- 1014 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
2010'u Uğurlarken!
Saatin tik taklarını dinliyorum bir süredir…
Derin bir sessizlik hakim çevrede…Şehrin gürültüsü, uzaktan kulağıma çalınan korna sesleri,
düşüncelerimden koparıp alamıyor beni.
Koskoca bir yılı daha eskittik, hevesle yenisine hazırlanıyoruz.
İnsanoğlu doğduğu günden itibaren ölüme yakın olduğunu bilir, ne hikmetse bunu hep kulak arkası eder, kendimize yakıştıramayız. Sanki hep yaşlılar ölür, gençlere ölüm yakışmadığından mıdır nedir, hiç kimse kendine konduramaz.
Rabbim herkese sağlıklı, hayırlı ömür versin. Ömrümüzü heba etmeden, Onun razı olacağı yönde kullanabilmeyi nasip etsin.
Aralık ayının son günleri, kış ayının en şiddetli olması gereken günler.
Rabbim herhalde aç açık, yakacağı olmayan gariplerin hürmetine, bu yıl oldukça uzun süren, ılık bir sonbahar yaşattı bizlere.
Sabah haberlerinde Trakya’dan giriş yapan yeni bir soğuk hava dalgasıyla, Edirne’den itibaren kar yağışının başlayacağını öğrendik. Kış aylarının soğuk olması normaldir. Düşünmeden edemiyorum, kafamızı sokacak bir evimizin olması, ısınma problemimizin olmaması ne büyük bir nimet Yarabbi!
Soğuk havalar başlayınca, açıkta çalışmak zorunda olan insanlar, pazarcılar, açık havada çalışan inşaat işçileri, temizlik işçileri, ne çok insan etkileniyor bundan.
Sabah incidal rumuzlu arkadaşımın yazısını okuyunca, tekrar aklıma gelen sokaklardaki çocuklarımız…
O küçücük bedenler, üşüse de evine üç kuruş götürebilmek için ne sıkıntılara düşüyor.
Çaresizlik!!!
Ne zordur, çaresizlik!
Hangi ana baba ister evladının, bu soğuk havalarda, sokaklarda sürünmesini! Ana baba çalışamayacak durumdaysa ! Ne yapabilir? Kaldırımlarda gördüğümüz, o küçük canların bir çoğunun ardında bir dram yatıyor.
Kimileri ailelerinden koparılıp kaçırılmış, dilendiriliyor.
Bir çoğu da, o yaşta, başka çare olmadığı için, mendil satıp, araba camı silmeye uğraşıyor.
Bu arada duygu simsarlığı yapanları da biliyoruz.
Yine de o küçük canların, düzgün bir aile ortamında büyüme hakları olduğunu, okula gidip, temiz kıyafetlerle, insanca davranılmayı hak ettiğini göz ardı etmemeliyiz.
Bizler vatandaş olarak bir şey yapamadığımız için üzülmekten öte, sadece geçici yardımlarla kendimizi avutuyoruz.
Bir ülkenin geleceği, sağlıklı nesillerle kurulur ve güçlenir.
Okumaları gereken yaşta, çaresizlik, yokluk, yoksulluk yüzünden, insanca muameleyi hak ettikleri yaşta, itilip, kakılıp, horlanan bu çocuklarımıza biraz itina ve dikkat, güçlü ülke, sağlıklı nesiller kazanmamıza yardımcı olur.
Birçoğumuzun çocuklarının küçülen giysileriyle ne kadar çok çocuğun mutlu olacağını biliyoruz.
Maddi durumu yerinde olan her vatandaş, karınca kararınca, mahallesinde bulunan, sıkıntı içindeki bir ailenin okul çağındaki çocuğuna burs verip, onun da insanca yaşama, eğitilme hakkına yardımcı olsa, denize geri atılan denizyıldızları misali bir tanesi kurtulsa, ne güzel olur!
Bunun için çok büyük paralar gerekmiyor. Bazılarımızın ayda birkaç kere ailece yemeğe çıktığımız bir miktar, kimilerinin evine aylık gıda olarak girebilir.
Konu komşumuzdan, mahalle muhtarımızdan öğrenip, düzenli olarak verebileceğimiz miktarı taahhüt edersek, bir kişinin daha topluma saygın bir insan olarak kazandırılmasına katkıda bulunuruz.
Düzenli yapılabilen yardımlarla bir kişiyi daha meslek sahibi yapabilmek, aç ve işsizler ordusundan bir kişinin eksilmesine yardımcı olur.
Eskiler her gece başını yastığa koyduğu zaman kendilerine şu soruyu sormadan uyumazlarmış! ‘Bugün ALLAH(C.C.) için ne yaptın!’
Bitirip tükettiğimiz bu yılın ardından, bizler de kendimize sormalı değil miyiz, bizler bu geçirdiğimiz yıl içinde, sırf Rabbimizin rızası için bir şeyler yapabildik mi?
Yapabilenlere ne mutlu!
YORUMLAR
yorumunuz okurken anlamıştım ne kadar duyarlı biri olduğunuzu.
yüreğinizin sıcaklığını hissedebiliyorum.
Söz konusu insan elbette ama söz konusu ir ÇOCUK ise o zaman akan sular durulur bende.
Dilekleriniz, tavsiyeleriniz, istekleriniz ne kadar güzel ve insani.
Sevgi ve saygılarımla ayrılıyorum sayfanızdan.
handan akbaş
Haklısınız, söz konusu çocuk olunca, herkes iki kere düşünmeli.
Selam , sevgi, mutluluk yolluyorum sizlere...
Kaleminize ve yüreğinize sağlık güzel bir nasihat ...
İşsiz olan babasının eline bakan üniversite mezunu kızım,arkadaşları,Milli eziyet bakanlığı haline getirdi nimet hanım...
Çok ayıp.
"Sanatsız bir milletin hayat damarlarından birisi kopmuş demektir "diyen Cumhuriyetmizin kurucusu ATATÜRK ne kdar haklı.
2010 yılı da bitti hala saatin yerini bilmeyen yöneticilerimiz var...Kadro ya yan branşı açamayan talim terbiye kurulu üyeleri emekliliği gelse de pinekliyor...Neden...BUROKRASİYİ YAZARLARIMIZ UYARMALIYIZ.Yanlışı düzelttircek bizleriz.
DUMANSIZ HAVA SAHASI İÇİN YILLARIMI VERDİM,SAĞLIK BAKANIMIZI TEBRİK EDERİZ.Sizi bu sayfada tanıdım.
sizi kutluyorum.Mükemmel bir yol gösterici yazı...
Ben de sivil toplum temsilcisiyim.Çocuklarımızın isteklerini kalemimle dile getirdim ama ya nasip...
handan akbaş
Sivil toplum temsilcilerine çok ihtiyaç var, başarılar, saygılarımla.
Bakıp görmediklerimiz bazen yüzümüze tokat gibi iniyor.çoğumuz bu duyguları zaman zaman yaşıyoruz.Birçok şeyi biliyoruz ama bazen bilmemiz gerçeği görmemize yetmiyor.Bazen yazdıklarımız duygu sömürüsü sanılıyor.Oysa kabul etmek istemediğimiz hayatımızın içinden yaşantılar.Çok güzel bir paylaşım duygularımı paylaşan yazılar gördükçe mutlu oluyorum.Selam ve sevgiler.
handan akbaş
Yazdıklarımız hayatın gerçekleri, hiç birimizin duygu sömürüsü yapmak gibi bir niyeti yok.
Evet bazen bir sepet dolusu yumurtada olan çürükler gibi, göründüğü gibi olmayan insanlar da var.
İstisnalar kaideyi bozmaz, biz iyi niyetle, insanların söylediklerine inanıyoruz.
Gerçekten mağdur o kadar insan var ki!
Çok uzattım, anlatımınızı ve kaleminizi seviyorum, selam ve sevgiler, yeni yazılarda görüşmek dileğiyle.
Rahatsız etmiyorsa nedir ki SÖZ?… Hatırlatmıyorsa gerçekleri, sarsmıyorsa derinden ne anlam ifade eder ki…
Suçüstü yakalamıyorsa bizi… Utandırmıyorsa günahlı yüzlerimizi, SÖZ neden sarf edilir ki?!
Aşka, öfkeye ve değerlerimize kapı aralamıyorsa nedir ki SÖZ?!
Ulaştığı insanı cehaletten , esaretten, kin ve nefretten alıkoymuyorsa nedir ki SÖZ?!
Dışarıya bakın ne görüyorsunuz?
Oyun oynamayı unutmuş kavga eden çocuklar… Birbirine yabancı sözde komşular…
Hınçla klakson, korna çalan adamlar… Siyasetin gölgesinde kurban edilen ülkeler…
Ümidinizi kaybetmeyin yine de…
Gözlerinizi kapatın ne görüyorsunuz?!...
Savaşsız bir DÜNYA… Gülümseyen selamlaşan insanlar… Üstünlük kavgasından sıyrılmış MİLLETLER…
Komşusu açken kendisi tok uyuyamayanlar… Çocukların TAŞLARLA oynamadığı bir dünya …
Kulağınızı kabartın tüm seslere ne duyuyorsunuz?!
Yalan yeminler!…Yüksek perdeden yapılan vaadler!…Alaycı kahkahalar!… Yalandan ağlamalar!…Yetim sessizliği… Yüreğine kor düşmüş bir annenin matemi!…
Ama yine de ümidinizi kaybetmeyin…Yeni yılın mutluluk huzur getirmesi dileklerimle...
Selam ve dua ile...
handan akbaş
handan akbaş
Koca bir yıl bitti...Başımızı elimizin arasına aldığımızda ,acaba neler yaptık.Kimleri üzdük veya kırdık...Çokmu ağladık gereksizmi güldük...Yaptığımız yemekten bir tabakta komşuya verdikmi..Küçük gelen kıyafetleri vermeye kıyamayıp sakladıkmı/attıkmı/ihtiyacı olana vermedikmi..O kadar çok şey varki gülüm....Bunları düşünmeliyiz.Ölüm her an bizle.Küs kalmayalım...sevelim sevilelim...Bize bu yaraşır..
Sevgim her dem gönlüne ....
handan akbaş
Kesinlikle içime işleyen içindeki kıvrımları insan yanımın her bir köşesine eken çok değerli bir çalışmaydı....
Tebrikler...
handan akbaş
handan akbaş
Bu arada hoş geldiniz, uzun zamandır yoktunuz, selamlar.
Çok yerinde ve anlamlı bir yazıydı arkadaşım. Umarım 2011 yılı ülkemiz ve bizler için güzel geçer. Her zaman ki gibi çok güzeldi yazınız. İlave edeceğim bir şey bırakmamışsınız o kadar güzel ki sözleriniz. Tebrik ederim. Sevgilerimi sunuyorum. Aileniz ve sevdiklerinizle sağlık ve mutluluk dolu nice senelere diyorum.
handan akbaş
Ben de size ve ailenize sağlıklı,mutlu, huzurlu nice hayırlı yeni yıllar diliyorum, sevgilerimle.
her sene bu günlerde yaptığımız bir muhasebe bu
sonra alışıp gidiyoruz düzene
üzgülerimiz bir kaç gün sürüyor sevinçlerimiz zaten hiç yok
manevi bir sürgünde yaşıyor yüreğimiz ki huzur kayıplarda
ama her yıl yeni yıl gelip gidiyor,eskiyoruz her halkarda.
sevgiler saygılar derken
bütün insanlığa ve şahısınıa eskimeyen yeni yıllar dilerim...
handan akbaş
Ben de size ve ailenize nice ,sağlıklı hayırlı yeniy ıllara kavuşmanızı temenni ediyorum.
Selam ve saygılar...