Kadınlardan Erkeklere Mektup Var
Dün, Erkeklerden Kadınlara Mektup Var’ demiştim,
www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=70638
Bugün de;
Kadınların 24 şikayeti:
* Siyah paltolu adamların olduğu dizilerde şuh kadınlardan duyduğunuz her sözcüğe inanmayın özellikle de tapılacak erkek olduğunuz masalına. Unutmayın siz Tanrı değilsiniz.
* Telefona cevap vermiyorsak bilin ki telefonumuz kapalıdır. Telefonun sürekli açık olmasını emretmeyin. Belki farkında değilsiniz ama sosyal yaşam içinde telefonun kapalı olmasını gerektiren mekanlar vardır. Otobüs, sinema gibi... Belki de şarjımız bitmiştir.
* Yolda izde gördüğünüz her arabaya iç geçirerek bakıp ısrarla modelini ve özelliklerini bize ezberletmeye çalışmayın. Arabalar sizin ilginizi çektiği kadar bizim ilgimizi çekmiyor. Anlayın artık bunu.
* Bizim saçımızı fark etmeyip komşu kadının saçını fark ederseniz ve yanılıp bunu bize hissettirirseniz burnunuzdan haklı olarak fitil fitil getiririz... Haberiniz ola.
* Çoğu kadın ısrardan ve baskıdan nefret eder. Israrlarınız nafiledir. Verdiğimiz cevapla yetinmelisiniz.
* Alışveriş yapmak dünyanın en zevkli işidir. Ne aldığımızın önemi yoktur amaç para harcamak ve kendimizi iyi hissetmektir.
* Sürekli papağan gibi “Seni seviyorum” diye palavra atmayın. Bu sözü ne zaman bıktırana kadar söyleseniz aldatıldığımızın resmidir.
* Duyarsızlığınıza mazeret aramayın. Bizimle aynı üzüntüyü paylaşmayacaksanız sevincimize de ortak olmaya kalkmayın. Bizimle birlikteyken kendinizi özel hissetmiyorsanız yanımızda takılıp kalabalık yapmayın.
* Bir yere giderken giydiğimiz her kıyafeti eleştirip değiştirmemizi beklemeyin. Onun boyu kısa bunun yakası açık bunun dekoltesi fazla diye gereksiz kıskançlıklar yapmayın.
* Ekmeği masaya getirmeyi unutmuşsak ekmeği ısrarla bizden istemek yerine bizahmet yerinizden kalkıp mutfaktan ekmeği getiriverin. Masanın hazırlanmasında hiç yardımcı olmadınız bari bunu yapın.
* Söyleyeceğiniz kelimeleri özenle seçip söylerseniz bizi üzmemiş olursunuz. Böylece size olan sevgimiz katlanarak artar.
* Kendinizi aşıp bizi anlamaya çalışın. Birazcık çaba sarfederseniz başaracağınıza eminim.
* Şişmanlasak bile ikidebir mankenleri örnek gösterip “Ne kadar harika vücudu var, manken gibi” diyerek laf vurdurmayın. Adı üstünde, onlar manken.
* Her durumda işin kolayına kaçıp hiç alternatif üretmediğiniz için en ufak bir olumsuzlukta tökezleyip düşmeniz kaçınılmaz. Sonra ağlayarak yanımıza gelmeyin.
* Renkleri bilmediğinizi kabul etmeniz büyük incelik.
Sarı Lacivert, Sarı Kırmızı, Siyah Beyaz dışında başka renkler de var. Bunlar kendi aralarında ana renkler ve ara renkler olmak üzere gruplara ayrılırlar. Bu konuda sizi fazla yormak istemeyiz.
* En fazla 3 çift ayakkabınız olduğu için ve yenilerini almaktan şiddetle kaçındığınız için, her renk ve modele aynı ayakkabıyı giymekte ısrar ettiğiniz için, kendinizle ve bizimle uyumsuzluk içinde yüzüyorsunuz. Ne var sanki inat etmeseniz de birkaç çift daha ayakkabı alsanız...
* Mağazada tezgahtar kızın cazibesine kapılıp o size önceki sezonun mallarını satmaya çalışırken mağazaya ne almaya girdiğinizi unutmayın.
* Cuma + Cumartesi + Pazar = Mutfak emrinize amadedir.
* Düz bir mantığınız olup çok kolay anlaşılabilir olmanıza rağmen konuşmayı lüks saydığınız için sizi bir türlü anlayamıyoruz. Affınıza sığınırız.
* Evi temizledikten sonra yorgun ve bakımsız görünmemizi istemiyorsanız “Temiz bir evden ziyade bakımlı görünen bir kadınla bir evi paylaşmak daha anlamlıdır...” diyorsanız haftada bir temizlikçi tutarsınız. Siz de rahat edersiniz biz de.
* Bizi aldatmak için yorgunluğumuzu bahane edip her fırsatta “Giderim!” diyerek bizi tehdit etmeyin. Gidene yol yakışır... Günlük yaşamımızda hayatımızı maddi manevi kolaylaştırırsanız bizde daha az yorulur ve daha iyi bir eş oluruz.
* Aylarca süren baş ağrıları baş ağrısı değildir. Eşiniz olduğumuzu sadece yatakta hatırlamakta ısrar ettiğiniz sürece bu baş daha çok ağrır.
* Anlatmadan anlaşılmaya aşık olabiliriz “Neyin var?” diye sormak yerine “Neyi var?” diye anlamaya çalışabilirsiniz. Yoktur çoğu zaman bişeyimiz. Bizim sadece ilginize ihtiyacımız vardır da onu da biz becerip söyleyemeyiz.
* 30 civarında ayakkabımız ve dolaplar dolusu elbisemiz varken halâ içimizde delice alışveriş tutkusu varsa tepkisizlikte sınır tanımadığınız içindir. Bu durumda kızsanız bile halâ bizimle ilgilendiğinizi düşünerek mutlu olabiliriz. Aslında bizimle değil paranızla ilgilendiğinizi bilsek de kendimizi kandırmaya dünden razı olabiliriz.
BİTTİ.
:) İyi bayramlar...
YORUMLAR
Güzel inci yazısıydı...(Razı'ya) tamamen katıılııyorum bu arada...
Erkek kalas olursa,kadın da tüy kadar hafif olursa,o yuvada sorunun olmadıığıı birgün olmaz...
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Herşeyi halletmişiz de,şu evlilik alışkanlığımızdan birtürlü vazgeçememişiz vesselam..
İki insan,yıllarca sabah-akşam birarada olmak zorunda bırakılırsa,olacağı bu!
Eğer arkadaşlıklarımız da bu tip zorunluluklara tabi olsaymış(iyi ki olmamış),
sanırım hiçkimsenin kankası mankası olmazdı.
Felek,gözün körolsun..
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
DÜMDÜZ
Aslında çok bozulmuş ve de üzülmüştüm.
Hani, "Bu adam iki kez okumadan anlayamaz." diye düşündüğünü sanmıştım.
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Aklıma erkeklerin sıkça söylediği sözler geldi:
- Birlikte hiç zaman geçirmiyoruz, farkında mısın?
- Bunları aldım ama ihtiyacım vardı.
- Sen eskiden romantik biriydin.
- Yine unuttun, değil mi?
- İlişkimizin ne renk sence?
- Ne yani, beni sevmiyor musun?
- Beni seviyor olsan böyle yapmazdın.
Yoksa bunları erkekler demiyor muydu?
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Bunlar da bizim kulağımıza küpe olsun.
Paylaşımınız için teşekkürler. Güzeldi.
Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarm.
vega4
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle.
En fazla 3 çift ayakkabınız olduğu için ve yenilerini almaktan şiddetle kaçındığınız için, her renk ve modele aynı ayakkabıyı giymekte ısrar ettiğiniz için, kendinizle ve bizimle uyumsuzluk içinde yüzüyorsunuz. Ne var sanki inat etmeseniz de birkaç çift daha ayakkabı alsanız...
---------------------
Vallahi bir çift spor bir çift de kumaş altına giyilecek tipte olmak üzere iki çift ayakkabım var.
Bir çift daha alsam yeter her halde.
-----------------------------
* 30 civarında ayakkabımız ve dolaplar dolusu elbisemiz varken halâ içimizde delice alışveriş tutkusu varsa tepkisizlikte sınır tanımadığınız içindir. Bu durumda kızsanız bile halâ bizimle ilgilendiğinizi düşünerek mutlu olabiliriz. Aslında bizimle değil paranızla ilgilendiğinizi bilsek de kendimizi kandırmaya dünden razı olabiliriz.
------------------------
Bu kadın milleti de sağlam pabuç değilmiş. :))
Yazınız çok güzeldi.
Kutladım ve teşekkür ettim.
Selamlar.
Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
dün ve bu gün astığınız yazılara bakınca
bu yazı dizisi kadınları haklı ve derinlik konusunda üstte
erkekleri -dikkat erkek dedim adam demedim- zavallı haksız ve derinliksiz göstermeye hizmet eden bir yapıyla karşımıza çıkmış...
gülmece açısından hoş ama rasyonellikten çok uzak fikrimce...
mesela şöyle de bakılabilir genel olarak
erkek kaba kadın sığınmacı
erkek mantığa çok yüz veren kadın duyguyla gerçekleri alabora eden
erkek anlayışsız kadın tek kendisi anlaşılsın isteyen
erkek maddiyatçı kadın çok maddiyatçı
erkek geçiştiren kadın direk yalana başvuran -kendisini inandırdığı yalanlar-
erkek kendisine -duygu...fikir...davranış -yatırım yapmayan kadın görünüşüne yatırımdan kafasını kaldıramayan
erkek yatakta hatırlayan kadın erkek kendi sevdiği şeyi yaparken -futbol gibi- hatırlayan
vs vs vs
ama yazdıklarım ne ADAM ı anlatır
nede KADIN I...
ERKEKLE BAYANI ANLATIR..hani çok var ya çevremizde...
kitaplar öksüz, eğitim felç -aralarında duran çocuğun eğitimi- duygu/fikir/davranış ilişkisi tükenmiş, ahlak zaafiyet noktasında, aldatma oranları tavan yapmış, uyuşturucu kullanma yaşı düşmüş, inanç bile kendi menfaatleri doğrultusunda insan tarafından kullanılır olmuş...vs vs vs...
biz birbirimizi anlamayı
futbol üzerinden, alış veriş üzerinden, elbisenin boyu üzerinden, ekmek getir yemek yap üzerinden, cep tel açık kapalı üzerinden vs vs konuşuyoruz
yazar sadece gülmece için yazmadı diye düşünüyorum bu yazıyı
sığlığımızı da çaktırmadan gözümüze sokup hadi kıpırdayın demek için yazdı
yazının sdadece gülmece kısmına değil her gülmecede var olan ciddi bir şeyler söyleyen tarafınada yaklaşmamızı istedi....
böyle düşünmek istiyorum kendi adıma...
tebrikler
Esma KAHRAMAN
nede KADIN I...
ERKEKLE BAYANI ANLATIR..hani çok var ya çevremizde...'
demişsin ya,
aynı şekilde, benim yazdıklarım da ne KADIN'ı anlatır ne de ADAM'ı.
Elbette ilişkiler bu kadar sığ olmamalı. :) Ya da en azından benim için öyle değil.
Sevgiler Sayın Yazarım.