- 1826 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Zulmü Alkışlayamam
Zulmü Alkışlayamam
“Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir, belki, fakat çekmeye gelmez boyunum.”
Yerinde ve zamanında tavır almak, meydanı kötülük odaklarına bırakmamak adına önemlidir. Yoksa dokunmaz sanılan yılan(lar), bir gün olur dokunur. İşte o vakit, her şey için çok geç olabilir. Zira yapılması gerekenler zamanında yapılmamıştır.
Yaşadığı çağı doğru okuyan, noksanları gören, yapılması gerekenleri maddî ve manevî cephesiyle duyuran mütefekkir-şair Mehmed Âkif’i yeniden okumalıyız.
Mehmet Akif Ersoy
Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgesi İstiklal Marşı’nın yazarı‘Milli Şair’ Mehmet Akif Ersoy’un vefatının 74. yıl dönümü dolayısıyla Rahmetle anıyorum..
Mehmet Akif Ersoy’un kişiliği, mazlumun yanın da olması kadar millet sevgisi, mücadele azmi ve bağımsızlık aşkıyla yoğrulan örnek kişiliği her zaman Türk milletine ışık tutmaya devam edecektir. "Mehmet Akif’i anmak; bu vatanı bölmek isteyen Emperyalistlere karşı bu topraklarda yaşayan insanlar olarak hepimizin vefa borcudur"...
Baki Ceylan
YORUMLAR
Zulmü Alkışlayamam
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdadıma saldırdımı,hatta boğarım!...
-Boğamazsın ki!
-Hiçolmazsa yanımdan kovarım.
Üçbuçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam;
Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale;
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale!
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördümmü yanar ta ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim!
Adam aldırmada geç git, diyemem aldırırım.
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...
İrticanın şu sizin lehçede ma'nası bu mu?
çok sevdiğim bir şiiridir Akif'in ve genç safahat adıyla Asım'ın nesline yazdığı eserler yeni türkçe olarak kitaplaştırıldı.Akif 'i anlamak bu günkü sorunların farkında olmaktır aslında..derya insanını kaleminizden okumak mutlu etti selamlar saygılar