- 3203 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOK ŞÜKÜR BAŞIMIZ KAPALI
Hangi gazete veya dergiyi alsam elime, gündemi oluşturan ana başlıklar içinde türban meselesini okumaktan bitap düştük.
Birde türbanı bağlama şekilleri tartışma konusu ya…
Nasıl bağlarsınız türbanınızı?
Ne şekilde bağlarsanız daha çok müslümansınız?
Ne şekilde bağlamazsan daha az müslümansın?
Ya türban bağlamıyorsan?
Vay haline…
Müslüman olman şöyle dursun inançsız tahtına hemen oturtulursun…
Tabi birde ince ayrıntılar da mevcut ki, boğaz altından bağlarsan şu tarikata, enseden bağlarsan bu tarikata…vesaire vesaire vesaire…
Ölçüyü iyi tutturmak lazım az müslüman olmamak için…
Yok kalmadı ki başka problemimiz…
Öyle refah ve huzur içinde yaşıyoruz ki;
yoksulumuzun sırtındaki kambur alınmış,
Analar-babalar huzur içinde çocukları için yarınlara güvenle bakıyor, ölüm haberi gelecekmi diye kapıyı gözlemiyor,
Eğitime ve öğretime ait olumsuzluklar son bulmuş,
İşçimiz nereye elini atsa iş bulabilir duruma gelmiş hatta birazda ben abartayım iş beğenmezmiş birde…
Milletin alım gücü de gayet iyi...
Velhasıl sözün kısası hal böyle olunca da sadece geriye herkesi fazlasıyla meşgul eden yegane sorunumuz türban kaldı ki; onuda yıllarca dilimize dolamadıkmı?
Geçtiğimiz günlerde işlek bir bulvar üzerinde yürüyen türbanlı bir bayana rastladım, yanımdan geçtikten sonrada giydiği cürretkar diz üstü eteği sayesinde dönüp arkasına bakmak zorunda kaldım. Zor bir soru belki ama;
peki bu kardeşimizin müslümanlık derecesi nedir?
Müslümanlıkta hangi mertebeye ulaşmış?
Ne kadar müslüman, yoksa İslamölçer aygıtlarmı geliştirsek?
Günlerce gazetelerde ahkâm kesen veya dilini sivrilterek her yerde yobazane bir şekilde konuşan insanımız lütfen bunada bir cevap bulsun...
Bunun derecesini söylemek bana düşmez, kimseyede düşmemeli. Bunun derecesi ne köşe yazarlarına, ne de orda burda müslümanlıktan dem vuran şahsiyetlere aittir.
Ana gündemi değil sayfa arası gündemlerini oluşturan sebepler arasına bile girmemeli türban konusu. Çünkü ben şahsım adına bu tür safsata haberleri okumaktan bıktım usandım.
İnsanlık adına öyle çok yaralarımız varken, kabuk tutmuş yaraları kaşımanın bir anlamı yok. Önceki yıllarda eşarbını gerektiği gibi takan annelerimiz, şimdi mezarlarında müslümanlık mertebesine erişmeden mi yatıyorlar?
Bir metrelik bez kimsenin müslümanlık ölçüsü olamaz, dahası kimse bu örtünün altına sığınıp cahilane müslümanlık dersleri veremez.
Şimdi kendimede kızar oldum, eforumu bu yazıya ayıracağıma, ülke ve halk sorunlarına ayırabilir ve bununla ilgili araştırmalar yapabilirdim. Yeri gelince özür dilemeyide bilirim kalemimden.
Diyeceğim şu ki; örtünmek saç telini kapamaksa salt, yüzümüzde görünen kirpiklerimizi, kaşımızı kapıyamıcağımıza göre onlarıda yolalım gitsin.
Önemli olan yüreklerimiz ne kadar türbanlı siz ona bakın…Müslümanlıktaki ölçümüz dahası en önemli şey insanlıktaki ölçümüz ne olmalı?
Ama çok şükür başımız kapalı ya…
YORUMLAR
Bir zamanlar "sarık" sarılırmış. Gün gelmiş, "fes" takılmaya başlanmış başlara. Sarıkçılar fese karşı çıkmışlar, derken alışmışlar. Gün geçmiş, "kalpak" kullananlar görülmeye başlanmış, fesçiler kalpağa karşı çıkmışlar kendi bahaneleri gereğince. Cumhuriyet döneminde "şapka" diye bir başlık kullanılmaya başlanmış, bu kez fes ve kalpak kullananlar karşı çıkmışlar. Zamanla şapka atılmış ve insanlar başı açık gezmeye başlamış. Başı açık gezenlere gavur diyenler olmuş.
Şimdi mi? Şimdi sıra kadınların başındakileri ile uğraşılmakta. Üstelik de dine endekslenerek...
Ortada bir şey var; moda sürüyor ve yakın gelecekte buna bağlı olarak yeni örtünme biçimlerini göreceğiz.
Sonuç mu? Sonuç yok, bu böyle sürüp gidecek. Bunların sırtından da dini çaputa endeksleyen siyasiler geçinecek. Oysa din, tanrı ile kişi arasında ve kutsaldır. Bu kadar biçimcilik de dine zarar verir.
dilek soysal
Sayın Soysal; Uğur kardeşim bile anlamış yazının mahiyetini. Dört köşe olmuş zevkinden.
Fikriyata 10 puan vermiş ve " yer yer sert eleştirileriniz olsa da haklı yazınızdan dolayı tebrik ederim." demiş.
Herkes anlamış da bir ben anlamamışım.
Tekrar okudum acaba haksızlık mı ettim diye.
Yine kendi anladığım gibi anladım. Üzgünüm.
Keşke daha açık anlatsaydınız. Benim gibi anlama özürlüler de var demek ki.
Tekrar belirteyim ahkam kesmeden.
İtirazım yazınıza değildi. Fikrinizi anlatışınıza da değildi.
İtirazım örtülü imalara ve rencide edici bulduğum bazı cümlelere idi.
Sıkıldığınızı ima ettiğiniz duruma düşmeniz eydi.
Türban takmasını bilmeyen bir kaç kişi var diye yasaklayalım mı? Dini eve mi hapsetmek istiyorsunuz?
Bir arkadaşım vardı çok eskilerde.
Türbanlı bir kadınla yüksek ücret karşılığı ilişkiye girerdi. Ve gelir bunu ballandıra ballandıra anlatırdı.
Bir süre sonra kadının tele kız olduğunu anlatı bana.
" Meğer fantazi olsun diye türban takıyormuş. Türbanlı olunca çok çok daha fazla kazanıyormuş. Aslında boşuna soyuldum bunca zaman" demişti.
Kalplere bir şey örtmeye gerek yok.
Beyinlerdeki örümcek ağlarını temizleyelim.
Yürekten sevip bencil olmayalım yeter.
Yazıdaki söylem maksadını aşmış da olabilir.
Yok eğer ben anlayamamış isem özür dilerim.
Gerisini okuyan diğer arkadaşlar karar kılsın. Bakalım kim ne anlamış.
Saygılar ve selamlar.
olmayanadam
İslam, akaid esasları üzerine kurulu bir dindir. Gazete manşetlerinin açıklamalarına göre hiç bir müslüman hareket edemez zaten, birilerin yanlış yapması veya bu esasları kendilerine göre yontmalarından oluşan boşluğa kimse kendi düşüncelerini yerleştirmesin..
Örtenme ve islam konusunda hem yaşayış hemde bilgi yönünde otoriter sayılacak çok sayıda mümtaz insan vardır. Nasıl ki ekonomi için ekonomi alanında ihtisas yapmış insanların yardıma başvuruyorsak, islam konusunda gerçeğin nasıl olması gerekliliği konusunda o insanlardan yardım talep etmeliyiz.
Yanlışlıkların toplumda yer etmesi farklı bir olay, türbanı herkes kendi aklınca anladığı gibi anlatması ise çok daha farklı bir handikap oluşturur...Bu yanlışı kimin yaptığı ise hiç önemli değildir, ama türban ufak bir sorunmuş gibi lanse etmekte hiç etik değil.
Çünkü islam içinde kadının yeri hiçte hafife alınmayacak kadar önem arz eder, örtenmesi ise bi o kadar önemlidir...
Sadece şunu ifade etmek istiyorum, herkes ilgi alanında ahkam kessin, din konusunda ve sağlık konusunda olduğu gibi her konuda o konunun ihtisasını yapmış, eğitimini almış ve konuya vakıf insanların yardıma başvurmak lazımdır. Kendi konusunda uzman insanlar varken kendimizce soru sorup üstüne de kendimizce cevap yapıştırmanın hiç akla yatkın yanı yoktur. islam içinde yeri olan örtünme esasına yapılacak en büyük haksızlıkta kendi düşüncelerimiz ifade etmek olur...
Çünkü dinin esasları emirlerle yerine getirilir...diye düşünüyorum...
Sevgiyle kalın..
dilek soysal
hiç yalan söylemiyor,
kimsenin hakkını yemiyor
komşunuz açken siz tok yatmıyor
fakir fukaraya hep yardım ediyor
vs.....
asıl dinimizin gerekleri bunlardır tutturmuşsunuz bir örtünme diye islamiyet sadece kadının örtünmesindenmi mevcut yada kadın örtülü değilse özel olamıyormu? yapmayın arkadaşlar...
EVET GERÇEKTEN GINA GELDİ ARTIK BU KONUDAN. VE SİZDE YAKINIYOR GİBİ GÖRÜNÜP AYNI ŞEYİ YAPMIŞINIZ. VE DAHA DA BU KONUYU ÇOK DİLLENDİRİRSİNİZ YAZINIZIN İÇERİĞİNDEN GÖRÜNEN O. BİRAZ OLSUN İNSANLARIN KIYAFETLERİNE İNANÇLARINA KARIŞMAKTAN EL CEKSENİZDE BİZDE KAFAMIZI DİNLESEK ARTIK! FARKINDA DEĞİLSİNİZ AMA SİZİN YAZINIZDA GEREKSİZ SÖYLEMLERLE DOLU TAM BİR SAFSATA. BU KONUDA YAZIP CİZİP KONUŞANLAR BAŞI ÖRTÜLÜLERDEN ZİYADE SİZ GİBİ SUYU BULANDIRMAYA ÇALIŞANLAR... KENDİNİZLE İLGİLENİN...
ÜZÜMKARASI tarafından 1/6/2011 8:11:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
dilek soysal
Haticcay
dilek soysal
yer yer sert eleştirileriniz olsa da haklı yazınızdan dolayı tebrik ederim.
10 puan...
dilek soysal
Ne güzel anlatmışsınız meramınızı.
Lakin belden aşağı faul vuruşlarınız var.
Gına geldi deyip yine de fikir beyan edeceksiniz. Yoksa başkası konuşup yazınca mı gına geliyor.
Gelelim İslamölçere.
Türban takan gerici ve yobazdır diyenler İslamörçer kullanmış olmuyor mu?
Kadının giyimini kadına bırakmayıp sınırlamalar getiren zihniyeti nasıl tasvip ettiğinizi de anlamıyorum.
Şeytanın cinsiyetini merak ettiğimiz yoktur. Biz deccal'in ordusunu kadınların dolduracağını biliyoruz, ya da öyle inanıyoruz.
Ben senin başının açıklığına karışamadığım gibi senin de başka kadınların örtüsüne karışmaman gerek.
Sen annen gibi mi giyiniyorsun ki başkalarına onu tavsiye ediyorsun?
Kadının giyimine kadından ziyade erkekler yön veriyor. Neden öncelikle bu yasağa karşı gelmiyorsunuz?
Evet Türbanın malzeme edilmesi bize de gına getirdi.
Türban takıp takmamak sadece takanları ilgilendirir aslında.
Zorla başınızı örter misiniz?
Cevap hayırdır mutlaka.
Öyleyse neden zorla açılıyor?
Bu meseleyi siyasallaştıranlar utansın.
Yazınız bir kanaat belirtme yazısıdır. Sizin fikrinizdir. Saygı duymakla birlikte fikrinize katılmadığımı belirtirim.
Akıcı bir yazıydı.
Son paragrafın uzunluğunun dışında bir olumsuzluk yoktu.
Kılı tüyü bırakalım da İnsanlık konusunda çok düşünelim.
Bence yazının can alıcı kısmı sondan bir önceki cümleye bırakılmıştı.
Son cümle ise talihsiz bir ifadeydi. Kırıcıydı biraz.
İbadet tek başına Müslümanlığın ölçüsü olamaz elbette. Ama art niyetli söylemlere de malzeme olmalı.
İmanın da şartları vardır Müslümanlık için.
Çok şükür Kitaba iman ederiz ve Müslümanız.
Emeğiniz için teşekkürler.
Saygı ve selamlar.
8 Puan.
dilek soysal
Engin Tatlıtürk
Ben okuduğumu ziyadesi ile anladım.
Yazınızın içeriğine katılmamakla birlikte yazınızı meramını güzel anlattığı için 8 puanla değerlendirdim.
Öyle salak veya provokatör Türbanlılar varsa bunun da önemi yoktur.
Mesele temel hak ve hürriyetler meselesidir.
Ahkam kesmek ne demek?
Sizin gibi fikir beyan ettik sadece.
Saygıda kusur etmemek nasıl olur? Keşke onu da anlatsanız da öğrenseydik.
Maksadımız kimse ile cebelleşip zoraki fikir ihraç etmek değildir.
Manevi ve dini değerlerimiz vardır.
Yanlış olduğunu düşündüğümüz laf-söz edilince fikrimizi en az o sözü edenler kadar net ve cesur beyan ederiz.
Akil adamların varlığını da kabul ederiz.
Fikirlere hürmet ederiz. Hata gördüğümüzü düşündüğümüzde yüze söyleriz dost olarak.
Hak dedik mi bir kere kıvırmaz ve dönmeyiz.
Saygılar.
dilek soysal
evet haklısınız başa gelenler ülkenin başka sorunu yokmuş gibi türbanla siyaset yaptılar.
saçı örtmek hiç bişey ifade etmiyor kendi düşüncemde. insanların kafalarının içi türbanlı olmasın yeterki
saç örtülmüş örtülmemiş ne önemi var..
sevgiler sizinle olsun