- 1186 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SANATÇILAR KAHVESİ
Yürüyüşe çıktığım kimi zamanlarda, Sanatçılar Kahvesine uğrar bir çay içer, kahve sakinlerini gözlemlerim. Buraya kimler gelir, kimler gider, gelenler neler yaparlar, ne tür sohbetler yaparlar, nelerden söz ederler hep merak etmişimdir. SANATÇILAR KAHVESİ olarak anılan bu yerde gerçekten sanat mı konuşulur? Bunları gerçekten merak ederim. Ancak bu yer ile ilgim, dediğim gibi, uğrayıp çay içmekten öte değildir.
Sanatçılar Kahvesi, Antalya’nın kale kapısı denilen mevkiinde bulunur. Sırtınızı Attalos heykeline verip yüzünüzü denize dönerseniz; sağda görünen kale burcu ile solda görülen saat kulesi arasında, kale içine giden iki yolun kesişme noktasındadır. Sanatçılar, sanatçı hassasiyeti ile olsa gerek, kullanacakları mekânı güzel yerde seçmişler. Tekeli Mehmet Paşa Camii’ne yakın, Hasan Ağa Meyanesi’ne üç adım. Sanatçılar nereye yakın olacaklarını iyi biliyor olmalılar.
Aslında mekân çay bahçesi gibi hizmet verir. Bahçenin arkasında bulunan kapalı alanda; resim, heykel, el sanatları, kitap, karikatür sergileri açılır. Çeşitli sanatsal etkinlikler yapılır.
Bahçede çayınızı ya da kahvenizi yudumlarken, yandaki masada oturan bir sanatçının telefon görüşmesini, istemeyerek de olsa, dinlersiniz;
-Selâm Gözüm! Nasılsın?
-...........
-Geçenlerde,…partisinin toplantısı varmış? Bana bir telefon açsaydın ya Gözüm!
-.........
-Gelip saz çalar, bir iki mani söyler yolumuzu bulurduk.
-.........
-Bir daha ki sefere haberim olsun tamam mı? Öptüm Gözüm.
Ya da; yandaki masada konuşulanlara takılır kulağınız;
-Ay şekerim, geçen gün sergime bir adam geldi, yaptığım şu tabloya (şu kadar) para verdi.
-Satsaydın ya Hayatım!
-O fiyata satacağıma, yakarım o tabloyu! Emek verdik O kadar! Onun verdiği parayla iki fırça bile alamazsın Şekerim.
Herkesin derdi başka başka,
Sanatçıların derdi daha da başka!
Antalya’ya gelir de, DENİZ- KUM- GÜNEŞ üçgeninden kurtulursanız, Sanatçılar Kahvesinde bir çay için, belki burada, bir sanat etkinliğine de rastlayabilirsiniz. Sonra da; isterseniz tarihi KALE İÇİ’ ni gezer, limandan, bineceğiniz bir tekne ile FALEZLER’i denizden görme imkânını yakalayabilirsiniz.
İYİ TATİLLER.
Bekir GÜÇLÜER.
Bu vesileyle; Tüm Edebiyat Defteri ailesinin YeniYılını kutlar, sağlıkve mutluluk diler.
saygılarımı sunarım.
Yeni yılda; yeni yazı ve yeni şiirlerde buluşmak üzere hoşça kalın.
YORUMLAR
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Sayın Güçlüer; tabii böyle bir kahvenin olduğunu ve günlük yaşamdan bir kesitin anlattığınız gibi olduğunu sayenizde öğrendim.Yazınızın başlığı içeriğini yansıtmayınca önce şaşırdım,sonra konuşulanları doğal buldum.Ekmek parası konuşuluyordu.Sanırım sanat konuşmak için tok olmak lazım.Çok etkili bir yazıydı,paylaştığınız için teşekkür eder saygılar sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Evet, bir konu üzerinde konuşabilmek için tok olmak lazım diye düşünürüm.
Alış veriş için uğramak isterim. Çayı nerde olsa içeriz nasılsa.
Paylaşım için teşekkürler. Selamlar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
Sanatçılar kahvesinde alış-verişi düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız sanırım.
Siz yine de bir çay içmeye uğrayın bence.
Saygılarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Santçılar zaman zaman gelip otururlar, bizler gibi çay kahve içip giderler.
Saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Yazımı tekrar gözden geçirdim,'' kehve'' yazmamışım.
''Kahvehane'' olduğunu bilirim de, dillerdeki adını kullanayım istedim.
Ziyaretiniz,eleştiriniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sanatçılar Kahvesini tanıtımınız için teşekkürler. Tatil için tercih ettiğim yerlerden biri Antalya ve inşallah bize de orada bir çay içmek ve herhangi bir etkinliği yerinde görmek nasip olur.
Güzel yazınız için teşekkür ediyor ben de aileniz ve sevdiklerinizle birlikte nice senelere diyorum.
Saygı ve selamlarımla...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve dilekleriniz için teşekkür ederim.
Temennilerinizin gerçekleşmesini umarım.
İnsanlar Antalya'da sadece deniz- kum- güneş tatili yapılacağını sanıyorlar, oy sa; Antalya'nın asıl görülmesi gereken yerleri tarihi mekânlarıdır.
Saygılarımı sunarım.