CAN BOĞAZDAN ÇIKIYOR!
Yaşamak için yemek ,yemek içinde sağlıklı besinlere ihtiyacımız var…Atalarımızın eskiden dediği gibi “CAN BOĞAZDAN GELİR sözü günümüzde de can boğazdan çıkar oldu. Bu yüzde yemekten artık korkar olduk.
Tüm dünyada bir tehlike olarak algılanan obezite için Türkiye’de önemli bir çalışma başlatılarak ülkenin obezite haritası çıkarıldı. Ortalama 10 yıl boyunca koruyucu hekimlik, tarama ve tedavi edici çalışmalar kapsamında “DAHA FAZLA HAREKET ET, DAHA BİLİNÇLİ BESLEN” sloganı ile yapılan araştırmalar sonucu ise düşündürücü…
Bölgelere göre obezite oranları
Akdeniz yüzde 38
Karadeniz yüzde 36,6
Marmara yüzde 35,4
İç Anadolu yüzde 33,4
Güney Doğu yüzde 32,1
Doğu Anadolu yüzde 26,4 bu değerler hızla artmaktadır.
Toplumumuzda sağlıksız beslenme ve Obezite aldı başını yürüdü.Eskiden tombul doğan bebeklere tosuncuk gibi derken şimdi tosuncuk bebekler hepimizi düşündürüyor…Şişmanlığın sağlık sorunlarını artırdığı da tıp otoritelerince de ispatlanması üzerine,halk diyette sardı.Her yiyeceğin diyetti çıktığı gibi her yerde diyetisyen ve bitki uzmanları türedi.
Bilinçsizce beslenme toplumumuzu hastalıklı hale getiriyor. Bunun üstüne de her yerde diyetisyenler ve herbalistlerin(bitki uzmanı)verdiği bitkisel çözümler görsel ve yazılı basında yerini alıyor. Ama ne yazık ki birinin söylediğini öbürü karalıyor ,rant uğruna insanları kurban olarak seçiyorlar…İnsanlarımız da çaresizlik içinde bilinçli ve bilinçsizce verilen tarifleri uyguluyor. Neden mi? çünkü medyanın gözü önünde ki insanları 1 ayda ya da 3 ay da zayıflatanlara güveniyor. Ayşe’yi ve ya Ali yi zayıflattığı için, başlıyor onu zayıflatan formüllü kullanmaya. Daha sonra sağlıklı zayıflayayım derken verilen formülle daha da sağlıksızlaşıyor.Her televizyon kanalında kadrolu doktor,herbalist(bitki uzmanı)ya da diyetisyen yurtdışından getirdiği formüllerle veya deneme yanılma yoluyla başlıyor rant savaşına.Obeziteyle savaşalım derken halkta bin bir türlü hastalığa davetiye çıkarıyorlar..Kilo vermeye çalışırken insanlar sağlıklarını kaybediyor ve ölüyorlar.Yani denize düşen yılana sarılır hesabı..
Siz sağlıklı kilo vermeye mi çalışıyorsunuz? Sizin çareniz görsel ve yazılı basında değil siz sanatçı Ayşe’nin yapısına ve çevresine ya da Amerikalı vatandaşın beslenme ve yaşam şartına sahip değilsiniz. O yüzden sizin çareleriniz rant ve reyting peşinde koşan programcıların doktorların ve herbalist(bitki uzmanı) da değil.
Önce kendinizi iyice tanıyın kim olduğunuz fiziksel,ruhsal özelliklerinizi bilin sizi sizden iyi bilen kişi olamaz .Sonra bir uzman doktora gidin kendinizi çok iyi anlattın fiziksel,ruhsal özelliklerinizden ,yaşam tarzınızdan ve çevrenizden bahsedin. Sizi çok iyi dinleyen doktor size zaten çare olacaktır.Önce kendinize sonra doktorunuza güvenin…
Sağlığınızı rant ve reytinge kurban vermeyin.
Dilek AKINCILAR