şiir
Şiir nedir sizce dostlarım? Duygu ve düşüncelerin matematikle örülmüş halidir desek ne dersiniz? Ben de şiir yazmadan önce şiirde gizli matematiksel kurguyu gerçekten fark edememiştim; çünkü şiir okumakla,yazmak gerçekten çok farklıymış.Her şairin kendine özgü bir şiir yazma tarzı vardır,örneğin ben ilk iki mısrayı çıkardıktan sonra gerisi kolay,sadece imgeyi avlamakla meşgulüm , ondan sonra bahtıma ne çıkarsa,bazen deniz,bazen balık,bazen kavga,bazen özlem vb.Bazen de gece uyurum uyandığımda hazırdır şiirim,sadece kalemi alıp yazarım o kadar.
Bence şiir bir duygu veya mesaj verirken mutlaka bir mantık kurgusuna da uymalı ve içinde tutarlı olmalıdır ,ama mesaj kaygısıyla da imge kaçırılmamalıdır.İyi bir şair bence çok iyi bir gözlemcidir,doğayı,insanı,kendisini, kısaca her şeyi farketmeli ondan sonra da dizeye dökmelidir.Ve duyarlı olmalıdır tabi ki,neye duyarlı olmalıdır? Yanıtı çok basit her şeye...
Bu arada tarihini,yaşadığı toplumunu ve insanlarını,çilelerini çok iyi tanırsa, yazdığı şiirler mutlaka yere basacaktır şairin(uçmayacaktır yani, imge yaratayım derken).
Ve ortak dilimiz ,ses bayrağımız olan güzel Türkçemizi de çok iyi kullanmalı, dilimizin zenginliğini okuyuculara vermelidir.Bazen bir kelime, bir cümlenin, bir mısra bir kıt’anın, bir kıt’a koca bir sayfanın yerini tutacaktır şairin dizelerinde.Şair şiiriyle, okuyanları bazen tarihin derinliğine, bazen geleceğe, bazen bir denize, bazen göklere;bazen de kendisine uzun yolculuklara çıkaracaktır ki bunu başardığı ölçüde okuyucu ile şair bütünleşecektir.
Aslında ötesinden berisinden, azından çoğundan hepimiz bir şair değil miyiz sizce?Hangimiz sevgilimize bir şiir yazmadık veya okumadık(veya kazımadık).Ama ben ülkemizde edebiyata ve edebiyatçılara özellikle de şiire ve şairlere gerekli değerin verildiğini düşünmüyorum.Özellikle şiir yazmaya başladığımızda her çevreden çok farklı tepkiler geliyor,hatta bizi engellemeye çalışanlar bile çıkıyor.Özellikle genç şairlerimizin bu yorumları hiç dikkate almadan şiirlerini yazmaları gerekli diyorum kısaca.Şiire yeni başlayan arkadaşlarımızın isteklerini kıran kişilerden uzak durmasını öneririm,ve başlangıçta sadece şiirle ilgili kişilerden eleştiri almaları uygun olacaktır,yoksa bu serüven hiç başlamadan bitecektir inanın ki.Bu arada kitap bastırma,dağıtma,yayımcı ve dağıtımcıların şiire ve şaire bakış açısına hiç değinmiyorum,tam bir faciadır bu konular ülkemizde.Ne yazık ki koca koca şairlerimiz,edebiyat eleştirmenlerimiz yeni çıkan şairleri neredeyse yok saymakta ve dayanışmadan uzak durmaktadırlar.
Niçin yeni bir Orhan Veli,yeni bir Cahit Sıtkı,yeni bir Nazım çıkmaz bu ülkede sorusunun cevabı bir üstte yazılı cümlelerdedir bence. Buradan tüm Türkçe ve edebiyat öğretmenlerine bir çağrı yapmak istiyorum, derslerde sadece şiir okutmayınız şiir de yazdırınız bakın ne gizli mücevherler ve hazineler gözünüzün önündedir ,onları lütfen ortaya çıkarınız.Herkese şiirle dolu günler diliyorum sevgili dostlarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.