Yuh Artık
Kadın geç yatmasına rağmen uyuyamamıştı. Kalktı, bir bardak ılık süt içti, tekrar yatağına uzandı. Ilık süt etkisini gösterince uyudu.
Sabah erkenden uyandı. Ilık bir duş aldıktan sonra giyindi ve mutfağın yolunu tuttu.
Kahvaltı yapmak istemiyordu canı ama bir şeyler yemesi gerekiyordu. Akşamdan kalan ekmekten iki dilim kesti, ızgarada ısıttı. Üstüne tereyağı ve bal sürdü. Zaman zaman çayın ne kadar gereksiz bir şey olduğunu düşündüğü olmuştu. Çay içmedi.
İşte yine plansız programsız bir gün daha başlamıştı! Evde bir süre oyalandı. Etrafı toparladı.
Hayatı ne kadar da sıkıcıydı. Her gün aynı şeyleri yapıyordu.
Sokaktan korna sesleri gelince, pencereye yanaştı. Camdan bir süre sokağı seyretti, binalardan, beton yığınlarından, isli havadan içi karardı.
Başını kaldırdı, gökyüzüne baktı. Gökyüzü masmaviydi. Pamuk gibi bulutlarla süslenmişti.
İşte o anda hayata gülümsedi! Belki de hayat ona gülümsemişti. İçini tatlı bir huzur kapladı. Hayatın tam da içinde olduğunu iliklerine kadar hissetti.
Paltosunu giydi, sokağa çıktı. Köşedeki bayiden gazetesini aldı, alırken de “İçinde hep aynı haberler var!” diye söylendi. Başka bir şeyler de aradı. Karikatür dergilerine gözü ilişti, onlardan da iki tane aldıktan sonra evin yolunu tuttu.
Gelir gelmez mutfağa girdi. Neskafesi için su kaynatmalıydı. Tek bir hareketle paltosunu çıkardı, yuvarlaklar çizip üç kere salladı ve uzağa doğru fırlattı.
Yine gülüyordu, “Yuh artık!” dedi kendine...
Rafa uzandı, “Şeker Kız Candy”ye benzeyen kupasını aldı. Yarıya kadar sıcak suyla doldurdu, tek şeker attı, köpürene kadar karıştırdı. Sonra sıcak su ilave edip tekrar karıştırdı. Mis gibi neskafe kokusu yayıldı mutfağa.
Salona geçti, dergisini eline aldı, ama düşünceleri “Şeker Kız Candy”ye kaymıştı. Eski günleri hatırladı. Aklında bir tekerleme düştü:
şeker kız candy
antony’iyle evlendi,
bunu duyan liza
kıskançlıktan geberdi...
Keyfi yerine gelmişti. Kahkahalar atarak gülmeye başladı...
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
:) :Mutfak işinden biraz anlamak gerek vermezlerse aç kalmakta var.
Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Rafa uzandı, “Şeker Kız Candy”ye benzeyen kupasını aldı. Yarıya kadar sıcak suyla doldurdu, tek şeker attı, köpürene kadar karıştırdı. Sonra sıcak su ilave edip tekrar karıştırdı. Mis gibi neskafe kokusu yayıldı mutfağa.
Yalan soyluyorsunuz! Evde denedim, olmadi. Kupaya sadece sicak su ve seker koydugunuzda isterseniz sabaha kadar karistirin, ortaliga neskafe kokusu yayilmiyor. Bir noktada kahveyi eklemeli. (Aslinda ben yalan soyluyorum, evde denemedim)
Fenafil tarafından 12/30/2010 7:56:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler.
Hayat böyle geçip gidiyor... hep aynı düze.
İçmek için çay'ı bile olmayanlarıda düşünmek gerek.
Bir bardak çay için, nasıl da sevinirlerdi.
Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Şükredecek ne çok şeyimiz var.
:) Sevgiler Sayın Yazarım.