- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İÇSEL DEGİŞİMİ BAŞARA BİLİRİZ.
Değişim yolunda ilerlemek. Ama nasıl değişim Bukalamum gibi bulunduğun ortama göre değil, içten dışa doğru bir yolculuk bu, kendimi konu alarak bir kez daha eleştiri yapmak gereği duydum.
İçsel değişimim nedir. Düşünce ve davranış, hayata bakış, insanlara ve tüm canlılara sevecen ve hoş görülü, anlayış olmak, yani, duygudaşlık, kura bilmek. Her suçu başkalarında arayıp, onlara öfke duymak yerine, kendimize şunu söyleye biliriz, okişinin davranışı kendi sorunu, ben kendimi üzmem için sebep yok. Kendi iyiliğim için onu hoş görmeliyim, diye biliriz, öfkemiz yok olacaktır. Bu sadece bir örnekti, herkes kendi rahatlama ve değişim yolunu kendi seçe bilir.
Kendimden örnek vereyim, geçen seneye oranla çok daha olumlu yönde değiştim, daha hoş görülü ve bağışlayan biriyim artık, samimi olmak gerekirse, insanız bazı kışkırtmalar karşısında öfke duymamak mümkün değil, ama anında müdahale ede biliyorum, çünkü düşüncelerimi kontrolsüz bırakmıyorum, sürekli duygularımı düşüncelerimi kontrol altında tutuyorum, (nefsime hâkim olmak)ben değiştikçe etrafımdaki insanlar da değişti, fark hemen anlaşılıyor, artık kırıcı konuşmuyorlar, konuşsalar dahi, ben incinmiyorum, hayatım kolaylaştı beni üzmek çabası içinde sandığım, insanlar kendi kırgınlıklarını ifade etmek için, savunma içinde oldukları anladım, büyük bir çaba içinde benim fikirlerime karşı çıkıyorlardı, ben onlara anlayışla ve sevgiyle yaklaştıkça, anladım, herkes kendi içsel çatışmasını bizlere yansıtıyorlar, bizler zaten kendimizi yeteri kadar tanımadığımız için, başka insanları anlamamız mümkün değil.
Kendimizi anlamak başkalarını anlamaktan daha zor olandı, kendini tanımayan insan, başkalarını anlayamaz, beni anlayın diye boşuna bekler dururuz, yahu kendini anlayamayan kişiden ne beklenir ki.
Önce kendimizi çözelim sonra başkalarından bizi anlamasını beklemeliyiz, kendi benliğimizi iyi tanıyalım ki, diğer insanlarla uzlaşmak kolay olsun.
Şimdi düşünüyorum da hayatımın büyük kısmını boşuna harcamışım, kaybettiğim zamanıma acıyorum doğrusu, kendimizi değiştirmek zor ama isteyen başara bilir. Şu sığındığımız egomuzu yenelim, nefsimize dur diyelim, öz eleştiriyi önce kendimize yapalım sonra başkalarına değiş diyelim, kendimiz değişemiyor isek başkalarından bunu isteyemeyiz. Akıl hocalarıma ve kendime teşekkür ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.