- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRUYA DOĞRU
İnsanı tutuklayıp atmışsınız dara,belki suçludur diye.On yıl olmuş suçluluğuna hüküm verememişsiniz.On yıl ceza evinde yaşamış insan.Kanun çıkartmışsınız iki yılda ben seni mahkum edemezsem salıvereceğim diye. On yıl olmuş hüküm verememişsiniz suçluluğuna ,kanun gereği salıvermişsiniz 8 yıl gecikerek Hani kanunda belirtilen süre iki yıldı, hani bu süre en fazla iki katına çıkarılırdı siz 5 katına çıkarttınız,kanunun neresinde yazıyordu.Şimdide koro halinde söyleniyor katiller dışarda diye.O insanın katil olduğu nereden belli,on yıldır karar verilemeyen bir konuda bir çırpıda nasıl karar veriyorsunuz.Yarın berat ederseler kim verecek 10 yılın hesabını.Bir yanlışlık var bu işleyişde.Düzeltilmesi hemde acilen düzeltilmesi gereken bir konu bu.Ne demek on yıl belkide nahak yere insanı hapsetmek.Ortada bir yanlışlık var bu yanlış herkimden ,nereden kaynaklanıyorsa düzeltilmeli ve gereken yapılmalıdır.Görev halka hesap vereceklerindir.
İnsan şeref ve haysiyeti zanlarla yok edilemez,edilmemelidir.İsnat edilen suçun önce delilleri toplanmalı sonra suç isnat edilen şahıs hakim karşısına çıkartılarak ara verilmeden tek duruşmada yargılanıp hüküm verilmelidir.Yargılama süresi delil yetersizliğinden uzayabilir.Eksik deliller toplanana kadar suç isnat edilen şahıs tutuksuz takip edilmelidir.Hüküm giymeyen hiçkimse ceza evine konmamalıdır.Davalının tutukluluk süresi hakim karşısında bulunduğu süre kadar olmalıdır.Ya hüküm giyer ceza evine gider yada berat eder evine gider.Kul hakkı bunu gerektirir.
Halim Yaman 6.1.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.