- 1887 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
HATALARIN BEDELİ
HATALARIN BEDELİ
Hataların bedeli pişmanlıklarmış. Zor ve istenmeyen bir hayatı yaşamakmış.
Okulu yarım bırakmak bir hatadır. Yanlış meslek seçimi de öyle.
Zamansız ya da hatalı evliliklerde olabilir.
Sigortasız çalışmak ve yanlış ortaklıklar yapmak da bir hatadır.
Yanlış yerleşim yeri seçmek bile büyük bir hatadır.
Aslında hep en doğru kararları almaz mıyız iyice düşünerek?
Sık sık iş değiştirmek de bir hatadır. Boşuna aynı ve verimsiz işi kovalamak da öyle.
Sevdiklerini şımartmak da bir başka hata çeşididir.
Başkalarını kendin kadar düşünmen de belki aşırılıktır.
Çok güvenmek kendine ve yatırımlarını beklemek de bir hatadır. Evdeki hesaplar çarşıya uymayabiliyor.
İnsanlara da sınırsız güvenmek hatadır.
İmtihan edildiğimizi unutmak da büyük bir hatadır.
Hep en doğru kararları almaya çabalarız ama yarı yarıdan fazla yanlış kararlar alır ve yanlış işler yaparız.
Kanaatlerimiz baştan sona hatalı çıkar. Oysa ne çok kulak tıkamışızdır nasihat ve uyarılara. Bu da bir hatadır.
Ne kadar garip. Her kararımız düşündüğümüzün tersi olsa belki de daha başarılı ve mutlu olacağız hayatta.
Zamandan iyi faydalanamamak ve güzel şeyleri hep ötelemek en büyük hatalardandır. Hep dik durmak ve olduğundan farklı görünmek de bir hatadır. Nazar ve haset ederler.
Hatada ısrar ise bir başka hatadır.
İhanete uğramamak elimizde değildir ama sahte insan ve sevgiler bizim seçimimizdir.
Her seçimin de yanılgıya uğramak çok kötüdür.
Bir karar almalı ve artık hata yapmaktan çekinmemeliyiz. Ben öyle karar aldım.
Mahsustan hata yapacağım çok zaman. Belki doğrularımı yakalarım. Çünkü hatalarım doğrularımdan çok ve değerli.
Belki de bu kararım da bir başka hata. Varsın olsun. Hiç değilse biraz farklı düşünür ve yaşarım. İnsan durağan olmamalı ve değişmeli, yenilenmeli, gelişmeli. Yaramayan doğrulardan kurtulmalı.
Yarayan yanlışlar yapmak ve mutluğumu artırmak istemem yanlış mı?
Beni ölmeden gömen zincirleri kırıp, yanlışlar yaparak doğrularımı çoğaltmak istiyorum.
Yeni bir ev, yeni bir iş, yeni bir şehirde yaşamak istiyorum.
Yeni doğrular ve alışkanlıklar ile yeni dostluklar arıyorum.
Biraz da olsa farklı biri olmak istiyorum.
Niye bu terslik diye düşünmek istemiyorum.
Belki de baştan beri yanlış şeritte koşuyordum?
Doğrularını sağlama yapmayan beni kınamasın ne olur.
Sen de her insan gibi içinde çeşitli sessiz filmler oynayan sinema gibisin.
Her gece perde kapanır ve yalınız karanlığınla baş başa kalırsın.
Saman alevi kadar kısa süren mutlulukları hayat sanıp aldanırsın.
Ben çok aldandım. Hatalarım her zaman doğrularımdan çok ve büyüktü.
Bilerek ve isteyerek neden hata yapılır anladın mı? Sen de yapabilir misin?
Gülüyorsunuz değil mi?
Ya delirdim ya da akıllandım.
İnsan bilerek ve isteyerek hata yapar mı demeyin.
Öyle yapar ki.
İnanamazsınız.
Ve ağır olur hataların bedeli. " İşte bu acıttı lannnnn" dedirtir.
YORUMLAR
Engin Bey, ben her seferinde kendime kızsam da hala hata yapmakta ısrar ediyorum. İnsanları sevmekse ben hata yapıyorum. Güvenmekse yine hata yapıyorum. İnsanlara değer vermek hataysa hala yapıyorum karşılığında bazen arkamdan bıöçaklanarak hatamı anlıyorum. Teşekkürler bu sorgulatan güzel yazı için. Saygılarımla
İnsan, yaşamının başına dönse aynı hataları yine yapacaktır. Allah pişman olması için onu yaratmıştır; hayır vardır. Önemli olan yaptığımız hatadan ibret alabilmemiz. Aczimizi görüp Allah’ın kudretini gereği gibi takdir edebilmemiz. Hatta hatamızı fark edebilecek bilinci bize verdiği için şükretmeliyiz. Hata insanı Allah'a daha yakınlaştırıyor. Şükrediyoruz ve bağışlanma diliyoruz. Aynı hataya tekrar dönmemek için dua ediyoruz. Bağlantımız böylece kesintisiz sürüyor... Teşekkürler.
Bedeli ödenmiş hatalar ya da bedeli ödenmeden iç dünyamızdaki mahkemede aklanmış hatalar.
Hangisine vurursak vuralım. Biz o hatalarla iyi insan, ödediğimiz bedellerle iyi birey olma yolunda adımlar attık. Hangimiz sütten çıkan ak kaşığız. Hiç bir şey yapmasak da mutlaka kendi hal ve hareketlerimizle veya çevremize verdiğimiz acılarla bile bazen bir suç makinesi olmadık mı?
Ne güzel bir hesaplaşma.
Doğru mesajlar ve haklı bir duruş.
Yüreğin var olsun dostum.
Öyle çok hatalar yapıyoruz bir çoğuda ne yazık ki telafisi mümkün olmuyor...
Bazı şeyler için geç değil : Mesela yarım kalan okulu tamamlamak gibi ...
Kişileri ne mutlu edecekse, iş, şehir değiştirmek gibi elden geldiğince çabalamak güzel.
Hayırlısı Allah'tan
Farklı ve güzel bir yazıydı
Yüreğinize sağlık