- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ölçü.
ÖLÇÜ
Değerli dostlar.
İnsanın tam manası ile bir başkasını tanımasının imkânı olmadığı gibi, insan çoğu zaman kendisini bile tanıyamadığına şahit oluyor.
Çünkü insan hale göre hareket eden bir varlık olduğundan, farklılık gösteren eşya ve hadiseler muhatabında farklı etkiler yapar, farklı düşünmeye ve davranmaya sevk eder.
Bence her insan doğal olarak iyilik yapmak, güzel görünmek, saygın tanınmak ister.
Buna rağmen hiçbir insan her zaman kötü olmadığı gibi, hiçbir insan da her halükarda itimat edilecek kadar iyi ve güvenilir değildir.
Güzelliklerine aldanıp yosunun daha yeşilini,
Mavinin daha berrağını balığın daha farklısını ve büyüğünü görme tatminsizliği ile
Denizin derinliklerine dalan ve daldığı derinliğin farkına varmayan dalgıcın vurgun yememesi kaçınılmaz olduğu gibi;
Daha sıcak ve samimi ilişkiler kurma adına kendimize yaklaşmasına özelimize girmesine müsaade edip imkân vermiş olduğumuz dost ve yakınlarımızla ummadığımız zamanda beklemediğimiz şoklar yaşayabileceğimizi hayatımızı karartabilecek vurgun yiyebileceğimizi asla göz ardı etmememiz gerekir.
Her konuda olduğu gibi dostluk ve düşmanlık duygularının da makul ve mantıklı sınırını hayat okulunun Baş Öğretmeni Hz. Muhammed (Sav.) işaret etmiştir.
“ DOSTLARINIZ İLE HER ŞEYİNİZİ PAYLAŞMAYIN BİR GÜN DOSTLUĞUNUZ BOZULUP DÜŞMAN OLABİLECEĞİNİZ GİBİ, DÜŞMANLARINIZLA DA HUSUMETİ HADDİNDEN FAZLA BÜYÜTMEYİNİZ BİR GÜN DOST OLABİLİRSİNİZ.”
Dostluk ve düşmanlık gibi bütün duygu, düşünce ve davranışlarımızda ölçülü olmamız dilek ve temennilerimle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.