsın ve örtsün her yerii. Sınırları olmayan bir dünya olsun. Kar yaz mevsiminde yağsın ki kimsecikler üşümesin.
uçtum ben:)
sevgimle
(: nisyan...
yazmasam içimde kalacak...
güne düşmeli dedim bu yazı...umuyorum....tekrar sevgiler...
BANU ULUDAĞ
Sevgilerimle
ya Aşk gelip girsin içeri kapıdan
ya ölüm kalkıp gitsin artık eşikten...
sevgimlesiniz şairem....dua üzre kalın...
10+
BANU ULUDAĞ
ya ölüm kalkıp gitsin artık eşikten...
....
ya aşk dokunsun baharıma
ya kış örtsün ölüm sessizliğini....
dedirttiniz bana:)
Çok sevdim yorumunuzu . Teşekkür ederim.
Sevgilerimle
Yine kaleminden muhteşem bir yazı daha okudum. Tebrik ederim. Çok ama çok güzeldi. Sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER tarafından 1/11/2011 7:08:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
BANU ULUDAĞ
Çantamdaki ruj birdenbire lolipop şekere dönüşür. Karın sınırsız beyazı yanında görebildiğim tek renk ise şekerimin çocuksu kırmızısıdır......
tam kırmızı olmasada kırmızımsı.....büyüğüz dahada büyük içimizdeki çocuk olmasada....çocukken karın ilk yağdığı günü severdim.....zorla bir kardan adam yapar.....koşarak eve giderdik.....üşümeyi sevmezdim....kar bembeyaz olsada soğuktur ya.......şimdiki kışlarda karsız......sevmiyen sevgili gibi vefasız....çok hoş bir anlatım.....kalem herdaim döktürüyor.....birde toynaktan kurtulsa.....saygılar
BANU ULUDAĞ
Toynak abim şimdi gürleyerek gelir vallahi:) Görse yorumu:)
İyi ki varsınız ikinizde.
Kaldırın üzerimden bu soğuk mevsimi. Ya kar yağsın, ya bahar!
Ruhumuzun gelgitlerini ne güzel özetlemiş bu yazı
ya kar yağsın ya yağmur, ya bahar olsun ya kış, nedir bu çilekeş kış!
sevgimle Banu, güzel bir yazıydı...
BANU ULUDAĞ
Bahar gelsin içimizde ki çocuk uyansın
Sevgi ve saygılarımla:)
kış bahara gerek..:)
diye yorum yazdım şiir sayfana ve arkasından yazı bölümünü açtım
bu başlıkla karşılaştım şoktayım..:)
abdala malum...:))))
"YA KAR YAĞSIN YA BAHAR!"
bu iyiye işaret bahar bereketli ..:)))
kar kışta karakış kış kış yağsın bahar...:)
insan ruhunun mevsimleri..bazen sessizlik bazen çoşku ..
ne çok güzellikler katar değişimler hayatımıza zorlasada ki aslında zorluklar alışkanlıklardan kurtulma yeniliklere müjdedir..
kutladım hayata kattığın erdemli eşsiz güzellikleri sevgili Banu ...iyi ki varsın iyi ki yazıyorsun..
sevgim saygımla hep selamlar..
BANU ULUDAĞ
Ah kış ! Kar yağmadan olur mu?
Ruhumun gezginliği tuttu bu ara, mevsim mevsim taşacak ama karsız kış izin vermiyor:)
Sevg ve saygılarımla.
İyi ki varsınız!
Bembeyaz karlar kaplasın hüzünleri
Ya da güneş parlasın üzerlerine
Gözleri kamaşsın hüznün, açamasın bir daha
günden güne eriyip yok olsun...
Böyle,
ne yazı yaşıyor ruhum ne de kışı...
Okunası güzellikteydi... Yüreğinize sağlık... Sevgilerimle
BANU ULUDAĞ
Güneşli sıcacık bir havayla kar yağsın. Kısa kollu bluzlerle kartopu oynayalım. Ya da bahar yağsın gökyüzünden, çiçek çiçek.
Sevgiler
Güneş yüzünü gösterdiği zaman, güne çok mutlu ve keyifli başlarım.
Kışın karanlık, puslu havası insanı huzursuz yapıyor.
Haklısınız, kar dünyanın bütün kir ve pasını kapatıp, tertemiz bir görüntü sağlıyor.
Bugün güneşli bir güne merhaba dedik İstanbul'da.
Size de bol güneşli, huzurlu bir kış diliyorum.Hava soğuk olsa da güneş başka.
Selam ve sevgiler sıladan gurbete,değerli kardeşim.
BANU ULUDAĞ
Ruhumu kaplayan bir karanlık hava ile güne merhaba diyoruz Ankara'a oysa.
Belki yarın!
Kimbilir?
ya kar yağsın ya bahar
.
.
nasıl güzel bir özet ruhun ortada kalışını seyre daldıran öfkelenme ,ya kar yağsın ya bahar ,artık insan şaşırıyor hangi sevgiliye serenad yapacağını ,veya ahmet muhip diranas gibi hem bahar hem de çiğ mi olacağız cancağızım.
Pencerenden bir gül attığın zaman
Işıklarla dolacak kalbimin içi..
Geçiyorum mevsim gibi kapından,
Gözlerimde bulut, saçlarımda çiğ.
sevgimle
BANU ULUDAĞ
hem kar yağsa hem bahar olsa daha güzel olurdu di mi lacim?