TANIMAK
Sonra birgün insanları tanırsın tanımaya başladığın ilk zamanlar ilgini çeker yaklaşırsın yaklaştıkça zannedersin ki mutlu olacaksın.Mutluluk seni kör eder,körleştikçe dalarsın en derinlere.Çünkü en derinlerde bulmak istersin yosunun en yeşilini,mavinin en berrak halini.İşte vurgun tam bu anda yakalar insanı.Daldığın o derinlikte yediğin vurguna hazırlıksız olduğun için yakalanırsın.Artık ne yosunun en yeşili nede mavinin en berrak hali kalmıştır.Mutluluğun kör ettiği gözler açılmaya başlar.Açıldıkça tanıdıklarını aslında tanıyamadığını vede tanıyamıyacağını anlarsın.Anlamak üzer insanı,anlamamanın mutlu ettiğinden daha çok üzer hemde.Keşke anlamasaydım dersin ve keşkeler yine girer hayatına.Sanki her köşeyi kaplamışcasına ve boş anını gözlüyor gibi, kendine söz verdiğin ’’ bir daha asla keşke demiyeceğim ’’ cümlesini sana yutturmak için saldırırlar sana.Ve galip gelirler,neden keşke deriz ? Nedeni yok belkide.İnsan ve pişmanlıklar aynı boyuttadır ve yaşadıkça ne enlem ne boylam farkı olacaktır aralarında.Keşkesiz yaşamlar sadece cümlelerde kalır belkide.Uygulamaya dökmek ,teorik olarak anlatmak kadar kolay değildir.Bunun içindir ki keşke demiyen insan yoktur hayatta.Her akşam keşkelere veda ederek ve bir daha keşke demiyeceğim diye uyur, uyandığı hergün sayısız keşkelerle akşamı eder insanoğlu.Keşke demiyeceğimiz işleri sadece uyurken yaparız bu nedenle.Sürekli uyumakta elinde olmadığından keşkeleriyle barışık yaşamalı insan.Keşke buda mümkün olsa :)))
YORUMLAR
Değerli dostum.
İnsanın başkasını tanımasının imkanı olmadığı gibi, insan çoğu zaman kendisini bile tanıyamadığına şahit oluyor.
Çünkü insan hale göre hareket eden bir varlık olduğundan dolayı farklılık gösteren eşya ve hadiseler, muhatabında farklı etkiler yapar farklı düşünmeye ve davranmaya sevk eder.
Bence hiçbir insan her zaman kötü olmadığı gibi, hiçbir insan da her halükarda itimat edilecek kadar iyi ve güvenilir değildir.
Vurgun yememek için tüp takmadan şok yaşayacağımız derinliklere inmemek lazım.
Yosunun en yeşili, mavinin en berrağını aramanın anlamı yok. Çünkü senin hayalini süsleyen renkte yosun ve ruhunun derinliklerindeki sonsuzu ilham eden berrak mavi bu dünyada yok. Hasretini çektiğimiz her şeyin içimizde olduğunu keşfettiğimiz gün hasrete son diyeceğiz.
Evet, keşke demeseydik.
Keşke dememek için hayat tekdüze olmalı iniş ve çıkışlar kazanç ve kayıplar olmamalı ki insan keşke demesin.
Dahaiyi, iyinin düşmanı olduğuna göre,
Daha iyiyi gören, iyi zan ettiği eski iyinin ona zaman kaybettirdiğine yanmaktan ve keşke demekten kendisini alamaz.
Bence mutluluk mevcut ile yetinmekten ibarettir.
Maalesef hepimiz, elimizde olmayan ve ulaşamayacağımızın hasreti ile istifademize sunulmuş bulunan mevcut nimete nankörlük etmede başarılıyız.
Keşkelerimiz daha iyiyi arama azmini kamçılayan bir içgüdü olduğu gibi; ihmal, israf ve ihanetlerimizin cezasından başka bir şey değildir.
Dünya adına ders alınabilecek mahiyete sahip keşkeler terakki ve telafi imkânı sağladığından dolayı çokta zararlı sayılmaz.
Fakat pişmanlığın kötüsü telafisi mümkün olmayan ve aynı zamanda kişinin suçunun itirafı sayılabilecek olan AHİRETTE HESAP GÜNÜ YAŞANILACAK PİŞMANLIK VE SÖYLENEN KEŞKELERDİR.
Allah hesap günü keşke diyenlerden eylemesin.
Necdet EREM tarafından 12/26/2010 10:10:48 PM zamanında düzenlenmiştir.