- 989 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yeniyıl Ve Hayat
Dünya’da ..ülkelerde...
Binlerce yıldır hep savaşlar olmuş, insanlar birilerini suçlu gördüklerinde cezalandırmış ya da öldürmüş, biri birini hep egemenliği altına almak için zulmetmiş. Din için, toprak için...kan davası...töre.. Sebepler çeşitli ...Sadece silahlar farklı...
Uyuşturucu, zehirleyici kötü alışkanlıklar, fuhuşa sürüklenen insanlar, organ ticareti, çocuk kaçırmalar, çeşitli sebeplerle canına kıyılan insanlar...
Kimbilir hangi sebeplerle cami avlularına bırakılmış, sokağa- çöp bidonunun yanına bırakılıp terkedilmiş yeni doğmuş bebekler...
Sarhoş bir kaç kişinin hiç sebepsiz sırf denk getirebilecekmiyiz diye kurşunlara hedef seçilen; akşama doğacak çocuğunu göremeden ölen baba...
istediğim oğlana vermediler diye ağabeyinin küçük çocuğunu öldürüp çuvala koyan bir kız...
Kolundaki bir kaç bilezik için öldürülen kadınlar...
Sevgisi tükenmiş eşlerin boşanması sonucu hem fiziksel hem duygusal yalnızlığa mahkum çocuklar...
70-80 yaşında olmalarına rağmen karnını doyurabilmek için tarlada çalışmak zorunda olan yaşlılarımız...
Birileri açlıkla sefaletle yaşamaya çalışırken, diğer birileri lüks içinde şatafatlı bir hayat sürer. Birileri karnını doyuracak ekmeği bulamazken, birileri çöp torbalarını ekmek, yemek artıklarıyla doldurur.
Soğuktan titreşip, bir yorganın altında ısınmaya çalışanlar...
Yardımlaşma geleneği yok olmaya yüz tutmuş...
Korkarım ki hayat hep böyle devam edecek.
Kutlayacak olanlar yine eğlenerek, içerek, çılgınca alışverişler yaparak kutlasınlar böyle bir hayatı.
Geçen yıl da yeniydi, ondan önceki de çok öncekiler de. Biz eskitmiyoruz yılları; yıllar bizi eskitiyor. Biz de bu hayatı yaşarken payımıza düşen; yüzümüzü gülümseten küçük mutluluk, sevinç anlarıyla teselli buluyoruz.
Benim için yeni yılın ya da yılbaşının ; sürüp giden bir hayatın diğer günlerinden bir farkı yok. Zira geldiğini en az 40 yıldır görüyorum, kötülükleri bitirdiğini, yeni güzellikler getirdiğini görmedim.
Yine de ; güzellikler için umut her zaman yaşayacak.
Gelecek seneler sağlık, barış, huzur, mutluluk getirsin insanlara. Saygıyla...
YORUMLAR
Benim için yeni yılın ya da yılbaşının ; sürüp giden bir hayatın diğer günlerinden bir farkı yok.
Benim icinde öyle.
Ve bu saydiklariniz yillar gectikce zaman ilerledikce artiyor.Kötülük adina ne varsa cogaliyor dünyada.
Iyilik edemiyorsan kötülük bari etme derler ama baktigimizda en yakinlarina bile el uzatmaktan aciz insanlar dolu bu yeryüzünde.Böyle bir yeryüzüne böyle bir düzen layik belkide.
Yeni yil ümitsize ümit olur dilerim.
Yüreginize saglik
Sevgilerimle
Acilen '' Asil İnsana'' ihtiyaç vardır.
Özentiden kurtulsak öze dönüp aslımızı yakalasak.Ceddimizin merhametini kuşanıp, Rahmanın adaletini kuşansak, ne dert kalır nede keder.
Güzel yüreğe; umut vaad eden bir nesil, görmesini temenni ediyorum.
Sevgilerimle.