- 1293 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ YIL
YENİ YIL
Günler önce 2010 yılına girdik , hoş geldin yeni yıl dedik , hep karşılamalar geçirdik bu yıllarımızı , ne kadar zaman odluda bunca yılı karşıladık bıkmadan dersiniz..
Bazılarımız yarım asır bazılarımız ise çeyrek asır ama yeni yılı öylece karşıladık. Bazen buruk karşıladık bazen sevinçle karşıladık hiç düşünmedik bu geçen yılda neler yaptık. Geçen günlerimiz iyi yerlerde mi yoksa boşuna mı harcadık.
Belki romantizm dedik fallar açtık bu geceyi eğlenerek geçirelim dedik bütün yıl böyle geçsin diye ama kaderde ne olduğunu bilmeden bu bir bitin olan ayları hayallerle geçirdik.
Hiç düşündük mü hayatımızdan bir yıldız kayar gibi ömrümüzden bir yılın kaybolduğunu ve bir daha geri gelmeyeceğimi, ama giden günler geri gelmeyecek bu bir gerçek, tek kelime söylemek gerekir buca geçen yıllarda ömür deminden bir yıl daha eksildi.
Hayat galerisinde yaşarken işte; gün geçtikçe bütün sorumluluklar insanların üzerine yükleniyor. Yani hayat gailesi biniyor üstümüze. İş, güç, evlilik, çocuk derken, çok özel bir anlam kazanıyor kendimize bazen de sağlık sorunları ve hayal kırıkları derken bir yılı tamamlıyoruz.
Dedik kendimizce bu yıl iyi geçmedi gelecek diye lanet okuduk, ama yaşanan hayat kendimizin yaşamasını bildiğimizde yaşadıklarımız da irdelediğimizde yaşayan biz yaşanan hayat ise bizim. Nasıl yaşanması gerekirse o gibi yaşamalıyız.
Bir yıl daha geçiyor kimlere haksızlık ettik kimlerin kalbini kırdık hiç düşündük mü bunların muhasebesini hiç yaptık mı ben kendimi ölçü alayım ben yapmadım düşünüyorum şimdi bir yılı değerlendiriyorum. Hatalarımı bir, bir anlıyorum. Düzeltmek için kendimi sorguluyorum. Nerde hatan ve kusurum varsa onu düzelteceğime kendime söz veriyorum.
Bir yıl geçti diye üzülmek mi asla geçen yıllar ne kadar yaşam hanemizden eksilse de bundan sonraki hayatımızda halimizi şükür ederek insanlığa daha yararlı geçirmek için elimizden geleni yapmalıyız. Daha fazla çalışmalı yeni bir şeyler üretmek için çaba göstermeliyiz.
Geçmiş yaşandı geçti. Gelecek ise yaşanacak ama nasıl yaşanacak. bunu bir plan çizip yeni yıla serpiştirerek yaşamaya çalışmalıyız. Yaşamak içinde çaba harcayacağız.
Asıl olan yeni yıla girerken eğlenmek içmekle yeni yıla girmek değil eski yılın muhasebesini yapmak, değerlendirmektir.
Bizim inancımızda yeni yıl kutlaması diye bir mefhum yoktur. Asıl benlimizi Hıristiyanların yeni yıl kutlamalarına uydurarak kutlamak yerine asıl inancımızın gereklerini yerine getirerek kutlamamamız en güzel olanıdır. Biz batının gelişmişliğini alacağımıza onların dini inançlarını kendimize uydurmaya çalışıyoruz. Kendi inancımız ve adet ve geleneklerimizden uzaklaşıyoruz buna çözüm yolu olarak kendi kültürümüzde olanları yerine getirmeliyiz. Hıristiyan aleminin bir Peygamberin doğum günü diye nitelendirilen Noel günü kutlamaları gibi değil. Kendi öz benliğimizi kaybetmeden yeni yıla girmeliyiz.
Şunu söylemek gerekirse biz benliğimiz kaybetmeden hayatımızı yaşarsak bizim birlik ve beraberlimizi bozan olmayacaktır.
Birlik ve beraberliğimizi Avrupa’ nın sapık ve bizim kültümüze uygun olmayan hallerini kendimize uygulayarak hayatımızı zehretmenin ne gereği var. Birçok yerde Noel çamları Noel de eğlence düzenlenen partiler verilen yerler. Ama sonuç çıkan ise hep bizden maddi ve manevi açıdan benlimizi ve insanlığımızı yok ediyoruz.
Gelin bu yıl bitimini eğlence ve savurganlıkla geçirmeyelim. Geçen yılın muhasebesini yapalım. Halimizi biraz şükredelim. Yaşam adına neler yapabiliriz bunu irdeleyelim. Geçen yıllar geri gelmeyecek belki gelecek yılsonuna ulaşmayacağız. Bunu da idrak etmeliyiz.
Yenil gireceğimiz yıl ve geçireceğimiz koskoca 365 gün var. Ne olur, bu günler öncelikle ülkemiz için huzurlu, başarılı, sevgi dolu geçmesi, geçen yıldan daha güzel olması dileği ile selam ve saygılarımı sunuyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.