YÜZÜM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yüzüm…
Gördüğümü zannettiğim itiraflarımı peşi sıra dizip, kendimi bildiğim anda görüntüsünü gördüğüm…
Yüzüm…
Kar beyazına çakılı iki fincan kahve köpüğü, yaşlarının arkasına saklı göz bebeklerim. Beleyip beleyip büyüttüğüm gözümdekiler. Aslını bilmediğimi zannettikleri yalanları, arkam sıra kalbimle duyduğum riyaları. Kalbime girişlerini kendinden belledikleri zavallı zanları.
Yüzüm…
Şen şakraklığı saklı hüzün bulutlu kılığım. Gizli baharları uzağımdaki kulübeme sakladığım. İçinde sen… içimdeki ömürlük an, içimdeki aşikar geç sızın. Hayatın kırkında başlayacağına inan. Senle tutturduğum türküm, sende bulduğum içime dolan o safiyane yan.
Yüzüm…
Aslı fesli göründüğü gibi olan. İçi dışı birlik içerisinde. Güleç zamanları yaşadığım, güçlü yanlarıyla ezik taraflarının bilgesi.
Yüzüm…
Yılların yol bulduğu, çizgilerim… Güvercin gerdanlığım. Aşka aşık bakışlarım…
Yüzüm…
Alacağı olup vereceği bulunmayan sevdalarım. Susup oturduğum kâbuslarım, çıt çıkarmadığım sorgularım, suçlarımdan haberdar olduğum tövbekârlıklarım.
Yüzüm…
Bir avuç solgun merhamet, yüzümde patlayan iflah olmayacağıma emin olduğum hakikat. Arzularım, tutkularım ve kendi kendine hüküm süren bir sadakat.
Yüzümde iki gözüm… Arsızı gözünden, yolsuzu elinden, kalpsizi bakışından, densizi gülüşünden tanıyan…
Yüzümde bir çift tatlı sert sözüm… Doğruya doğru diyecek kadar cesur, yüze vururken incitmeyecek kadar naif, merhamet sahibi…
Yüzümde tatlı bir tebessüm… Yalancının yalanını görüp kaale almayacak kadar olgun, kibri paçasından akana kendini hatırlatacak kadar sakin…
Yüzüm…
Aynada seyretmeye doyamadığım, aynada görmeye kıyamadığım bu yüzden az baktığım…
Gücüm…kuvvetim…aslım…asaletim…
İçimde olan her ne varsa sergisinde alemin…
Yüzüm…
Gizleyemediğim içim…
Gözlerim…
Maskesini indirdim alemin, seyrinin sefasında sürdüğüm keyfim…
25/10/2007, ankara
YORUMLAR
Sayın Asran!
yüzümüzün, ruhumuzun bir aynası olduğuna değinmeye çalıştığınz bu yazınızı içerik olarak beğenmekle birlikte
aşağıyukarı her sırada tekrar yüzüm ile konuya başlamanızı bence hem yazıyı zayıflatmış...
hem de "bensel" durumu ile sadece sizin konunuz olarak kalmış...
ama ki eğer ki yazınızla hedefiniz okuyucuda birşeyler uyarmak, ona seslenmek, haddizatında ona birşeyler öğretmekse...
bence "bizsel" duruma geçip yazı içinde okuyucuyuda var etmenizi oluşturmanızı önereceğim...
çalışmalarınızda başarılar dilerim
saygılarımla
bu ne güzel bir anlatım...
hele ki son kısım ..tam onikiden vurmuşsun ..
senin o yüzün ve riyasız bakışların zaten herşeyi anlatmaya yeten gülümseyişin offf var yaa fazla söze gerek varmı bilmiyorum ..tam seni anlatan bır yazı ve de gitmesi gereken yere yol çizmesini bilmiş ve akıp gitmiştir eminim..
bende doyamamıştım seyretmeye seni , ama sen baktığımı bile görmedin o aynanın diğer ucunda (((:
yüreğin tertemiz kalsın herzaman ki gibi...