- 732 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEREYE GİDİYORSUNUZ?
---Bir ilk bahar günüdür;70 li yaşlarda iki adam,parkta,bir bankta oturmuşlar,şiirden edebiyattan söz etmektedirler.Söz dönüp dolaşıp ihtiyarlığa gelir.Giyimlerinden ve konuşma usluplarından gayet kültürlü ve bilgili oldukları anlaşılmaktadır..----
TEVFİK BEY:edebiyat bir terbiya sanatı üstadım,su gibi ekmek gibi lazım ve ona şiddetle muhtaçtır insan, yani bir nevi ruhun gıdasıdır
NURİ BEY:Hele hele şiir,bence ruhumuzun asli gıdasısdır,baksana yüce kitabıımız kuranda çoğu ayetlerin sonu bile rediflidir ,şiir gibidir yani
TEVFİK BEY:aynen öyle nuri,ama sanki bu aralar biraz uzaklaşıyormuyuz ne, edebiyattan,şiiirden ( duraksar ve biraz sessizlik olur )
Yahu Nuri,yorulduk mu ne ?
baksana üstadım ,hava güzel,kuşlar cıvıl cıvıl ,arılar kelebekler ….(Derin bir soluk çeker)
çiçekler misk-i amber kokular saçıyor etrafa. güneş ,rüzgar…. herşey ama herşey güzel.Ne bileyim ama, ben artık tat alamıyorum hayattan be nuri!
NURİ BEY:Haklısın be tevfik ;al benden de okadar,eski hazlar ,eski tatlar yok artık tevfiiiik!
Eskiden ne güzel geçerdi günlerimiz.Haftada en az bir gün fasıl yaprdık.……
Yahu fasıl dedimde ,aklıma geldi: Senden makberi dinlemeyeli kaç yıl oldu ?
TEVFİK BEY:Yahu nuri bende makberi okuyacak soluk mu kaldı?
NURİ BEY:Hadi canım sende ,temelli koyuverme kendini acı patlıcanı kırağı çalmaz.
TEVFİK BEY:Yok nuri yok,doğanın kanunu,bu nuri.Zamana yenik düştük.Herşeyin herkesin bir ömrü var.Ömrünü tamamlayan, miadını dolduran herşey çekilyor hayat sahnesinden.Ve sonra da unutulup gidiyor.Bak mesala kaç yıl oldu Hüsnü öleli ?
NURİ BEY: Iııı !nerden baksan iki yıl….
TEVFİK BEY:Deme yahu o kadar oldumu ?!
NURİ BEY:,Eeee !vallahi üstadım hayat su gibi akıp gidiyor. Doganlar büyüyüyor büyüyenler ölüyor,vücudumuzda ruhumuzda zamana yenik düşüyor
Ama bak tevfik, ne diyor FARUK NAFİZ? (çamlıbel)
(neden saçların beyazlanmış arkadaş ,şarkısının enstürümantali çalacak)
Anlattı erenler bir bahar değil,
Aşıkın ömründe bin bahar varmış.
Hicranla ağaran bu saçlar değil
Sevgisiz kalan kalb ihtiyarlarmış…
Sorardım sırrını hiç düşünmedim:
‘’ Bu fani gönlümün sevinci neden?’’
Beni günden güne meğer genç eden
Daima değişen maceralarmış!
Gönlümde kovalar eskiden beri
Sarışın kumralı,kumral esmeri.
Dolmadan boşalmaz birinin yeri.
Gönlümde,anladım ,her dem baharmış.
TEVFİK BEY: İlahi Nuri !ağzına sağlık. Ağzına sağlık da ,bizimkiler duymasın .Tefe koyarlar bizi .Eve almazlar eve,ne esmeri, ne kumralı Nuriiii? ha hahahaa !
Neyse şu bizim takımı toplayalaım bi arayada ,dediğin gibi şöööyle güzel bir fasıl yapalım .Bizim bağ evine gidelim..Geceler çokta serin olmuyor artık.
---------- Ve o ara cebinden bir cep telefonu çıkarır.----
Ben anlamıyorum ki bu meretten.Neyse, akşama benim küçük toruna arattırrız.Cin gibi maşallah ,yahu! nasıl yapıyorsa , şu telefonun düğmelerine bakmadan arkadaşına posta gönderiyor.
NURİ BEY: Tamam , ne zaman yapalım? cumayı ,cumartesiye bağlayan gece olsun derim ben.
TEVFİK BEY: Bencede uygun üstadım, neyse daha görüşürüz ama sende ud unu almayı unutma.
----Tam kalkıp gideceklerken, iki liseli delikanlı gelir; karşı banka oturur .-----
1.DELİKANLI:Hey agi ya , akşama MTV ‘de izledim Justin Bieber topladı gene tüm ödülleri.Lan olum adam ne karizma yaptı ya ,valla görücen kızlar üstüne atlıyo.Ya. varmı böyle bişey.
2.DELİKANLI;Yok agi ya ben asıl Leydi Gaga’ya hastayım.Karı varya iki senede resmen fenomen oldu ya .Tüm şarkılarını, videolarını indirdim internetten .çok cool bir tipi var. hastayım karıya resmen..
----- Ve bu arada, Nuri ve Tevfik bey hayret ler içinde gençelri dinlemektedirler.
Gençler sohbeti futbola getiriler ----
1.DELİKANLI : akşama ne yapıyon agi ya
2,DELİKANLI:Akşama maç var oğlum ya ,agi sen nasıl fenerlisin yaaa!!! akşama bizimle maçınız var!!!
1. DELİKANLI: Tüh ya bu ğün maç var değilmi! unuttum valla kanki ya!
2 DELİKANLI: Ama hiç heveslenme kanki oyucaz sizi olum.Ferrari topu defansatan hızla çıkartıyor. Müsait durumdaki Gutiye yerden bir pas ,Gutiden alex e bir çalım,ve ardından Lugano’ ya da güzel bir çalım,Guti hızla ceza sahasına ilerliyor. Boş durumdaki Quaresma ya güzel bir pas, Quaresma beklatmeden vuruyor.Ve golll! ve gol !!ve gol! ( Ellerin açarak, ihtiyarların önündende geçerek, birkaç tur atar ve tekrar sakinleşerek son sözlerini söyler. )
-90+1 de beşiktaş Q7 nin attığı golle bir sıfır öne geçiyor .ve maçın sonucu Beşiktaş 1 Fenerbahçe 0
1 DELİKANLI :Hadilan ordan lan görücez akşama bakalım kim kimi oyacak.
Ve gençler ellerini çak yaparak ayrılarlar
1,DELİKANLI: Hadi aği görüşürüz
2,DELİKANLI:Hadi bay
TEVFİK BEY :Görüyorsun değilmi nuri , bizim torunlarda böyle ,üstadım!
benim oğlana darılıyorum .Yahu oğlum şunlara bir şeyler anlat filan diye ,
ama bizi kaale alan yok.On dakikadır sohbet ediyor keratalar,ağızlarından neredeyse hiçbir türkçe isim duymadık.Bu milletin hiç mi şarkıcısı, türkücüsü,topçusu,popçusu yok yahu!!
allah allah nereye varacak bu işin sonu Nuri!
Geçen tahir ünde şöyle bir dolandım ,Allah inandırsın ismi türkçe olan dükkan sayısı bir elin parmağını geçmez..Ne oluyor bu millete !!? ‘bizim güzel dilimizin suyu mu çıktı’’ dedim kendi kendime, üzüldüm hayıflandım velhasıl.
NURİ BEY:Üstadım birazda suç bizim,bakınız Kanuni Sultan Süleyman 2779 tane gazeli olan divan sahibi bir şair .Bakınız şair diyorum .Padişah demiyorum. Çünkü divan şairleri arasında bulunan Zati nin bile ulaştığı sayı 1899 adettir.
Eeeeee biz ne yaptık ?!Şiir yazanı hapse attık .Kitap yazanı hapse attık.Kitap okuyanı hatta Şiir okuyanları bile hapse attık. Tevfik !!!bunu ne için yaptık ?rejimi korumak, kollamak için.Maşallah rejim olduğu yerde dimdik duruyor .Ama biz,.sanırım insanımızı, bizi biz yapan değerleri ve ülekmizi kaybettik
--- Tam bu arada karşı banka üç lişseli kız gelir-----
1.KIZ:Ya kanki dün Tolga bana faceden mesaj atmış neler diyoır neler,ama ben hiç tınmadım.Göreceksiniz yalvaracak o bana.Hatta ayaklarıma kapanacak.
2. KIZ :Ay kız sende çok gaddarsın valla !!
1KIZ : Amannnnn sakın yüz verme burnu sürtsün biraz .
1 KIZ:Daha durrrrr çektircem ben ona .
Ama çok tatlııııı napayım vazgeçemiyorum yaaaaa .çok yakışıklıııı
gözleri tıpkı , Tom Curise benziyor dimiiiii?Kaşları ve şaç biçimi de aynen ………….
2.KIZ:Amannnnn sende abarttın yani ,benimkisi olsa neyse,. Tıpkı Jahs Hornet .hatta gülümseyinece daha çok benziyooooo
3.KIZ: yuh yani sizde ,ya kızım sizinkileri bilmesem tamam…..benimkisi olsa neyse .
aynı LEONARDA Dİ CAPRİO Titanic’deki haline çok benziyoo. hatta sırf ona benziyoo diye titaniği 10 kere seyretmşimdir valla ..
Ha buarada kızlar ! Titanic’deen bahsetmişken; bu hafta sonu ablamala alacakaranlığın son filmi tutulmayı seyredecez, isterseniz bize gelin .
2,KIZ: Yok valla şekerim biz bu hafta sonu ailecek İzmire gidecez carrefoura alış veriş yapmak için.
3,KIZ:Al bendende o kadar,bizde babamla beraber kardeşimle bana laptop almak için ……………… gidecez
3,KIZ: ooooo maşallah kızlar bu hafta sonu herkes alış verişte desenize.
Neyse şekerlerim ben sizi başka zamana beklerim ozaman.
---- ve tam burada üçü birden ayaga kalakarlar ---
Ayyyy kız az daha unutuyodum. Dün Jenifer Lopezi televizyonda seyrettim son kilibi harika. Var ya!o ne kadın öyle ya !!!harika kalçalrı var!!!.tam bir afet valla
–kalçalarını geriye doğru çıkararak sırtını arkadaşlarına döner---
İleride bende kalçalarımı onun ki gibi yaptıracam
tıpkı onun ki gibi olacak.
2,KIZ Aman yesinler senin kalçalarını şımarık şey…. Der ve bir tokat atar
--- ve bu hareketlere ve konuşmalara nuri ve tevfik bey hayretler içinde seyertmekte ve dinlemektedirler.
1.KIZ: neyse kızlar gidelim artık ,haydi ben kaçar şekerlerim.hadi bay ….
Ve ingilizce olarak …. See you leater der---ve 1, kapıdan çıkar
2, ve 3, KIZ:aynı anda hadi bay !!!derler .ve 2, kapıdan çıkarlar
Nuri ve tevfik bey hayretler içindedirler
NURİ BEY:yahu tevfik bizim torunlarımızda böylemi acaba?
Bu ülkenin hiçmi sanatçısı ,şarkıcısı ,türkücüsü,artisti,yok .Nedir bu ecnebi hayranlığı yahu .
TEVFİK BEY :Bilmiyorum tevfik bilmiyorum …….ama bildiğim bir şey var .
Elin ecnebisi bizden olan ,bizim değerlerimizi anlatan eserleri ödüle boğuyor, ama biz onlara dönüp bakmıyoruz bile. Neydi şu yönetmenin adı hani üç maymunla ödül almıştı en son.
NURİ BEY:--biraz düşündekten sonra –Iııı! neydi o ?ha şey Nuri Bilge Ceylan
TEVFİK BEY ha evet birde şu semih kaplanoğlu var mesala yusuf üçlemesinin son filmi Bal ile Alamanyadan altın ayı ödülünü aldı ,en son …………… la …………….. …… almıştı
NURİ BEY :Aldıda ne oldu ,kaç kişi biliyor Semih Kaplanoğlunu ?filmi kaç kişi izledi?pehhhh
TEVFİK BEY: yahu nuri bey biz bu nesli yetiştirirken nerede hata yaptık,
NURİ BEY: dedim ya tevfik,biz halkımızı kendi değerlerinden,sanatçısından,şarkıcısından,türkücüsünden,şairinden ,yazarından.bir nevi soğuttuk.bak mesala yılmaz güney,nazım hikmet,hatta bir ara rahmetli cem karaca .sonra gel beri .ya neydi o sakallı bir türkücü vardı
TEVFİK BEY:Ahmet Kaya
NURİ BEY:Evet.Daha eskilere git ,Necip Fazıl,…. Daha kimler kimler, biliyorsun değilmi bunların başına gelenleri
Bunlar senin benim hatam, dostum,zamanında bunlarla mücadele etmedik.aman ‘‘bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın ‘’dedik geçtik.yahu ne yapıyorsunuz demedik diyemedik,neredeyse herkesi birer rejim düşmanı ,potansiyel tehlike olarak görenlere yapmayın etmeyin diyemedik.
TEVFİK BEY:haklısınız nuri beyciğim,birde siz buna unutturulan ,dahada unutturulmak istenen maneviyatımızı da ekleyin….al işte sana nesil
----birkaç saniye kadar sessizlik olur ve tam bu arada , karşı banka 35,40 yaşlarında iki adam gelir ----
1.ADAM:ya gel şurada iki dakika soluklanalım….sorma ! akşam meyhanedeydim gene ,neredeyse bir yetmişlik devirdim.Kafam patlıyo valla ! agzımın içi bir hoş böyle ,hala midem bulanıyor.
2.ADAM:Ohaaaaa! Ne zorun var olum ? içmeyiver o kadar.
1.ADAM: Ya sorma benim karı telefonda Ayla’nın bana çektiği mesajları bulmuş.bir haftadır kavgalıyız karıyla.çekip gidecem dedi .bende gidersen git dedim ,çektim resti,valla dakkada getirim Ayla’yı dedim.çocuklar filan araya girdi. biraz bağırış çığırış filan moralim bozuk yani.
2.ADAM: Olum manyakmısın sen ya öyle şakkadanak söylenir mi ?valla hayret bir şeysin ya!!
1.ADAM:Lan ne olacak sanki benden iyisinimi bulacak. Yediği önünde yemediği arkasında.
2.ADAM: Eeee! Nedir son durum?
1.ADAM:Dedim ya bir haftadır kavgalıyız.Bende o sinirle vurdum kapıyı çıktım,Dün sana telefon ettim telefonuna ulaşılamıyodu
2.ADAM: Ha evet şarjı bitmişti
1.ADAM:Bende tek başıma takıldım,ayarını kaçıtmışım biraz.sabah neredeyse işe geç kalıyordum .kahvaltı yapmadan filan çıktım evden.
2.ADAM:Ya bende sana bahsetmiştim ya hani bizim işyerinde vardı hani ,dul körpe daha 28 yaşında
1.ADAM:Eeeeeee!
2.ADAM: Olacak o iş olum
1.ADAM:Ooooo hadi bakalım hayırlısı
2.ADAM: Valla muhabbeti baya birr artırdık.Biliyorsun benim hanım baya bi mutaasıb.öyle denize menize gitmez .biliyon idersem ben hep yalnız gideyom .dedim ben buna bu yaz denize nereye gidiyorsunuz.valla dedi şimdilik bi planım yok .hem kiminle gidecem dedi .yani senin anlayacan mesajı verdim ben buna abi.
1,ADAM: Oooo! olmuş senin iş Olum .cantada keklik artık o.
---Ve bu arada ayağa kalkarlar 2, kapıya doğru yönelirler.----
2.ADAM:Olacak tabi olum,oğlan güzel, mal temiz ,kadın ne yapsın .
--ve hep beraber gülerler-hahahaha !
Tevfik bey ve Nuri bey in hayretleri biraz daha artmış ve artık öfkeye dönüşmüştür
TEVFİK BEY:edep yahuu! Bu ne haldir nuri nerde mahremiyet ,nerede namus,
yahu adam alenen namussuzluğunu hanımına anlatmış kadıncağızın çaresizliğini de ,marifetmiş gibide arkadaşına anlatıyor.öbür dangalakta dul bi bayan hakkında sui zanda bulunuyor….. Tövbe tövbe !!! yahu nuri varmı bizim kitabımızda dinimizde Allahını seversen böyle bir şey ..( 3 beş saniye kadar bi duraklama olur düşneceli ve birazda öfkeli bir ses tonuyla)……
hadi örftü adedti geçtik ,bunları da bize gerikafallıktı yobazlıktı dediler unuturdular ama …. Yook nuri yok bu iş çığrından çıkmış .
ne olacak nereye varacak bu işin sonu.
NURİBEY:tevfik beyceğim sana cevabım yine şiirle olacak.sanırım en güzel cevabı bundan 60 kusur yıl önce üstad Necif Fazıl vermiş. mirim ne diyor bak üstad?
( burada fondan uygun bir müzik bulunup çalınacak)
DESTAN
Durun kalabalıklar, bu cadde çıkmaz sokak!
Haykırsam, kollarımı makas gibi açarak:
Durun, durun, bir dünya iniyor tepemizden,
Çatırtılar geliyor karanlık kubbemizden,
Çekiyor tebeşirle yekûn hattını âfet;
Alevler içinde ev, üst katında ziyafet!
Durum diye bir lâf var, buyurun size durum;
Bu toprak çirkef oldu, bu gökyüzü bodrum!
Bir şey koptu benden, şey, her şeyi tutan bir şey,
Benim adım Bay Necip, babamınki Fazıl Bey,
Utanırdı burnunu göstermekten sütninem,
Kızımın gösterdiği, kefen bezine mahrem.
Ey tepetaklak ehram, başı üstünde bina;
Evde cinayet, tramvay arabasında zina!
Bir kitap sarayının bin dolusu iskambil;
Barajlar yıkan şarap, sebil üstüne sebil!
Ve ferman, kumardaki dört kralın buyruğu:
Başkentler haritası, yerde sarhoş kusmuğu!
Geçenler geçti seni, uçtu pabucun dama,
Çatla Sodom-Gomore, patla Bizans ve Roma!
Öttür yem borusunu öttür, öttür, borazan!
Bitpazarında sattık, kalkamaz artık kazan!
Allah’ın on pulunu bekleye dursun on kul;
Bir kişiye tam dokuz, dokuz kişiye bir pul.
Bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa;
Yaşasın, kefenimin kefili karaborsa!
Kubur faresi hayat, meselesiz, gerçeksiz;
Heykel destek üstünde, benim ruhum desteksiz.
Siyaset kavas, ilim köle, sanat ihtilâç;
Serbest, verem ve sıtma; mahpus, gümrükte ilâç.
Bülbüllere emir var: Lisan öğren vakvaktan;
Bahset tarih, balığın tırmandığı kavaktan!
Bak, arslan hakikate, ispinoz kafesinde;
Tartılan vatana bak, dalkavuk kefesinde!
Mezarda kan terliyor babamın iskeleti;
Ne yaptık, ne yaptılar mukaddes emaneti?
Ah! küçük hokkabazlık, sefil aynalı dolap;
Bir şapka, bir eldiven, bir maymun ve inkılâp!
TEVFİK BEY: Eyvallah Nuri,ağzına sağlık!!Üstadımında yattığı yerler nur .mekanı cennet olsun
NURİ BEY:Eyvallah tevfik !! amin. Allah razı olsun.
TEVFİK BEY:Yani nuri, taaa! 1940 lardan 2010 değişen pek bir şey yok muş be üstadım.
Belki ülke olarak sanaiyede ve ticarette bir gelişme gösterdik. Bir atılım yaptık ama …..sanırım dediğimgibi bu ülkenin esasını ,binasını oluşturan insanımızı,
ve insanları insan yapan ,manevi değerlerimizi ,hep ikinci plana attık
Kalk nuri kalk fasılla masılla geçirilecek zaman yok ,işimiz çok nuri işimiş çok,ilk önce ailşeden ,çocuklardan,torunlardan başlamk nuri , önlerine geçip üstadımında dediği gibi( tevfik bey kollarını olabildiğince yanlara doğru açar,ve nuri beyde hemen arkasındadır ayağa kalmış vaziyette ,seyirciye doğru dönerek ve sahneye yaklaşarak ,gür bir ses ile haykırır)
Durun çocuklar, bu cadde çıkmaz sokak!
Durun çocuklar,bu cadde çıkmaz sokak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.