- 1688 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yemekteyiz...
YEMEKTEYİZ
1.PERDE
Şaziment: Gel abla geeel!Karpuza, elmaya, patatese kiraza geeel!!
Hüsnü:Ben her şeyin doğalını severim.o yüzden şu satıcıdan alabilirim.
Sunucu: Aaa Hüsnü Bey açıktan yiyecek alınır mı hiç?
Hem misafirleriniz bunu duyarlarsa yemeklere dokunmazlar bile.
(Mıstık babasının elini tutarak gezmektedir.)
Hüsnü:Ayy bilmez miyim onları hele o gıcık çiğdem.Aylin Hanımla Nehir hanımda tam bir facia.yemeklerinide hiç beğenmemiştim zaten.
Sunucu:çok dedikoducusunuz Hüsnü bey çok betersiniz valla
Hüsnü:satıcı hanım bana 2 kg biber 2kg da patates verirmisiniz?
Şaziment:ne satıcı hanımı ağabeycim benim adım Şaziment.
Hüsnü:(kameralara döner)Şaziment hanım biraz acele edermisiniz lütfen.Bakın kameraman arkadaşlarda beni bekliyor.
Şaziment:Amanın ben şimdik 70 milyonun karşısına mı çıktın ağbicim.Niye söylemedin.Accık süslenirdim be.
Hüsnü:Üstüne takmadığın bir şu domatesler kalmış onu da tak tam olsun.
Şaziment:Abe ağbicim 5 kg da domates alsana.
Hüsnü: istemem kalsın
Şaziment:peki o zaman .ama bak tencerede satıyorum yemek yaparken şans getiriyor istemez misin be ağbim?
Hüsnü:istemem
Sunucu:Şaziment hanımla hüsnü beyin başı dertte!
(hüsnü bey poşetlerini alır ,gider)
2. Perde
Hüsnü: kaç dakikam kaldı?
Sunucu:Hüsnü bey son 5 dk ,bu ne hal?
(zil çalar)
Hüsnü:Kim oo?
Dursun:Yav açsana uşağum ben Dursun daaa!
(ardından herkes merabalaarr diyerek girer)
(herkes masadaki yerlerini alır)(herkes ayy bu ne haall diye güler)
Dursun:Hüsücuğum bence çok yakişiklisun daa!
Sunucu.Dursun bey bu sözüyle bayanlara ağzının payını veriyor!
Çiğdem:Hadi canım sende!
Ömer: Hüsnü Bey yemekleri koymayı düşünmüyor musunuz?Hayır kök salıcaz buradada ondan.
Hüsnü:Size mis gibi tarhana çorbası yaptım.
Aylin:Neee! Buz gibi olmuş.(bu arada çorba servisi yapar)
(herkes yüzünü buruşturur tabakları geri toplar)
Hüsnü.Ara sıcak olarak lezzeti ağızlarda mistik bir tat bırakan,görünüşü ile himalayaların eşsiz görüntüsünü andıran,soğuk kış yada sıcak yaz günlerinin vazgeçilmezi olan,olur olmaz her zaman yenen yemek melemen!
(dursun hariç herkes ııyy gibi laflar eder.)
Dursun:Ne cüzel melemen işte daa!
Ömer:Bu ne böyle bunun içinde bir ben yokum.
(hüsnü ömerin üstüne melemen döker)
Ömer :artık varım!
Nehir:Ay ben Türk mutfağından çok Çin mutfağını severim.Bir de İtalyan usulü spagettiye bayılıyorum.
Aylin:Hem bu domatesin kabuklarını neden soymadınız?
Hüsnü:vitamini kabuklarında olduğu için ilişmedim.
Aylin:Bizde size puan vermeye ilişmiycez o zaman.
Sunucu:Aylin Hanım ağır konuşuyor bugün.
Hüsnü:artık ana yemeğe geçelim isterseniz.
Çiğdem: e bir zahmet.
Hüsnü:Güzel ülkemizin meşhur ve vazgeçilmez yemeği etli kuru fasulye.
Çiğdem:hemde etli, ne eti ?
Hüsnü: dana.
Çiğdem: ayy ben dana sevmem.
Hüsnü:Dana da size bayılıyodu zaten.(hüsnü diğer tabakları dağıtır.)
(Mıstık etrafta top oynamaya başlar topu Nehirin kafasına fırlatır.
Mıstık:Pardon teyze!
Nehir: ay nerden teyzen oluyorum senin hem bende öyle bir görünüş mü var?
Sunucu:Nehir Hanım fena bozuldu!
Mıstık:Haappşuuuu!Afiyet olsun
Herkes: iğrenççç
(Ömer yemeğinin içinden ip çıkarır)
Ömer: bu nee!
Hüsnü: ne zamandır aradığım ipim ordan mı çıktı ?Ah mıstık Ah!
Çiğdem:Hüsnü Bey çocuğunuzu hiç terbiye edememişsiniz!
Hüsnü: O sadece bir çocuk!( mıstık babasına sarılır)
Mıstık:Ühüüüü!Babacım çok psikolojim bozuldu.(herkes çatalları bırakır.)
Herkes:Üff aç kaldık yine yaa!
Hüsnü :İsterseniz peynir,zeytin,ekmek getirebilirim.İsterseniz julyen usulü marine edilmiş zıkkımın kökü var!
Dursun:Eveeet tatli yiyelum tatli yiyelum tatli konişalum daa.
Hüsnü:Anadolunun bağrından kopup gelmiş,kutuplardan soğuk,yaz aylarının vazgeçilmezi Cornett dondurma!
Sunucu:bunu hazırlamak bir hayli zor oldu herhalde.(misafirler şaşkınlık içindedir)
Aylin:ben ömrümde böyle bir kabalık görmedim .Hem ben çilekli severim.
Dursun:Uy ben tondurmaya bayilirum daa bak bunu çok iyi akil etmişsunn.
Nehir:Bayağı orijinal bir fikir doğrusu.bakala gitmek çok zor oldumu bari?(hüsnü tabakları toplayıp gider.)
Ömer: arkadaşlar dondurma biraz sıcaktı sanki!
Nehir:melemen de felaketti!
Aylin: Ömrümde böyle şey görmedim kuru fasulye ıyyy.
Dursun:Her şey çok cüzeldu daa!Bir de ev sahibi biraz daha cüler yüzlu olsaydı .
Çiğdem: Sofrada mum bile yoktu.Ben mumsuz sofraya asla oturmam.
Nehir:biz bunun nesine puan vericez şimdi üff!
Mıstık:Babişş!senin hakkında dedikodu yapıyorlar!
Hüsnü:geldim oğlum Geldim.(İçeri girerken kollarını açar )
Hüsnü:Vee gecenin süprizi!!(şaziment girer.)
Dursun:Haydee uşağum haydee!(Horon teper.)(herkes meyveleri savurur.)
Sunucu:ver coşkuyu veerr.(herkes puanlarını sallar)
3.Perde
(herkes yüzünü kapatmıştır,diz çökmüştür.)(artık kendi adları ile hitap ediliyordur.)
Nurbanu:sofra nedir?İnsanın sıcaklığıdır.Berekettir.Yalnız mideleri değil ruhları da doyurur sofra.Düşmanları barıştırır.Sofra kurmanın ve yemeğini paylaşmanın manevi değerini unutabilir miyiz?
Hazal:Unuturuz.Böyle programları seyrede seyrede unuturuz.En çokta dünyanın en normal şeyiymiş gibi dedikodu yapan,birbirini aşağılayan,hasetten çatlayan,acınacak hallerini yalanlarla örten yarışmacılara ,onları yarıştıranlara ve seyredenlere yazıklar olsun.
Buse:tamam dünya kötüleşti.Tamam hayat rezil bir yarışa dönüştü.Hiç değilse soframızı bu çirkinliğe alet etmeyelim bari.
İsmail: Sadece Türkiyede 620 bin insan açlık sınırında yaşıyor.
Her 5 insandan biri yoksullukla boğuşuyor.Ve bu programları onlarda izliyor.Sizce o an ne hissediyorlar?
Mert:Tv programlarında insanlar yemeklere kusur bulurken dünyanın her yerindeki ihtiyaç sahibi insanlar bizim o beğenmeyip etrafa savurduğumuz yemekleri rüyalarında bile göremiyorlar.Tok insan yemek seçerken aç insan için her şey güzel.
Ahmetcan:Dünyada her 5 saniyede bir açlık nedeniyle bir çocuk ölüyor.Dünya çapında 300 milyondan fazla çocuk aç uyuyor.
AIDS,sıtma ve verem hastalıklarının toplamından bile daha büyük bir tehlike.Her yıl 17 milyon çocuk normalden çok daha zayıf olarak dünyaya geliyor.
Tuğçe:Yiyecek hiç bu kadar bol olmamıştı oysa.Öyleyse neden 960 milyon kişi aç(bağırarak söyler.)7 milyarlık dünya nüfusunun tamamını beslemeye yetecek kadar yiyecek var dünyada.
Orhan:Yinede her 7 kişiden biri aç ve her 3 çocuktan biri aşırı derecede zayıf, neden?Tarihte ilk kez tüm dünyada aşırı beslenenlerin sayısı aç insan sayısına eşit oldu.Sizce bu ne demek?
Erkin: Sadece 1 yılda aç insan sayısı 100 milyon arttı.Kimse buna bur demeyecek mi? Aç insanların dörtte biri çocuk.
Nurbanu:İskelet çocuklar!Onların bedenleri bile yok artık!Sadece iskeletten ibaretler!
Yemek programlarında et yemem,tavuk yemem,balık yemem diyenler!! o güzelim yemeklere saçma sapan bahaneler bulanlar..bu aç insanları görün yada göremiyorsanız bile 1 dilim ekmeğe muhtaç olan aç insanları düşünün…ve şükretmekten asla vazgeçmeyin…
(herkes tekrar eğilir.)(Perde kapanır.)
NURBANU KAYA
YORUMLAR
Ahmetcan:Dünyada her 5 saniyede bir açlık nedeniyle bir çocuk ölüyor.Dünya çapında 300 milyondan fazla çocuk aç uyuyor.
AIDS,sıtma ve verem hastalıklarının toplamından bile daha büyük bir tehlike.Her yıl 17 milyon çocuk normalden çok daha zayıf olarak dünyaya geliyor.
Tuğçe:Yiyecek hiç bu kadar bol olmamıştı oysa.Öyleyse neden 960 milyon kişi aç(bağırarak söyler.)7 milyarlık dünya nüfusunun tamamını beslemeye yetecek kadar yiyecek var dünyada.
Orhan:Yinede her 7 kişiden biri aç ve her 3 çocuktan biri aşırı derecede zayıf, neden?Tarihte ilk kez tüm dünyada aşırı beslenenlerin sayısı aç insan sayısına eşit oldu.Sizce bu ne demek?
*****************
HASSASİYETİNİZ VE SONUÇ BÖLÜMÜNDEKİ ÇARPICI DİYALOGLARINIZDAKİ MAHARETİNİZ İÇİN SİZİ TEBRİK EDİYORUM...
HECEYE GÖNÜL VERENLER ATÖLYESİNE TEŞRİFİNİZ İÇİN DE ŞÜKRANLARIMI ARZ EDİYORUM... YAZILARINIZI YAZARKEN HEYECANINIZA YENİLDİĞİNİZ ANLARDA İMLA HATALARINA DÜŞMÜŞSÜNÜZ.ONLARI DA TÖRPÜLEDİĞİNİZDE İYİ BİR FIKRA YAZARI OLABİLİRSİNİZ.SİTEMİZE DE HOŞ GELDİNİZ SEFA VERDİNİZ.