KARALAMALAR
insanları tanıdıkça (istisnalar hariç..onlar o kadar az ki..çok da karşımıza çıkmıyor ne yazık ki..ve biliyorum ki onların hepsi insanlığın bu gidişatından acı çekiyorlar..) hayretler içinde kalıyorsun ....ya ben bu insana nasıl iyi demişim nasıl tanıyamamışım diye..ister istemez hayıflanıyor insan..çürümüş içleri..kokuşmuş kişilkleri..artık bir maskeleri yok..binbir surat olmuşlar..her kılığa her şekle girebiliyorlar..zannediyorlar ki..karşısındak ki aptal...oysa öyle güzel ..çözünüyorlarki zamanla..onların ruhunu çelikten maske olsa saklıyamıyor..üzerinizden atmaya çalışıyorsunuz..öyle bir yapışıyorlar ki..at sineği gibi...kurtulmak zor..birde kendilerini haklıymış gibi savunuyorlar..
noldu değerlerimize..hani insan olmanın gerektirdiği değerler..yalan söylememek..insanlara menfaat ve çıkar için yaklaşmamak..yapılan bir iyiliği bile meğerse kendi amacı için yapmak..yani ben bunu yaparsam karşıdakinden nasıl faydalanırım amacıyla yapmak..sevgi..sevgi nereye gitti..kardeş bacı akrabalar küs..birbirinden bahsederken " akrep gibi" demeler...kıskanmak..o benden daha iyi olmasın..ben hep daha üstün olmalıyım..düşünceleri....
dünya o kadar boş ki..nice insanlar geldi geçti bu yoldan..herkes toprak oldu..kimsenin hırsı kimseyi kurtarmadı..nedir bu gözü dönmüşlük..sokakta ki dolaşan masum hayvanları zehirlemek..onlara baktıklarında..yaratık gibi görmeler..yemyeşil bir ağacı kökünden kestirip atmak..neymiş sonbaharda yaprakları çok dökülüyormuş..etraf kirleniyormuş..aman Allahım!!..şimdi bu insanla nasıl dost olunur..doğa sevgisi yok..herşeyi nasıl da farklı bir çerçevden görüyor..o ağacın baharda çiçek açan halini unutmuş nankör!! ..üzerinde konaklayan cıvıl cıvıl kuş seslerini sevmiyor..baktığında..yeşillin her tonunu yansıtan..yağmur yağdığında pırıl prıl olan o yaprakların..tatlı bir rüzgarda..narin bir hışırtıyla mırıldanan şarkısından haberi yok..dünya sadece ona ait ..hayvanlar olmasın.. hastalık saçar..ağaçlar olmasın yaprak döker..bunun gibi neler..neler daha...Yüce Yaradan bu kadar güzelliği ne için yarattı? ..düşündün mü hiç ?
her bir canlının diğer bir canlıya ..hayat verdiğini..görmedin mi hiç..bu bir zincirin halkası gibi..herkes herşey birbirine bağlı..kırdığın her zincir halkası bir felaket habercisi..attığın her yanlış adımda sen ölüyorsun..sen insanlığı yok ediyorsun..sen insanlığını kaybediyorsun..ama bunları anlatmak zor..anlamak istemez ki ruhu kararmış olan..
offff!! ki offf!! ..çok özledim..bir karıncayı incitmekten korkan insanları.. elindeki lokmayı paylaşmasını bilen..dostuna tanıdığına birşey olduğunda kendisine olmuş gibi üzülen yardıma koşan insanları..vs.vs. yani adam gibi adamları..insan gibi insanları..olduğu gibi görünen özü sözü bir insanları çok özledim çok.. ..
12/29/2010 1:30:21
NOT: Kalem/duvar/karalamak istedikleriniz..ana sayfadaki forum kısımına anında içimden gelenleri .. karaladığım bir yazı ..sayfamda da kalsın istedim.. aklımdan içimden geçenleri..anında geldiği gibi karaladım..lütfen yanlış düşünülmesin... imla kuralları ve eksiklikler için özür dilerim..kurgulanmış hazırlanmış bir yazı değil..anında doğaçlama usulü.. yani bir iç dökümü..
YORUMLAR
neymiş sonbaharda yaprakları çok dökülüyormuş..etraf kirleniyormuş..aman Allahım!!..şimdi bu insanla nasıl dost olunur..doğa sevgisi yok,,,
.hayvanlar olmasın.. hastalık saçar..ağaçlar olmasın yaprak döker..bunun gibi neler..neler daha...Yüce Yaradan bu kadar güzelliği ne için yarattı? ..düşündün mü hiç ?
Bense hep ağaçların gülümsemesini sevdim,,
Kutlarım sizi gerçekten insanlığın düşmüş olduğu hastalıkları bir bir sıralamışsınız.Bu hastalıkarın çaresi var.Çare insanlığı diri diri toprağa gömen bir toplumdan yavrularını emziren bir köpeğin rahatsız olmaması için ordunun yönünü değiştiren bir peygamberin inanç siteminden uzaklaşmamızın ya da uzaklaştırılmamızın faturasını çekiyoruz.Allah'ın mutlak adeletine inanmayan insanların oluşturduğu bir toplumdan karşımıza ancak canavarlar çıkar.Sana içten katılıyorum.Canavar ruhlu ,iki yüzlü kaypak insanlardan kurtulmanın yolu okumaktan geçer.Mevlananın hoş görüsünü,Hazreti Ebubekirin Allahım beni öyle bir büyüt ki cehenneme sadece ben gireyim başka da kimse giremesin diye yalvarışını.Hz Ömerin Dağda bir koyunu kurt kapsa onun hesabını Allah benden sorar diyen adil bir yönetici.Bir insanın kalbini kıran yüz kabeyi yıkmış gibi olur diyen peygamberimiz.Bizim bu insanların hayatlarını okumalıyız ki hayattan da lezzet alabilelim.Yoksa biz insanların nefsine düşersek vay halimize nefis neler istemez.Elbette hep muzırlık düşünür.Ama biz kendimizi sağlam inanç sistemleri üzerine bina edersek nefsimiz çırpınsada birşey yapamaz.Yoksa insanların hayvani damarları üstün çıkar.Biz insani yönlerini güçlendirmek zorundayız.yazın bir harikaydı.
Çıkarsız artık insanlar selam vermiyorlar...
Bana selam veriyo acaba benden bir şeymi istiyor düşüncesinden kaçıyorlar adeta birbirlerinden...
Değişti zaman değişti insanlar..Maddiyat oldu herşey..
Değer verilen insan yerine bir kağıt parçasının hükmü geçiyor...
Sevgiler çok doluydu..Paylaşıma teşekkürler...
Özlemlerin özlemimdir sevgili flycan..
Öyle bir zamandayiz ki ben yine de bu zamana bile spkrediyorum, düsünsene bir 10-15 sene sonrasini, belki bu zamani ve bu insanlari bile arayacagiz..
Allah korusun diyorum düsündükce tüylerimi diken diken eden bu düsüncemden kurtulmak adina tövbe ediyorum sessizce.
Yüregini araladiginda bize okuttuklarin öyle dogru ki
ve özlemlerin öyle güzel ki..
Gönlünce olsun diyourum hayatin.
sevgimle