BİR FARKLI MEKÂN
Bir 29 Şubat akşamı başlıyor her şey. Bu tarih radyoculukla ilk tanıştığım gün oldu. Kalbim ayrı bir heyecanla çarpıyor artık. Uzun zamandır istediğim, çok merak ettiğim bir işi yapıyordum. Sunuculuk. (DeJe diyenlere inat)
Daha ilk programımda öğreniyorum mikserin kullanımını ve daha ilk programda alışıyorum stüdyoya. İlk programın hazırlığını haftalar öncesinde tamamlıyorum.
Program sunmak, arada ezgi-ilahi çalmak, gelen mesajları okumak tatlı bir telaş içinde çok mutlu ediyor beni. Ve ilk yayında ev arkadaşlarımın mesaj destekleriyle dışarıdan da geliyordu mesajlar.
Program bitmiyor, ama zamanım bitiyor. Radyo müdürüm ilk haftalar başımda beni beklediği için bana verilen iki saati aşamıyordum. Ve bu bana yetmiyordu.
Bir program bitince diğer haftanın programını oluşturmanın bir telaşı oluyor bende. Ne okusam da ne dinlesem de En Güzel’i sevdirsem insanlara.
Dilim tutuluyor ilk programda, bilgisayar ekranındaki yazılar da olmasa ben biteceğim orada. Ama zamanla alışıyorum, artık içimden geldiği gibi doya doya konuşmaya, eleştirmeye, muhabbet etmeye. Rabbim Musa’nın duasındaki gibi dilimin bağını çözüyordu benim. Radyonun programlarına da alışıyorum artık ve şimdi programımı tek başıma yönetebiliyorum. Böyle olunca da iki saatlik süreyi üç saate taşımak çok zor olmuyor.
‘Akşam Ziyası’ diye çıktık bu yola. Yani akşamın ışığı manasını taşıyor bu isim. Program ismini Asude Gece’ye bırakıyorum artık. Çünkü akşam bitiyor ve benim programım gecelere meydan okurcasına devam ediyor.
Bir ses yankılanıyor semada program vakti. Ezan-ı Muhammedî çağırıyor insanları duaya. Ve bu program da akşam-yatsı arasına denk geldiği için emaneti orda teslim ediyorum sahibine. Bir reklam ve bir eser çalmak yetiyor bana bunun için.
Bu güzel telaşımın yanında muhabbet ederken demlenmiş çayımı yudumluyorum kâh sıcak kâh soğuk bir yandan da hitap ediyorum gönüllere.
Her insanın bir ideali, sevdiği hoşlandığı bir iş vardır ya; işte benim de hoşlandığım bir uğraş olsa gerek bu. Hem insanlara güzel şeyler vermek –bunu yaparken ben de kendimi onarıyorum bu bilgiler ışığında- hem de tatlı bir telaşı devam ettirmek ayrı bir zevk.
Allah bütün programcı arkadaşlarımızın kardeşlerimizin yardımcısı olsun.
Radyoculuğa merakı olan varsa programıma buradan açık davet ediyorum.
İlhan KAPLAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.