- 3071 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇINAR İLE SÖĞÜT
Bu hikaye taze fidanlarıyla orman yapılması için düzenlenen bir kırda geçer.İki ağacı yanyana dikmişler,bu ağaçlardan biri çınar diğeri söğütmüş.Aynı anda dikilen bu ağaçlardan söğüt olan ağaç,diğerlerine göre daha konuşkan ukala ve kendini beğenen cinstedir.Aradan biraz zaman geçtikten sonra söğüt olan ağacın boyu diğerlerine göre biraz daha uzun olmaya başlamış ve yanında olan çınar ağacıyla dalga geçmeye başlamış.Sen çınar ağacı ben yanımda kimseyi kısa istemem demiş.Bunu duyan çınar ses çıkarmamış ama söğüt üstüne üstüne gitmiş.Biraz çabuk ol ufaklık bu ne hal buraya yatmayamı geldin demiş.Çınar suskunluğunu bozar ve söğüde cevap verir.Ben işimi yapıyorum sen kendi halina bak demiş.Söğüt ne var benim halimde senden uzunum görevimi senden daha iyi yapıyorum demiş.Çınar söğüde sana tavsiyem üsütünü besleme altını besle demiş.Söğüt sen merak etme çınar ben işimi çok iyi yaparım demiş.Aradan bir kaçgün daha geçmiş söğüdün boyu hızla uzuyormuş tabi boyu kadarda dilide uzuyormuş,herseferinde çınara dalaşmaktan geri durmuyormuş.Çınar söğüde göre baya kısa kalmış.Söğüt çınara yine dalga geçercesine lan çınar ne tembel bir bitkisin yahu demiş aynı koca karılar gibi hareket ediyorsun ,biraz canlı ol hayatta hızlı yaşa aktif ol demiş.Çınar söğüdün bu sözlerine aldırış etmeden yine tavsiyede bulunmuş.Söğüt kardeş bak seni uyarıyorum biraz enine ver hep boyuna veriyorsun demiş.Söğüt ne oldu kıskandınmı demiş benim boyumu diye kahkaha atmış durmuş .Aradan birkaç gün daha geçmiş ,söğüt almış başını gidiyormuş ,incecik dallarıylada kabarmışta kabarmış.Her seferinde çınara dalaşıp duruyormuş.Ulan çınar buraya beni diktilerya çok pişmanım,keşke başka yere dikselerdide şöyle yüksek bir yere şu endamımı bir gösterseydim doğaya demiş.Çınar hafiften söğüdün bu laflarına tebessüm etmiş.Söğüt ne gülüyon sen kendi haline bak kabak gibi açılmışsın o kısacık boyunla diyerek cevap vermiş Aradan birkaç hafta geçmiş.Söğüt istediyi boya yavaş yavaş ulaşırken çınar ondan iki metre kısaymış.Söğüt ağacı içinden gizli planlar geçiriyormuş,ben çınarın üzerine dal serersem o bana asla yetişemez diye ve aynısınıda yapmış,çınarın üzerine doğru yayılmışda yayılmış.En sonunda söğüt ağacı uzayacağı son noktaya varmış.Bundan sonra iyice kendini yaymış bir gövde gösterisi yaparcasına kabarıyormuş.Bu tabi çınar ağacını hiçte umursamaz hale getirmiş.Söğüt çınara daha fazla uğraşma ben kazandım demiş.En büyük ve gösterişli ağaç benim diğerek çınara habire laf vuruyormuş.Çınarın boyu yavaşta olsa söğüdün içinden kıvrılarak uzuyormuş ama yinede söğüdü cahilliğine verip uyarıyormuş,söğüt gardaş biraz kök sal önümüzde fırtınalı soğuk kış ayaları var demiş.Söğüt ben üşümem bu bendeki gövde olduğu sürece bişey olmaz demiş.Çınarın boyu gitgide uzamaya devam ediyormuş ,söğüde yetişmesine az kalmış.Söğüt ne oldu çınar gururuna yediremedinmi bakıyomda bana yetişmişsin demiş.Çınar aylarca sen boy ben gövde yaptım şimdide sen gövde ben boy yapıyorum diğerek cevap vermiş.Söğüt kahkaha atarak bırak bu lafları kısacası kıskandım,utandım desene demiş.Çınarın boyu söğüdü geçmeye başlamış hem uzuyor hemde enine doğru büyüyormuş.Söğüt kıskançlıktan ne yapacağını bilmez hale gelmiş.Uzun bir aradan sonra soğuk havalar gelmeye başlamış.Rüzgar şiddetini gösterdikçe söğüt ağacı hızla yaprak dökmeye başlamış.Çınar ağacıda hafiften bırakmış yapraklarını.Söğüt ağacı yine takılıyormuş çınara,ne oldu senin yapraklarda dökülüyor demekki bir faydası yok geç büyümenin demiş.Hava rüzgarlarla yağmur şiddetinde vurmaya başlayınca söğüt ağacı çırılçıplak kalmış dalları .Tabi bu arada çınar ağacıda yaprak dökmeye devam ediyormuş.Söğüt çınara seni bilmem ama ben üşümeye başladım demiş.Çınar ben üşümüyorum köküm beni ısıtıyor demiş,dur hele daha bunun karı kıyameti var demiş.Kış ayı artık bembeyaz karı ile hızla çökmeye başlamış.Kar ağaçların dallarına bindikçe söğüt ağacının dalları karın ağırlığına dayanamayıp hızla kırılmaya başlamış.Çınar ağacı ise hiiiç umursamıyormuş bile bu ağırlığa çünkü dalları gayet kalın vede güçlüymüş.Karla beraber fırtına, tipi kopmuş ,hava iyice şiddetini artırınca ,söğüt ağacı dallarının kırılmasıyla acı çekiyor bir yandanda çok üşüyormuş.Çınar ağacının üzerine çöken kar çınara bembeyaz bir gelin gibi süsleyip,güzelliyine güzellik katmış doğada bambaşka bir görünüme sahip olmuş.Söğüt ağacı öyle bir kıvrılmışki yanındaki çınarın güzelliğini bile görmüyormuş.Kış boyunca çınar ağacı bayram yaparken söğüt ağacı tamamen hüsrana uğramış.Kar durmuş ama yerini yağmura şiddetli rüzgara bırakmış. Çınar ağacı bakmışki söğüdün daha fazla dayanamıyacak gücü kamadığını ve yıkılma tehlikesini görünce dayanamayıp yardım etmek istemiş.İlk önce kökten söğüdü sarmış beslemiş daha sonra boynu bükülen söğüt dallarının arasına kendi dallarını kıvırarak sokmuş ve söğüdü dik tutmak için elinden geleni yapmış.Kış artık geri çekilmeye başlayınca çınar söğüdü kökten besleyip tekrar bahara çıkmasına yardımcı olmuş.Söğüt çok utanmış ve çınardan özür dilemiş.Sen olmasaydın ben şimdi yaşamıyordum belkide beni yıkıldım diye keseceklerdi demiş.Çınar sen benim her ne olursa olsun bu bitki dünyasında kardeşimsin diğerek sana yardım etmek boynumun borcudur demiş..Söğüt çok ama çok teşekkür etmiş bu iyliyine karşılık artık senin sözünü dinleyeceyim demiş.Ben hata yaptım kökümü beslemedim temelim sağlam değildi ve kış şartlarının bu kadar zor olabileceyini hiç ama hiç düşünemedim demiş.Sen hep kökünü besledin gövdeni sağlam tuttun ve sonunda temelin sağlam olduğu için bu soğuk kış ayları seni yıkamadı üstüne bayram ettin demiş ve sen kazandın demiş.Çınar hayatta kazanma diye birşey yoktur demiş hayatta kalma savaşı vardır demiş.Bu alemde herkes ölümlüdür ama canlılar bazen cehalete uğrayıp kendilerini ölüme götürürler demiş.Söğüt bu cehalet yolcusunun biride bendim sen olmasaydın cehaletim ebediyetime yolculuk olacaktı demiş.
Biz canlılar birbirimize yardım etmesek kim yardım edecek bize Allahtan başka demiş Söğüt ağacı bu olaydan sonra büyük bir ders almış çınardan ve bundan sonraki bahar aylarında kardeşçe yaşayıp birbirlerine destek verme sözünü vererek yaşamaya devam etmişlerdir.BU OLAY ASLINDA BİTKİLER ÜZERİNDEN TÜM CANLILARA ÖZELLİKLE İNSANLARA
HİTAP EDİLEREK YAZILMIŞ BİTKİYİ ÖRNEK GÖSTEREREK HAZIRLANMIŞTIR. HER ŞEYİN TEMELİ SAĞLAM HER DÜŞÜNCENİN EMELİ DOĞRU VE HER OLAYIN SONU BİR YERDE BİTECEYİ KANITINA VARILMASIDIR.............. SAYGILARIMLA GECE ŞAİRİ
YORUMLAR
Bitkiler üzerinden de anlatmış olsan, çok güzel anlatmışsın gece şairi. Yardımlaşmanın gereğini anlatan yazını beğendim, güzeldi.
Yazıda satır boşlukları vermediğin için okuyanı yoruyor gece şairi. Boşluk verirsen daha güzel olacak.
Tebrik ederim... sevgi ve saygımla...