İNŞAALLAH!
Nasrettin Hoca hazırlanır şehre inmek için.Hanımında der ki akşama evde olurum hanımı da beyefendi inşaallah deyiniz der..Hoca gümülmser çıkar..
Hoca efendi kasaba da işlerini bitirir ama o arada köyüne giden aracıda kaçırır..Düşünürken birisi der sizi köyün yakınına kadar götürürüz ordan geçeceğiz gerisini yürüyün tamam der sevinçle..
Vakit geçtir derler hoca efendi inebilirsin işte sizin köy görünüyor..Hoca eyvellah der iner.Bakar iki yol vardır hangisi kendi köyüne gider hatırlamaz..
Bakar biriside yolda gider sorar filanca köye hangi yoldan gidilir..Adam umursamaz kızar hoca efendi gider hızla çeker yürüyen kişinin elinden oda döner kızar der haydi yürü Hoca istemezse yürümesin adam zorbadır..Yürürler köye girince der işte köyündesin...Aslında o kişi köyündendir ama hoca tanımamıştır o kişiyi...
Hoca karanlıkta evinin yolunu bulur..Kapıyı çalar hanımı sorar kimsiniz derki inşaallah benim..
Açar hanımı kapıyı der iyi ki evi evin yolunu unutmamışssınız bey ..O da der artık inşaallah unutmam..O sözcüğü öğrenmesi için o duruma düşmesi gerekmiş.
Her işe başlarken inşaallah demenin aslında ne kadar önemli olduğunu da anlatır fıkra..
ALLAH A emanet olunuz selam ve dua ile..
Yeganem Nigar Bedirhan