YUMURTADAN MEYDANA GELEN ZÜMRÜTLER.
TAVUK,yumurtadan kesileceği zaman,son bir yumurta yumurtlar.Bu yumurta iri fındık büyüklüğündedir.Yedi yıl saklanırsa ördekbaşı yeşili,saydam parlak bir taş halini alır.Bu taş işlenerek en değerli bir yüzük taşı haline getirilir.
Tavuğun fındık iriliğindeki son yumurtasında,yedi yıl içinde şu değişiklikler olur:İkinci yılın sonunda yumurta taşlaşır,donuk kırmızı bir renk alır,bu arada üzerindeki kabuk da kendiliğinden yok olur.Dördüncü yılın sonunda yumurta taşı kızılımsı bir renge bürünür.Yavaş yavaş saydamlaşmaya başlar.Altıncı yıl içinde kızıl renk yeşile dönüşür.Saydamlıkda da artar.Yedinci yılın ortalarına doğru parlak,ördekbaşı rengini alır.
YUMURTA NERELERDE KULLANILIR?
1.ECZACILIKTA:Göğüs yumuşatıcı,yara iyileştirici merhem yapımında.
2.KOZMETİK SANAYİİNDE:Şampuan ve makyaj malzemesi yapımında.
3.İNŞAATTA:Modern inşaat malzemeleri kulanılmaya başlanmasından önce harcın içinde pekiştirici madde olarak kullanılmıştır.Ayasofya,Rumelihisar’ı,Mimar Sinan’ın yaptığı bütün camiler,köprüler varlıklarını yumurta sayesinde varlıklarını bugüne kadar korumuşlardır.
4.TIP HİZMETİNDE:Özellikle safra kesesi iltihaplarının teşhisi,bazı röntgen çekimlerinde önce yumurta içirilir.
5.İŞKENCE ARACI OLARAK:Özellikle Ortaçağ’da,ısıtılmış yumurta koltuk altına konulur,sanığa böylece acı çektirilirdi.