- 913 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İKNA
İKNA ( 34 )
İnsanoğlunun bütün çabası; hemcinsle rini iKNA etmek,kendini ispatlamak,zekasını ön plana çıkarıp hep BEN demektir.Hal böyle olunca, hem İKNA etme çabasında olanla,İKNA olunacak kişi veya kişiler arasında ki münazara,münakaşa,taraf bulma gayretleri zamanla kıyasıya mücadeleye,üstünlük sağlamaya kadar varan İKNA ispat sahneleri, hayatımızın bir parçası olup,zaman zaman anlatamamanın sıkıntısı,veya yanlış anlaşılmış olması,çözümü kör düğüm olan,münakaşalar neticesinin İKNASIZLIKLA sonuçlanması.DEDİĞİM DEDİK.Veya inatlaşma Doğru olduğu halde bile bile RED edebilmeler hep İKNA gayretlerinin sonuçları.
İkna sözlük manası itibari ile iki karakterde farklı mana taşır.
Birincisi;Şeytan aklı ile,Cin fikirleri ile,Karşısındakini Sağılacak HAYVAN yerine koyup KANDIRMA usulü ile İKNA,yöntemi.
İkincisi;Hakikaten İNSAN aklına,zekasına,mantığına uygun,ters düşmeyen,karşısındakilerinde RED edemeyeceği Doğrular olup Yanlışdan döndürme çabası olan İKNA.
Bu ikisi arasında Karakter farkı var.Birincisi üç kağıtçıların,yalancıların,sahtekarların,anlattıkları kendi dünyevi çıkar ve menfaatleri için İKNA kabiliyetleri.
Diğeri şahsi menfaatden uzak,İKNA olunacak kişinin yararına olan İKNA anlatımları.Tamamen İKNA olunacak kişinin Karakter ve huyuna,mizacı ile imtizaç edecek ki İKNA olsun, taraf olsun, desdeklesin, yani emin olsun, güvensin,mutmain olmalı ki İKNA EDENLE İKNA olan bir çizgiye gelebilsin.
Köşemizin karakteristtik özelliği 4 çeşit ikna ile karşılaşabilirsiniz! DİKKAT diyorum uyarıyorum buda benden size bir İKNA çabası GERİSİ SİZE KALMIŞ.
1-Sizi iknaya çalışan kişinin karakteri ŞEYTAN akıllı olabilir.Şeytanı anlatmama gerek yok.Şeytanın karakterinde Yalan yere YEMİN içmek,evham ve vesvese veren düşünce bulanıklığı yaratmak.İnsanın zararına olan ne varsa tersini SÜSLEMEK,GÜZEL GÖSTERMEK,vede sonucunda yes’e düşeni kendibaşına bırakıp TERK etmek şeytanın özelliklerinden.
2-Size şirin gözüküp,nabza göre şerbet veren CİN fikirlilere DİKKAT diyor ikaz ediyorum.Bu tiplerin Ne dost olduklarından,ne de düşman olduklarından emin olamazsın.Nabza göre şerbet verirler.Gelen ağam giden paşam diyenler.Ne şişi,nede kebabı yakarlar.İki yüzlü münafık özelliğe sahip tipler.
3-Kendini saf aptal gibi gösterip,SİZİ de sağılacak HAYVAN yerine koyan fakaat....Kendisi HAYVAN olanlara çok ama çok,çok DİKKAT.Bu tiplerde Dünya yansa umurunda olmaz.Muhafazakar duygulardan mahrumdurlar.İnsana değer vermez vede saygı duymaz tiplerdir.Derin düşünceden yoksundurlar gününü gün eden tiplerdir.
4-Geriye ne kaldı kendisi İNSAN vasıflarını taşıyan,karşısındakini’de İNSAN yerine koyan 4 DE 1 İNSAN’lar BUNLARIN NASİHAT VE TAVSİYELERİNE HİÇ TEREDDÜT ETMEDEN GÖZÜ KAPALI İKNA OLUN diye sizi ayrıca BEN ikna etmeye çaba sarf ediyorum.Çünkü Utanma duyğusu gelişmiştir.İyilikleri unutmazlar.Vefalıdırlar.Borç’una,sadıktırlar.Aldatmayı,yalanı,talanı,bilmezler.Has-sas bir yapıya sahip olduklarından.Hem bu dünyayı hemde öteki dünyalarını düşünen,bir hesabın verileceğine inanmış olduklarından EMİN’dirler.
İkna olup olmadığınızı bilemem,bana düşen sizi İKNA etmek.Size,düşen’de; Karakter,yapınıza,Huyunuza,Mizacınıza,uygun,anlamak,kavramak,karar vermek tamamen özgür iradeye sahipsiniz.
İnek olmazsa SİNEK olmaz mış.Hem İKNA edecek olacak,hemde İKNA olunan olacak.BİRİ İNEK diğeri SİNEK olmalı ki...!Hayatın süreci içinde ki HİKMETİN içinde İLAHİ nizamın ADALETİNDEN hiç şüphem yok.Derin felsefe ve düşünceye davet ediyorum.
Her şeyden önce şu soruyu kendinize sorun.AYETLER,HADİSLER vede ATASÖZLERİ beni,seni,onu,bizi,sizi,onların üzerinde ki İKNA % si kaç?Ne kadar ders alıp uygulamada ki pratikliğimiz nedir?
İKNA EDENLERİ ayrıca kutluyorum,bu da bir kabiliyet,İKNA olanları da kutluyorum çün kü İKNA olmak zor iş dir.Çetin cevize benzer özüne inebilmek için de ondan.Her iki gurup’ada kolay gelsin.İyi mücadeleler.
Doğrularda İKNA olanlar,vede Yanlışlarda İKNA olanlar…! Nasıl bir denklem?Doğrularda İKNA olmamak acaip bir şey olsa gerek.Herhalde NASİP meselesi diye düşünüyorum.
4 de 1 lere saygı,sevgi ve muhabbetlerimle.
Cahit YETGİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.