- 663 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eleştiriden Eleştiriye-4
Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***
-Kendi şiirlerim bence en güzeli.
-Peki, ötekileri gördün mü?
-Hayır.Buna neden gerek duyayım ki?
- Bir ressam varmış, kötü horoz resimleri yapar ve uşaklarına, dükkana hiç canlı horoz sokmamalarını sıkı sıkı tembih edermiş.
**
-Önceleri o benim tutsağımdı. Sonra ise ben de onun…
-Bir tutsağın boynuna geçirdiğiniz zincirin öteki ucu, kendi boynunuza takılıverir.
**
-Herkes için tüm şeyler aynı mıdır?
-Hayır. Çünkü birine göre adaletli olan şey, diğerine göre haksızlıktır; birine göre güzel olan, diğerine göre çirkindir; birine göre bilgelik olan, diğerine göre çılgınlıktır.
**
-Büyük adamlar, büyük anıt mı dikerler?
- Büyük anıtları diken her zaman boş böbürlenme duygusu olmuştur. İnsanlar, o güzelim Bâbil Kulesi’ni de böbürlenmek için yapmışlar.
**
-Görünüşü sıradan bir insan gibiydi, ama olağanüstü işler başardı.
- Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.
**
-Bana yaptıklarını fazlasıyla ödeyecek. Onun için çıkaracağım söylentilere herkes inanacak.
-Çamur atma; hedefini şaşırır, kirli ellerinle kalıverirsin.
**
-O kadar iyi bir insan ki herkese iyilik yapmaya çalışıyor.Yüzündeki ışık tüm karanlığı aydınlatıyor.
- Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır.
**
-O kadar çok acıkmıştım ki hiç doymayacağım sandım, ama biraz yeyince yanıldığımı anladım.
- Deve yükü aş olsa, aça az görünür.
**
-Eserleri şahane, ama gece gündüz çalışıyor. İnsan içine çıkmayı bile unuttu.
- Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.