- 898 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAATİN YERİ
SAATİN YERİ…
Güneş saatini ilk bulan mısırlılardır. Sarkaçlı saati ise İbni yunus İslam âleminde icatçısıdır. Çubuklu güneş Saati ilk bulan Türk bilim adamı Cabir bin hayyân’ dır,(721–805) Güneş saati zamanın farkıyla hareket edilmiş, Yıllar geçtikçe mekanikten, dijitale geçilmiş, artık zembereklilere de gerek kalmamıştır. Saat tamirciliği en zor sanatlardan birisidir. Rahmetle andığımız birçok âlimler gibi, Saatçi hocamızı bizler tanıyamadık ama yaşlı ağabeylerden saat tamirciliği yanında nüktedanlığıyla öğretim metodunu, sohbetini ve yaptıklarını da Oğlu Rahmetli Sinan KOZAN beyden canlı dinledim…
Hayatındaki hatırlarını bizimle paylaşan çırakları çok, Zihni ağabey, Hasan ağabey, Mustafa amcamızdan Nar kasabasında yaptıklarını tarih kitaplarının sayfasından nesillerimizin okuması lazımdır… Saat gibi adam deyimi sahi kime aittir. Prensipli olmanın özetidir…
Günlük hayatımızda saatin önemli bir yeri vardır, her insana göre değişir, bazısı saati gereksiz görüp koluna takmaz ancak cep telefonunun saatini kendisine tik yapar, kimisi en pahalı saati takar hava olsun diye yaptığı davranışların, yanlışlıkların, kendisi farkında olamaz, dakik değildir, kırdığı cevizin farkındadır insanlar…
Saat hayatımızın olmazsa olmazıdır. Siz hiç çocukluğunuzdan kalan, günün ilk ışıklarıyla çalan saatinizle uyandığınız oldu mu? Rahmetlik babam bana o zaman kurmalı saat almıştı Konya’dan unutamam. Ah şimdi de var ama Çin işi, piyasada ucuz cinsten nasıl bir elektronik devre yapmışlar insanın hayran olmaması mümkün değil… Saat markalarını yazmadım reklamları olmasın diye ama herkesin zevkle kullandığı saatleri olmuştur…
Resmi dairelerin girişinde ve koridorlarında saatler var, kurum amirinin odasında pili bitmiş saatler var, bazı okullarda ise yaptığı işin şevkinde çalışan, saati önemsemeyen görev aşkında saçı dökülmüş ama mesaiye titiz olan yöneticilerimizde var…
Söz verdim, hem kendisi saat gibi dakiktir. Prensiplidir,30 yıllık dostumdur. Sıkıntılı anlarımızda dertlerimiz, sevinçlerimizde ortak olduğumuz çok hatıralarımız da vardır. Hangisini yazayım, randevusuna titizdir… Okuluna getirdiği yenilikleri hemen fark ediliyor. Turizm Otelcilik ve meslek liseleri içinde sanırım ilklere imza atmıştır. Okulu, öğretmen kadrosu, hizmet eden öğrencileriyle kalitede öncüler… Ülkeyi gezmeye gelen yerli ve yabancılara misafirperverliği, Yemek hizmetleri süper, Türk mutfağını ve hizmetlerini anlatmaları harika… Hele lobideki kahve yapan görevlisinin hizmeti ve sıcak kahvesinin, kırk yıl hatırı vardır derler ya doru vallaha…
Zaman ise hızla geçmektedir. Ömür bitmektedir. M.E. Bakanlığının, talim terbiye kurulunun eksikleri bana göre çok, Stajyerlikle ilgili, teftişle ilgili mevzuatların güncellenmesi lazımdır. Şuralar da bu konular daha çok tartışılmalıdır, Ustası zor bulunan mesleklere ve yerel yönetimlerle koordineli işsizlikle ilgili kursların düzenlenmesinde ilgili bölümde yıllardır çalışanlarında görüşü vardır… A.B.Girme aşamasındaki ülkemiz de norm kadroya bir çare neden bulanamadı. Bir zamanlar çevre mühendisi, veteriner, v.b mesleki hizmet içi eğitimden de geçmeden atandılar, kadrolar böylece siyasi hatalarla şişti, Şimdi 300.000 gencimiz kpss sınavı puanına göre atama bekliyorlar. Suçlu kimler… Sizlere de soruyoruz?
Hayata güzel bakmaya çalışıyoruz ama Öyle olmuyor, adamını bulan işini yapıyor. Bilgisayar öğretmeni lise mezunu işyerinde 500 TL çalışıyor, kadrosuzluk’tan atanamayan öğretmene ayda 400 TL maaş verenleri idarecileriz duymuyorlar mı? Bize geliyorsa bu istekler, bürokrasimizin sanırım kulakları tıkalı… Biz hayatı tozpembe göstermeye çalışalım size belki de yılın son günlerinde iyi olacaktır…
Masaları süsleyen kalemli saatler, hesap makineli saatler, Guguklu saatler çocukların daha çok beğendiği hediyeler değil mi? Yöneticilik yaptığım zamanlarda ben her zaman karşıma kol saatimi koymuşumdur… Gelen kişiyi fazla beklemeden memnun ederek, ikramımızı da yapıp huzurlu yollamaktı…
2010 yılı da bitti. 2011 e, 36 saat 12 dk kaldı. Dünyada bazı ülkelerde saat farklılıklarıyla da olsa girilecek, Umudu olanlar, Planları olanlar çok. Yeni yılın ülkemize ve insanlığa hayırlara vesile olmasını diliyorum…
Her şey gönlünüzce olsun… Saatin saniyesi gibi hareketleriniz dakik, işleriniz de insanlarımızın rızasını kazanan genç nesilleri yetiştirmekle olsun…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.