Soğuk Karlı Bir Gündü
En duygulu şiirlerimi hüzünlü olduğum zamanlarda yazdım.En değerli resimlerimi imkansızlıklarla bocaladığım zor günlerde yaptım.
17 Ağustos depreminin hemen ardından Ağrı’dan Düzce’ye atanmıştık.Şehir dümdüz olmuş her taraf harap, insanlar bitaptı.Prefabrik evlerden mahalleler kurulmuş ölümden kurtulan insanlar buralarda yaşamaya başlamıştı.
Biz de tamamı 25 metre kare olan bu evlerden birinde oturuyorduk.Ne telefon ne televizyon ne de ısınmak için bir araç vardı.Eşim sabahın erken saatlerinde gidiyor, geç vakit geliyordu.kimseyi tanımıyordum.Üstelik şehir merkezine 8 km. idi.
Derken kış geldi kar bastırdı.O yıl da görülmemiş soğuk oldu.Her taraf buz ve kar.Bir gün geldiğimizde ev olarak barındığımız yeri bulamadık.Kardan kaybolmuştu.Eşim gidince, oturup Allahtan sabır dileyip ağlıyordum.Kulübenin iki pencere camını da buz tutmuştu.
Böyle soğuk ve karlı bir gündü.Üzerime kazakları ayağıma yün çorapları çektim.Önce ışık girmesi için camların buzunu kazıdım.ayağı kırık bir masa buldum, ona bir destek koyup boya malzemelerimi tuval ve fırçalarımı çıkardım.O andan itibaren çevre ile irtibatım kesilmişti.Ne dışarda uğuldayan rüzgarın sesi,ne köpek havlamaları, ne de havanın soğukluğu beni ilgilendirmiyordu.
Açlığımı susuzluğumu da unutmuştum.Boyalar fırçalar ve tuvallerim beni cennette yaşatıyordu.
Sanat hayatımın en güzel eserlerini çıkarıyordum.Çok mutluydum.Koca bir kışın nasıl geçtiğini anlamadan yaz geldi. Yaptığım resimleri sergiledim.Çok rağbet gördü.
Kazandığım paraları depremde her şeyini kaybedip yalnız kalan yaşlılara harcadım.Bu da bana inanılmaz haz verdi.
Sergiyi gezenler beğenilerini bildiriyor arkadan
--Çocuğum resme çok meraklı atölyenize göndersek ders alabilir mi?
Tekliflerine ne cevap vereceğimi bilemiyordum.En çok da atölye sözcüğü beni güldürüyordu.
O resimleri hangi şartlarda ve nasıl yaptığımı bir bilselerdi…
Ülkü Ahıska 8.12.2011
Not:Profildeki resim ,bana o günleri anımsatan en beğendiğim resimlerimden birisi .
YORUMLAR
Resim çok güzel ellerinize sağlık hocam. Ancak şunu anlayamadım. Sanki mutlu bir kış manzarası resmi çizmişsiniz. Yani çaresizlik, mutsuzluk içinde mutluluğu arayış mı yoksa o zorlukları yansıtan resimlerden elinizde kalmadığı için mi bu resmi koydunuz. Nice mutlu tablolarda buluşmak üzere... Saygılarımla...
gül peri
Okuyan gözlerinize sağlık efendim.Çok teşekkür ediyorum.Saygılar.
Gül kardeşim, resim bir harika, yazınız da gönlümü sızlattı.
Yazı bölümünde yazıların yoğunluğundan zamanında bu güzel yazıyı, farketmeden atlamışım.
Depremde vefat edenlere Rabbimden rahmet diliyorum.
Eşim Düzce'li, kayıvalidem depremde Düzce'nin Sarıdere köyündeydi.Gece işten çıkınca, eşim yola çıkıyor, polis karayolundan gidenleri geri çeviriyor.
Sağ haberlerini alana kadar çok zor günlerdi.
Yakın akrabalardan can kaybımız yok, şehir içinde evleri hasar gören yaknımız çok oldu.
Rabbim o acıları bir daha yaşatmasın, selam ve saygılarımla.
gül peri
Amin arkadaşım Allah bir daha o günleri göstermesin.Ancak yaşayan bilir.
Sayfamı ziyaretiniz beni memnunetti.Teşekkürler.Selam sevgiler.
Böyle duyarlı yürekleri görmek beni mutlu ediyor ve bazen insan; insanlık soyu tükendi derken böyleleri görmek beni yanıltıyor ve keşke hep yanılsam. Duygulandım. Ben de Bir Diyarbakırlı olarak o depremi bir bir yaşadım, insanların gözyaşlarına ortak oldum ve unutulmayacak bir sahneydi, çok korkunçtu. yaşayan ancak bilebilir. Resmi çok beğendim, ben de bir ara hep manzara resimleri yapardım ama canlı( hayvan, insan) resimleri hiç beceremedim diye resim yapmayı rafa kaldırdım.
Çok harika birşeydir yardım etmek, ondan alınan haz ve mutluluk sanırım hiç bir yerde olunmuyor.
Teşekkür ederim ve duyarlı yüreğinizi selamlıyorum
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz beni memnun etti .Teşekkür ederim.
Resminizden, yazdıklarınızdan, seçkin ruhunuzdan, zengin gönlünüzden her zaman aşırı etkilenmişimdir.
Olumsuzluklardan doğan kara enerjinin, nasıl da örnek olumluluklara çevrilebileceğini, eserlerinizle ve değerli bir öğretmen olma sıfatınız ve fedakarlıklarınızla sergilemeniz, gençlere güç kaynağı olmalı.
Çoğumuz, 1999 depreminde, gücümüzü zorlayan özverileri sırtladık. Afetlerin derin yaraları, sarılmakla bitmiyor. Yitirdiklerimizi rahmetle anıyoruz.
Çok duygulanarak ve etkilenerek paylaştığım yazınızı ve sizi içten kutluyorum.
Yürekten sevgilerimle.
gül peri
Sevgili Ayşe Hanım,
Sayfamauğrama nezaketi gösterip yazımı okumanız ve yorumunuz beni son derece mutlu etti.
Ben de sizin için aynı duyguları besliyorum.Uzun bir süredir birbirimizi tanıyoruz.Sık sık yazdıklarımızı paylaşmasak da ben de sizin asil gönlünüze hayranım.
Çok teşekkür ediyor.Duyarlı gönlünüze selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Bundan sonra daha kısa ararlıklarla görüşmek üzere.Herşey gönlünüzce olsun efendim.
Bu yalan dünyada gerçek olan
Sevgi birazda saygı
Gerisi boş yalan dünyanın malı
Mutlulugumsadece ruhumdaki gülün adı
Mutlulugum sadece bir gül dali
Biraz huzur biraz sevgi agzimin tadi
Istemiyorum ihtisami ve sani
Mutlulugum sadece bir gül dali
Insanca sevgi ve saygi
Olmasin kimsede kaygi
Kirmizimsi alpempe dudagi
Mutlulugum sadece bir gül dali
Tuzaklar sarsada heryani
Dolsada gönül yorgunlugu
Ruhumdaki gülün inadi
Mutlulugum sadece bir gül dali
Cok özlüyorum beyazi sadeligi ve barisi
Bunlar eksik kalinca yokmus gibi hayatin yarisi
Hinc kin azim gibi görünsede insanlik savasi
Mutlulugum sadece bir gül dalı
Özlüyorum insanlik adina yasamis ozanlarimizi
Sözleriyle getirmek istemisler dünyaya barisini
Yazmislar söylemisler sevdayi ve aski
Mutlulugum sadece bir gül dalı
kimyagersair48................
gül peri
Sayfama uğramanız beni çok mutlu etti.
Yorum olarak yazdığınız şiiri beğeniyle okuum.
Teşekkür ederim efendim.Saygılar.
gül peri
Sayfama uğrayıp duygularımı paylaşmanız beniçok mutlu etti.
Teşekkürler efendim.
gül peri
Sayfama uğrayıp duygularımı paylaşmanız beniçok mutlu etti.
Teşekkürler arkadaşım.
degerli hocam işallah allah o günleri bır daha yaşatmaz insanlara ...
harıka çok güzel duygu yüklü bır yazı okudum sankı orada yaşamış gıbı oldum...
nıce tablolar dileği ile kaleminize ve o güzel yüreğinize sağlık kutluyorum hocam...
sevgı ve selamlarımı yolluyorum...saygılarımla...
gül peri
Ben de amin diyorum Musa Bey.
Sayfama uğrayıp duygularımı paylaşmanız beni çok mutlu etti.Teşekkür ederim efendim.
O resimleri hangi şartlarda ve nasıl yaptığımı bir bilselerdi…
DEĞERLİ DOST ,
Duygularınızın en yoğun döneminde yazmış ve resim yapmış olmanız, feyz verici...1999 depremini hafızamdan asla çıkmadı çıkmayacakta...Efendim sizde zor şartlarda kalmışsınız ve de yılmayıp ışık umut vermişsiniz hayatta kalanlara.Sanat acıları Vallahi dağlıyor kanasada için için yara , kabuk bağlıyor...
Üç kişisel sergi açtım , ilk kişiselimde Beyoğlu Müzede yapmıştım beni her tebrik edene tşk edemiyordum gözlerimden süzülüyordu gözyaşlarım. bir sanat sever tebrik ettikten sonra duygu yoğunu değil mi dedi; hemde ağır roman duygu ,her karesinde eserlerimin gözyaşlarım vardır dedim.Nedeni de motosıklet kazasında 17 yaşındaki kardeşimin kızını kaybettik,
hayata yeniden sarılmak için bu sergim dedim...
bir kez değil bir kaç kez okunmalı bu tür anlamlı yazıları seçkiye almalı yönetim , okur seçmemeli efendim..!
Saygılarımı demetledim gözyaşlarımla kucaklıyorum sizi değerli dost...
1999 depreminde giden canlarımıza rahmetler yağsın sayfanızdan, mekanları cennet olsun...
Oya gedik tarafından 1/16/2011 12:04:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
gül peri
Sevgili Oya Hanım.
Yorumunuz beni çok etkiledi.
Ayrıca yiğeninizin vefatı da içim acıttı.Çok üzüldüm.Nur içinde yatsın.Mekanı cennet olsun.
Haklısınız.Ben de herkes okusun diye yazmıştım.İbret ve ders alınması gereken çok şey vardı yazıda.
Keşke bu yazdıklarınızı okuması gereken kişiler okusaydı.
Duyarlı gönlünüze teşekkür ediyor.Selam sevgilerimi gönderiyorum.
Oya gedik
Saygımla...
Not: msj bölümlerim açık , hangi bölümde kapalı rica etsem , merak ettim...
Öyle güzel bir yürek ki değeri madde ile ölçülmez. Bana da yaşattınız o duyguları, çok ağladım fakat en çok o depremde ölenlerden çok kalanlara yandım bunlardan bir tanesi de benim yakınım. Acın acıttı içimi dilerim bir daha acımazsın güzel yürekli şaire dostum...
gül peri
Yüce ve naif yürekli arkadaşım,
Sizi sayfamda görmekle çok mutlu oluyorum.
Duygularımı paylaşarakyaptığınız yorumlar için çok teşekkürler.
Gönlünüz dert görmesin.Selam sevgi saygılar.
Merhabalar Sevgili dostum,
Güzel, nadide yüreğinizin yankılarının gümbür gümbür duyulduğu hem görsel hem de edebi sanatsal bir şölen gibiydi sayfanız.
Her zaman ki gibi büyük memnuniyetle ve bu sayfada bulunmuş olmanın ayrıcalığının idrakiyle değerli gönül emeklerinizi tüm içtenliğimle kutluyorum.Teşekkür ederim sanata her yönüyle yapmış olduğunuz zengin katkılara ve bizlerle bu güzellikleri paylaşarak gönüllerimizde insanlığa, erdeme ve estetiğe ve doyumsuz keyife dair açtığınız ufka.
Her dem sevgi ve sonsuz saygılarımla.
gül peri
Güzellikleri gören güzel gönlünüze selam sevgiler.
Çok teşekkür ediyorum.
bıçağın keskin olmasını istiyorsan çeliği örste çok döveceksin.....birebir...yaşanmışlık....görerek içinde olarak...yaşayarak işe başlanırsa ..... fırçada kalemde pürüze rastlamıyor.....yazıda resimde....muhteşemdi....saygılar
gül peri
Beğeniniz için teşekkürler efendim.
Sizi sayfamda görmekle çok mutlu oldum.
Saygılar.
bu yazı daha önce okuduğumda da çok etkilemişti beni.
sanki o günleri seninle birlikte yaşadım
resim desen adeta insanı senin ruh haline sürüklüyor.
kutlarım arkadaşım emeğin değer görsün hürmetler.
gül peri
Beğeniniz beni mutlu etti.
Çok teşekkür ediyorum.Selam sevgiler.
Ressamların hayatları tüm sanat erbablarınınkinden çok çok daha farklı çok daha ilginç.. Gogul'un hayatını
okurken içim burkuldu, sazdan yapılmış bir kulubede aç susuz sefil vede malzemesiz, hatta bir rivayete göre
belkide gerçek tam hatırlamıyorum, boyası bitmiş tam tablosunu tamamlayacağı anda kulağını kesip kanıyla boyamış
son kalan kısmı..
Atelyesini vede öğrencilerini ona çok soran olurmuş, verdiği cevapta çok ilginç, sırça bir köşk yüzlerce iguane ve milyonlarca sivrisinek..
Güzel vede değerli olanlar zor anlarda başarılanlardır, bu hayatın her dalında böyledir.. Kendi alın teriyle kazanan bir
baba başka bakar varlığına, aynı babanın oğlu ise değer vermez miras yer hovardaca..
Kazanmış olduğunuz parayı harcadığınız yerlerin manevi değerleri hangi maddi değerlerle ölçülebilinirki, gerçekten vermenin kutsiyetini yaşayanlar için.. Paylaşmanın kutsallığını bilmeyenlerdir çok çok cimri olan ve öldüğünde her şeyi geride bırakan..
Yaşamış olduğunuz o zor günleri şöyle algıladım, Pırıl pırıl bir gök kuşağını görebilmek için önce yağmuru yaşamalıyız... Buydu benim bu nadide eserinizden anladıklarım kutlarım sizi vede eserinizi TEBRİKLER..
yunus karaçöp..yudumyunus
gül peri
Sizi sayfamda görmekle çok mutlu oldum.
Yorumlrınız bana güç veriyor.
Yazma şevkimi arttırıyor.
Çok teşekkür ederim efendim.saygılar.
ne kadar güzel yüreginiz var . demek sergiden elde ettiginiz gelirlerle orada muhtac olan insanlara yardimci oldunuz ... sizi can-i gönülden kutluyorum... böyle anilarinizi bizimle paylasiyorsunuz ya .. benim cok hosuma gidiyor .. daha önce de nasil hayranlikla okudugum yazilariniozi hatirladim... öyle hayatin icinden insan manzaralari ...
ne olursunuz böyle yazilar yaziniz yine ... bekliyor olacagim sevgili Ülkü Hanim.
ve tabii ki ayrica böyle de harika bir manzara icin de birkac kelam edecegim..
hele böyle icinde bir de o benim bayildigim D A G L A R varsa .. inaniniz icim acildi ..
öyle benziyor ki benim tirmandigim daglara .. o ev de masallardaki gibi .. hani öyle bir yerde yasamayi cok isterdim.. geceden düserdim patikalarina o dagin.. günü karsilardim sahikalarda ... offf bagirmak vardi tabii ki zirveden ... sessizligi yirtmak vardi iste ...
elleriniz dert görmesin.. harika bir tabloydu ..
yazinizi da resminizi de kutluyorum..............
hep güzellikler sizinle olsun sevgili Ülkü Hanim...
sevgimle .............
gül peri
Çok teşekkür ediyorum.Sizlerin beğenileri benim yazma gücümü arttırıyor.
Kilometrelerce öteden gelip sayfama misafir olmanız beni çok mutlu etti.
Selam saygılar.
şartlar ne kadar zor olursada olsun insanın azminden hiç bir şey kurtulamaz kolaycı olmammak gereki azim gerekir .Diğer taraftan resimleriniz o kadar muntazamki bayılmamak elde değil.güzel azminizi başarınızı sevgi ve satgılarımla tebrik ediyorum.harikasınız iyiki varsınız.
gül peri
Siz de iyi ki varsınız efendim.Beğeniniz beni mutlu etti.
ÇOK DEĞERLİ ÖĞRETMENİM GÜNAYDIN;
BU YAZIYI DAHA ÖNCE NERDEN HATIRLIYORUM BİLMİYORUM AMA YORGUN BELLEĞİMİN DEHLİZLERİNDE Bİ YERDE SİLİNMEMİŞ HATIRA GİBİ DURUYOR SANKİ..O ZAMANDA ETKİLENMİŞİM Kİ ,ÜSTÜ ÇİZLENLER ARASINA GİRMEMİŞ DİYE DÜŞÜNÜYORUM..YİNE ETKİLENDİM TABİ..ETKİLENDİM ÇÜNKÜ YAŞANMIŞLIĞIN ORTAK PAYDASI VARDI BU YAZIDA..ADIMA KONUŞACAK OLURSAM YİRMİBEŞ,OTUZ YILIN ŞARTLARI GELİYOR AKLIMA VE GÖZÜMÜN ÖNÜNE..HER ŞEYE İDEALİSTCE YAKAŞILAN BİR GÖREV ANLAYIŞI İÇİNDE ÜSTELİK..RESME GELİNCE SİZİN RESİMLERİNİZİN ARASINDA SEÇİM YAPMAK O KADAR ZOR Kİ..AMA NEDENDİR BİLMEM BU RESMİ BENDE ÇOK SEVERİM..BELKİ BANADA İLKÖĞRETMENLİĞİMİN O ZAMANLAR ACI FAKAT ŞİMDİ TATLI ANILARINI DEPREŞTŞİRDİĞİ İÇİNDİR..NEYSE HULASA BU KALEM NE YAZSA NE YAPSA BENİM İÇİN ÖNEMLİ VE KAYDA DEĞERDİR..KUTLUYORUM EMEĞİ..
gül peri
Yorumunuza gönlünüzün güzellikleri yansımış.
Çok mutlu oldum paylaşımınızdan.
Teşekkür ediyorum.
Selam sevgi saygılar.