- 833 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Hangi Kürtler?
Bir lokantada karşılaştık.
25 yıldır tanıyordum onu;fakat çoktandır görmemiştim.
Aynı ilçenin çocuklarıydık.
Kendi oğlumun adıyla seslendim O’na:”Ooo,selamün aleykum Fatih.”
Sıkı sıkı sarıldık.Bir ara tokalaşırken parmaklarında iki şövalye yüzük gördüm.Belli ki,dini endişelerinden dolayı yüzükleri gümüşten seçmişti.
Dikkatimi çeken asıl olay,makalemin de ana fikrini oluşturacak olan şeydi.
İki adet gümüş şövalye yüzüğün üstlerindeki çeşitli renk ve desenlerle süslenmiş TÜRK BAYRAĞI figürüydü.
Karşılaştığım en iyi arkadaşım olan bu kişi bir KÜRT idi.
Makalemin başlığını “Hangi Kürtler? “diye koymamın sebebi,son günlerde eski adı Hadep,yeni adı BDP(Barış ve Dempokrasi Partisi) olan partinin, basın ve yayında bütün Kürtleri temsil ediyor gibi göstermesiydi.
Oysa gerçek bambaşkaydı.BDP bütün kürtleri temsil etmiyor.Bu partinin temsil oranı 15 milyon Kürt vatandaşımızın sadece % 10’u kadarıdır.Bu % 10 ‘nun da çoğu PKK terör örgütüyle irtibatı var ve suça bulaşmış marjinal bir gurup.Bu sayının içinde veya dışında zorla oy verdirilenler de var.Başka Kürt partisi olmadığı için mecburiyetten destekleyenler unutulmamalı.
BDP neden tek başına Kürtleri temsil edemez?
Şimdi Tüm Türkiye’de yaşayan Kürtlerin durumunu maddeler halinde inceleyelim:
1-Müslüman-Sunni Kürtler.
2-Marksist- Leninist Kürtler( PKK ‘yı destekleyen marjinal grup)
3-Babası Kürt ;annesi Türk.
4-Annesi Kürt ;babası Türk.
5-Kendisini Kürt sayan torunlar.
6-Kendisini Türk sayan torunlar.
7-Kendini Kürt saydığı halde,Kürt milliyetçisi olmayan Kürtler.
8-Kendisi Kürt olduğu halde Türk milliyetçisi olan Kürtler.
9-Kürt ırkından oldukları halde,kendini Türk sayanlar.
10-Kürt olduğu halde,ayrı bir devlet istemeyen ve kardeşleri için tek vatan,tek bayrak,tek Türkiye isteyen Kürt vatandaşları.
11-Türk milliyetçisi partilere oy veren ve destekleyen Kürtler.
12-Güney Doğu Kürt halkından olan ve o bölgelere yatırım yapmayan Kürt kökenli işadamları
13-Kürt kökenli ve kendini Kürt ırkçısı sayan kürtler.
14-Bütün Türkiye’ye yerleşik ve dağılmış Kürtler
Şu halde tekrar soruyorum ,aklıma gelen 14 madde de sıraladığım ve çeşitli durumlarda bulunan Kürt halkını marjinal bir parti ,hem de kendini Marksist ve Leninist olarak tanımlayan,halkın inançlarından uzak duran Barış ve Demokrasi Partisi temsil edebilir mi?
Yukarıda saydığım sebepler o kadar açıktır ki,etle tırnak gibi birbirinin içine geçmiş bu iki halk (Kürt-Türk) iki devlet şeklinde asla ayrılamaz.
Kürt halkının yapacağı tek şey asgari müştereklerde birleşmek , gelişen ve değişen Türkiye’nin ayakta kalmasını sağlayarak nimetlerinden faydalanmaktır.
Zaten ta başından beri devlet kurmanın mümkün olamayacağının farkına varan Kürt halkı sunulan nimetlerden faydalanmak için Ak Parti hükümetinin “bölge açılımı”nı desteklemektedir.
Bunun göstergesi,Ak Parti ‘ye verdiği oylar ve desteğidir.
Ak Parti hükümeti,tez zamanda bölge açılımını gerçekleştirmelidir.
PKK ve derin devlet zorlamasıyla göç ettirilen Mahur Kampı’ndaki vatandaşlarımızn yurda dönmesi sağlanmalıdır.
Türklerden ve Kürtlerden “kürt sığınmacı” adı altında bir çok Türk ve Kürt devlet zulmunden kaçıyorum diye sığınmıştır Avrupa’ya .Tabi ki,amaç işçi olmaktı.
Bu durum ,elbette Türk Devleti’ni dünyanın gözünde zor durumda bırakmıştır.
Amaç,bölgeden göçe zorlayarak Birleşmiş Milletler Askeri’ni bölgeye getirip konuşlandırmaktı.
Zira ,bizim de üyesi olduğumuz Birleşmiş Milletler yasasında nerde bir zulum varsa,zorla çöç varsa o ülkeye veya bölgeye askerini getirip yerleştirmek görevi yazılıdır.
Bu korku ve endişem hala vardır.
Bu durum gerçekleşirse işte o zaman asıl bölünme kaçınılmazdır.
Yine tekrarlıyorum,küçük sokak oyunlarıyla milliyetçi ve soyalist partilerin bu yeniden “yuvaya dönüş”projesini akamete uğratmamaları gereklidir.
Bunda korkacak bir şey yoktur.Aklıma Osmanlı Devleti’nin en ihtişamlı dönemlerinde gerçekleşmiş bir olay geldi:
Mekke ve Medine’ye yollanmak üzere “Sürre Alayları” düzenlenmektedir.
Yol güzergahında Suriye ,Irak bölgelerinde eşkıyalar türemiştir.Bu para ve gıda dolu kervanları soymaya başlamışlardır.
Haber salınmış kudretli padişaha:”Yolladığınız kervanlar yeni türeyen bir kısım eşkıyalar tarafından soyuluyor ve insanlar katlediliyor.”
Bunun üzerine çözüm üretmeye kafa yoran devlet bir çok çözüm yolundan birine karar veriyor.
Yol kesen EŞKIYAYA MAAŞ(AYLIK) BAĞLIYOR.
Ve bundan böyle kervanların soyulması ve insanların öldürülmesi önleniyor.
Görüldüğü gibi çözüm yolu bir tek değil ve de askeri değil.istese Osmanlı Devleti Suriye ve Irak’ı muhteşem ordusuyla yerle bir eder,taş üstünde taş koymaz ,eşkıyalar da etkisiz hale getirilebilirdi.
Oysa o büyük devlet kendine yakışan güzellik yolunu buluyor ve başarıyor.
Hükümetler zaten problemlere çözüm bulmak için vardır.Hiç bir mesele çözmeyen hükümet eskiler de kaldı.
Unutulmamalı ki,her çözüm , değişim ve gelişim bir doğum sancısıdır.
Durum onu gösteriyor ki,tek partiye mahkum olmuş bir halkın bu BDP marjinal partisinden bir an önce kurtulup yeni bir söylemli Kürt partisini veya partilerini en kısa zamanda hayata geçirmeleri zaruret olmuştur.
Kürtlerin meselesi devlet kurmaktan çıkmış tır. Kürtlerin demokratikleşme yolundaki özgür iradelerini ,seçim zamanlarında PKK ve BDP ‘nin kuşatmasından kurtulacakları bir ortama ihtiyaçları vardır .
Bir başka önerim de Kürtler için ,Türk partilerine desteklerini devam ettirmeleridir.Bu şehirlerinin gelişmesi ve nimetlerden daha çok faydalanmalarını sağlayacaktır.
YORUMLAR
Terörist Başı'ın eski Avukat'larından birinin açıklamasını okumuştum: Öcalan yakalandığında PKK nın tasfiye sürecine girdiğini söylüyordu. Ama bu süreci engellemek için derin yapılanmanın bir avukatlar ordusu oluşturduğunu ve bu avukatlar aracılığıyla Terörist Başını avuçları içine aldığını anlatıyordu... Kürt Halkı'na her zaman en büyük kötülüğü PKKın yaptığını kör olan bile görebilir. PKK'ın yaşaması içinde Derin Devletin Güneydoğu Halkını yıldırma politikalarına her zaman ihtiyacı olmuştur. BDP de PKK ın elinde olduğu sürece Kürt Kardeşlerimize ve hepimize zararı devam edecek.
Son hükümetin terörü bitirme amacılı, hiç bir suça bulaşmamış gerçekten barış isteyen Kürtler ile Demokratik Acılım sürecine girmesini de, kendinin tasfiye olmasını istemeyen PKK memnuniyetle baltaladı. Chp ve Mhp de ama bilerek ama bilmeyerek onların ekmeklerine yağ bal oldular... Geçmişte Osmanlı'yı parçalayan yedi düvelin, günümüzde ki silahı pkk ve globol masonik yapılanmanın içimizde ki derin kuklaları oldu her zaman...
Düşünen çözüm üretmeye çalışan aydın kalemini yüreğini kutluyorum, saygılar
Memleketimiz de Türk Partisi, Kürt Partisi mi var?
Bildiğim kadarıyla, Anayasa çerçevesinde kurulmuş, Anayasaya ve yasalara uygun hareket etmesi gereken partiler var ülkemizde.
Bir de, bu partiler içinde Anayasaya bağlılık yemini etmiş MİLLET vekilleri. Türk vekilleri, Kürt vekilleri de yok ülkemizde.
Bölge halkının refah ve mutluluğunu temin için bir Kürt partisinin kurulması düşüncesini garipsedim doğrusu.
Mevcut sistem içerisinde, ne olamıyorlar mesela? ya da, batıda bulunan illerimizin bazılarından daha mı gerideler?
Saygılarımla.