YORUMLAR
Sayın Öztürk;Taşkın Sokak eskiden de çok hareketli bir sokaktı.Ancak neredeyse bir yıldır şahane oldu.Artık eskisi gibi araç gürültüsü,benzin kokusu yok.Sadece insanlar gezip oturup eğleniyor.Geceleri de ışıl ışıl,artık keman sesleri,ut sesleri,şarkı,türkü sesleri geliyor.Ben akşamları pek sık buralara gitmeyi iyice azalttım.O yüzden bahsettiğin kişiyi hiç görmedim.Tabiiki yazdığın kurgu değilse.Ancak şunu bilmeni isterim.Her gün duaya muhtaç olanlara da dua ederim.
Sizi ilk gördüğümde yaşamın iliklerine dek inebilecek kocaman yüreğinizin olduğunu farketmiştim...
yazılaırnızda hep insan hep vefa ve hep bir sorgunun kanadına takılı artılar var...
duygu dolu yaşam gibi vefa gigi gecenin ayazına dokunan güneş gibi bir çalışmaydı ....
kutladım...
Yaşanılanlar hüzün verici olsa da başka bir tat var bu yazı da.Adı sizde kalsa da dostluğunuzun belgesi işlendi bu yüreklere, birde bıraktığınız izlenim var ki, insan olana yeterde....artar bile.
Hayat diyorum; seni bu değerlerle yaşamak istiyorum.
Günüme düşürdüğünüz için sonsuz teşekkür.
Bazen en yabancısı olduğumuz kişi kendimiz olabiliyoruz ve bu yüzden hiç umulmadık bir anda karşımıza çıkan bir insana dost diyerek ve yalnız gözlerinin içine bakmak ve bir kaç cümle bir araya getirip sohbet etmekle aslında kendimizi buluyor ve yüzleşiyoruz..
Hep gereklidir o dostlar, bize, bizim olmayanı verir çünkü..
Hüznüne hep ortağım, bunu hiç unutma e mi..
Eyvallah
Bir bilinmezde yaşıyoruz hepimiz.Yarın ne olacak bilmiyoruz.İnsanlar neden öteki.beriki.yakını,uzağı diye ötekileştiriliyor.Sağcı olsun,solcu olsun,dinci olsun,milliyetçi olsun ateist olsun...ama önce insan olsun.Değermiydi onca yürekte acının ateşini yakmaya,yazınız çok güzel duygulanmamak mümkün değil.Sokakta yaşayan kader mahkumları var.Birde sırf hayat tarzı olarak seçtikleri için böyle yaşayanlar da var.
ben bu yüzden diyorum ki öğrencilerime Allah aşkına okuyun...belli bir ideolojiye saplanıp kalmadan ve o görüşün fanatiği olmadan...sağ okuyun sol okuyun ne olursa olsun okuyun ilk emirdir okumak...TEK BİR ŞEY ÖNEMLİ OLMALI SİZİN İÇİN ÖNCE KENDİNİZİ SONRA İNSANI ANLAMAK...herkes herkes gibi de düşünebilir farklı da düşünebilir kimseyi incitmeyin fikirleri için ...ideolojiler at gözlükleridir dünyayı yarım gözle görmenize yarar...işte fikre tahammülşün olmadığı bir yerde bir insanın hayatını karartmanın bir örneği daha bu yazı...hepimiz insanız halbuki eşrefi mahlukatız...yazık belliki onurlu bir adammış ve kaldıramamış yapılanları...sanırım hepimize biraz da anne yüreği lazım
ki bu kadar kolay harcanmasın hayatlar...insan herşeyden önemli olsun için...ideolojiyi insanın önüne geçirenler utansın...fikirlerden korkan ve insanı harcayanlar utansın...malesef değişmiyor memleketim kaderi o yada bu ideoloji sahipleri kendisinden olmayana hayat hakkı tanımıyor...halbuki bir yürek bin ideoloji eder bir insan yüreği bu kadar kolay mı harcanır
kabeyi yıkmaktan daha beter değilmidir gönül kırmak...
yazılacak ne çok şey var...ne çookk...
üzgünüm üzüntünüzü paylaşıyorum...
İsmi; sizde saklı kalsın ama, belli ki çok duygulanmışsınız ve onun ölümü sizi üzmüş insan olan ve yürek taşıyan kim üzülmez ki, hayatımızın gerçekleri niceleri isimsizler mezarlığına gömüldü, hüzünlü ve acıtan bir yazı kaleminiz hiç susmasın yazınız hakettiği yerde...
UMUT ve DOSTCA
Şu an ne diyeceğimi inanın bilemiyorum...Diğer arkadaşlar gibi, benim de boğazıma bişey düğümlendi... Ne yuvalar yıkıldı, ne canlar alındı, ne acılar bırakıldı geriye...Sen sağcısın suçlusun, sen solcusun suçlusun... Memleketimde insan olmak o kadar ucuz ki...
Ahmet olmuş, Mehmet olmuş, Kadir olmuş ne farkeder? İsmi sende kalsın dostum
Bu konuda senin hassaslığını zaten biliyorum ve bu yazıyı yazarken hangi duyguda olabileceğini tahmin edebiliyorum...Bu yüzden iki kat daha duygulandım...
Sevgi ve saygıyla...
...
Rahat uyu!
Sessiz sedasız
Ve yalnız
O sonsuz boşlukta
Mutlu olsun
Özgürlüğüne kavuşan ruhun
Ne kadar özgürsün şimdi
Yok mezarının otlarını temizleyen
Toprağına su döken
Öyle selamsız sabahsız
Sakin ve sessiz
Birde
Duasız
Fatihasız
Kimsesiz
Özgürlüğüne uyu sonsuz
Belki karşılaşırız bir gün
Mahşer gününde
Kalabalıklar içinde
Apansız
Yine gülümser
Selamlaşırız….
...
kim bilir ?
dualarimi gönderiyorum
adlarin daima "bizde" içimizde , sakli, gizli olduguna inaniyorum ben...
insan nasil yasadiysa öyle öylüyor...
nasil öldüysede öylece O nun gözlerinde dogmuyor mu aslinda?
kutluyorum.
güzel bir paylasim, tesekkürler ve saygimla
selamlar.
.......
Yılbaşı gecesi bankın üzerinde ölü bulunan adam geldi aklıma...Bu çağda yapayalnız ve donarak ölüme yürümek...Bankın dibine çıkarıp bıraktığı ayakkabıları hala gözlerimin önünde...Zor...İnsan olmak çok zor...En hakir gördüğümüz hayvanlar dahi bize için için nasıl da gülüyor kimbilir...
Güzel ve duygulu bir yazı. Okunmaya değer ve tam yerinde. Tebrik ediyorum. Saygılar.
İç burkan bir yazı ve çok etkilendişm Secaattin abi. Sırg görüşleri yüzünden geleceği sönen insanlar. Kibilir ölmekte dagha kötü olmuştur ilk uzaklaştırıldığında. Meslek sevdası da aynı aşk ateşi gibidir. Günümün yazısı yazın. dört dörtlük... Sevgi ve saygılarımla değerli abim
adını sakla dost.....oda zaten bilinmek istemezdi....sessizce gelirler.....sessizce giderler...onların idolleri vardı....haksızlığı sevmeyen yalana talana dolana karşı gelen uslanmaz gururları vardı....sabah sabah offfff ettirdin.......içimiz tıkalı.....kirpikler ıslak....hani üzüntülü yazılar yazmayacaktık hani neşeli bir şeyler karalayacaktık....sözünde dursana çocuk....
Benim memleketimde kimsesizler mezarlığı pek çok. Bu demek oluyor ki, insan yaşarken yalnızsa, ölünce bile yalnız. İşte bu düşünce insanın kanını donduruyor.
Yazını akşam okumuştum dostum, dönüp bir de sabah okudum ve içime derin bir hüzün çöktü. Allah'a sığındım. Rabbim kimseyi çaresiz ve yalnız bırakmasın. Amin.
saygımla...
EMİNE45 tarafından 1/8/2011 7:38:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu memleketin fidanları kolay kırılır,narindir sevda ile bağlandığı ulkesine ,bayrağına,halkına karşı...
Yüreği yufkadır memleketinin toprağı üstünde gezerken..
Kolaydır harcaması,harcanması....
Bir zaman bu evlatlar canlarını vatana hibe ettiklerinde geride kalanlar...
Uyanıklar,dönmeler...
Zenginleşip gazileri işçi olarak çalıştırmadı mı?
Boğazımda çelik halat burguları..
Gel uyu uyuyabilirsen...
Selam ve saygı ile.