- 661 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Doğruları Bilebilmek.
Durumlar kötüleşiyor mu?
Yoksa gayet normal mi?
Anormalse bizim niye haberimiz yok ?
İnsan artık gerçekleri öğrenmek için kime güveneceğini, hangi yayın birimini, hangi haber kanalını dinleyeceğini şaşırdı. Hangi belgeye inanacağız. Nereden bileyim ben hangisinin gerçek yalan olduğunu. Sonuçta imzalı kağıt değil mi ki ? İmzalı kağıt üzerinde değişikliler yapıldı mı? Yoksa gerçek mi? Nereden bileyim.
Bir kaza haberi görüyorsunuz bir haber kanalında, başka bir kanalda bu haber sabotaj olarak yorumlanıyor, başka bir kanalda eylem. Yani yarın çıkacak gazetelerin hangisine bakayım. Yoksa yayın birimleri doğru bilgiye mi ulaşamıyor yada insanları kandırarak para kazanmak daha mı hoş. Kimin haklı olup olduğunu bir kişi tek başına anlayamaz. Eğer kötü biriyse bunu ortaya çıkarmalı ve insanları bilgilendirmeli bir birim.
Bağımsız bir yayın ajansı olmalı. Kimselere bağlı olmayan, halkın yönettiği, doğru kişileri doğru haberler sunduğu bir ajans olmalı. Tabi unutmuşum;
Böyle insanlar birimler yok mu? Var tabi ki. Peki niye biz göremiyoruz. Sesleri çıktıktan sonra bir daha ki gün onları terörden içeri atılmış şekilde neden görüyoruz. Halkı yanıltmaktan içeri atılmış bir şekilde.
Bu arada bir yandan da elleri kalem tutanlar içeri atılırken, elleri silah tutanlar neden dışarı salınıyor.
Cevabı çok basit; Siz her eleştireni, her doğru söyleyeni, her yorum yapan kişileri, içeri tıkarsanız hapislerde yer kalmaz. Eli kalem tutanlarla doldurursanız hapisleri onları salacak yüzünüzde olmadığı için eli silah tutanları salarsınız.
Yani insanların doğru bilgiye ulaşması için devletin, doğru bilgilere ulaşan insanların elinden tutması lazım tekme atması değil.
Yüce hükumetin, yasaların üstüne gitmek gibi olmasın ama eleştirilmek iyi bir şeydir hatalarını anlarsın. Hataların halk ve yazalar tarafından vurgulanması doğal bir şeydir suç değil. Hükumet millete iyi bakıyor mu? Bu sorunun cevabı çok göreceli ama şükür Allah’a daha kötüsünü de görebilirdi diye düşünüyorum. Ama en büyük hatası eleştirinin önünü kesmesidir. İnsanları bırakın doğruları öğrensin, bırakın suçlular içeride kalsın cezalarını çeksin.
Önceden "Olacak O Kadar" diye bir mizah eleştiri türü program vardı. Yahu o programın eleştiri yönüne bayılırdım. Güldürerek düşündürmeyi ele alan bir programdı.Biz özgürlük ülkesiyiz yahu, yasaklamak niye? Önündeki tüm eleştiriler kalkacak da ne olacak. Dediğim gibi biz özgürlük ülkesiysek en büyük özgürlük düşünce özgürlüğü neden yasak.
Diyeceğim şudur ki;
Haber ajanslarının,yetkili birimlerin tarafsız olmasını isterdim.
Bir haberin, birden fazla içeriği olmamasını isterdim.
İnsanların bilgilendirilme haklarını kullanmasını isterdim. Tabi doğru bilgiyle.
Eleştiri insanlarının serbestçe eleştiri yapmasını isterdim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.