- 522 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşıyoruz ... 3
Köpek önce yolun sağına baktı ,sonra soluna,sanki eğitilmiş gibi.Yavaş yavaş yaklaştı dükkanın kapısına kafasını sürttü önce garip sesler çıkararak ,sonra her zamanki sahiplenme duygusuyla kapıya siğdi...Sağı solu kokladı ve ekmeğin olduğu yere iki ayağının üzerinde yükseldi,bir ekmek düşürdü sol ayağıyla yere yiyecek sanırken ağzına aldı hızla uzaklaştı dükkanın önünden.
Cengizin hoşuna gitti bu durum,sanki bütün duygularını,hüzünlerini unutmuştu yaşananlar karşısında.Köpeği takibe başladı.Köpek şehrin çıkışına doğru yönelmişti.Uzaktan ama gözden kaybetmeden takibe başladı bu ilginç köpeği.Köpek hiç durmadan yürüyordu yolun kenarından.
Acaba dedi Cengiz yavruları var da onlara mı götürüyor bu ekmeği.Ama köpek dişi değildi ki.Erkek bir köpekti.Biliyordu ki erkek köpeklerde aile mevhumu yoktu.Hatta kıskanırlar dişiyi ve yavrularını boğarlardı.Bakalım dedi yürürken.Neyle karşılaşacağız.
Şehrin çıkışında izbe bir bina vardı onun önüne gelince durdu köpek.Sonra ekmeği sakladı binanın önünde bir yere.Hızla binanın arkasına geçti.Artık Cengiz olanları göremiyordu.İyisi mi yaklaşayım da neler olup bittiğini anlayım dedi.Ama korktu.Ya köpek saldırırsa...Çevreyi araştırdı o kısa sürede bir sopa buldu onunla yaklaştı bu izbe döküntü eve.
Köpek de kaybolmuştu.Galiba evin içine girdi diye düşündü .Onun gittiği yerden evin arka tarafına geçti.Arka tarafta evin içine giren karanlık bir bölüm vardı.Önce kafasını uzattı korkarak.Sonra merakını gidermek için çakmağını yakarak,girdi o karanlığın içine.Çakmağın küçücük aydınlattığı yerden ilerledi bir süre.Burası sanki evin bodrumu gibiydi.Görünürde ne köpek vardı ,ne de başka biri...
Seslendi önce,``Kimse yok mu.``diye.sonra kendi kendine güldü.Aaa akıllım kim olabilir burda,yoksa kafayı mı yedin.Olsa olsa börtü böcek belki de bir hırsız köpek...dedi tam çıkmak üzereyken dışarı kendine yoğunlaşmış hayli kızgın olduğu hırlamasından belli bir çift göz gördü.Bu takip ettiği köpekti.Hem de kaçamayacağı bir dar alanda yakalanmıştı.Gerçi köpek hırlıyor da saldırmıyordu,bir emir bekliyormuşcasına...
Cengiz her türlü korkuyu yaşamış o kısacık sürede,ihtiyatı da elden bırakmamıştı.Elindeki sopayı komando tutuşuyla vuracağı darbenin yerini ve yönünü de hazırlamıştı.İlk darbe önemliydi hayvanı kendinden uzak tutmak için,öyle can alıcı bir yerine vurmalıydı ki hayvan bir daha ayağa kalkamasındı.
Bir yandan bunları düşünüp planını yaparken,diğer yandan da hayvanla yakınlaşmaya çalışıyordu.Hayvanın hırlaması da gittikçe azalmıştı.Sanki hissettiği bir şeyler varmışcasına.Arada bir geriye dönüyordu.Bu hal uzunca sürdü de gerilerden bir ses bir boğuk ses duyuldu.
-N`oluyor Azman,davetsiz konuklarımız mı var.Köpek hırlamayı kesmiş adamın elini yüzünü yalıyordu.
-Uyutmadın be oğlum,sabah sabah sıkıntın neydi.Henüz karanlıktan olsa gerek Cengizi görememişti adam.Cengiz olanlar karşısında sessiz kalmıştı da köpek kendinden tarafa yönelince.
-Sıkıntısı bendim.Afedersiniz rahatsız ettim,bilmeden.Adam sesin geldiği yöne baktı ve.
-Doğru rahatsız ettin,yoksa azman kolay kolay kimseye hırlamaz.Ama hırlarsa da bil ki çok kızmıştır.Bu arada köpek yanına gelmiş Cengizin tanımak istercesine kokluyordu orasını burasını.Adam olabilecek tehlikeyi anlamış gibi sert bir ses tonuyla emretti.
-Azman,çık dışarı...Bu emri bekliyormuş gibi köpek geriye bakmadan dışarı çıktı.
Ardından adam ve Cengiz...Dışarı aydınlığa çıkınca oh be dedi cengiz,dünya varmış.O da ne bu adam,evet bu adam akşamki sigara muhabbeti yaşadığı adamdı.Hatta bulurum umuduyla peşine düştüğü adam...Adam da tanımıştı kendini.Gerçi gece yaşamışlardı o muhabbeti de hayli yakınlaşmışlardı.En azından ikidir adamın kafasını nişan almıştı.
-Yine mi sen,bu sefer kafama ne atacaksın...bari küçük bir şeyler olsun dedi adam.
-Yok yok...özür dilerim akşamki olay için.Bir şey atmaya değil sohbet etmeye seni arıyordum.Hem de bir sigaranı yakmak için.Ama seni bulmam bir tesadüftü.Şu köpek sağolsun.Çarşıda gezerken onun ekmek aşırdığını gördüm.Aşırması da önemli değil belki ama aşırdığını yemeyip buraya kadar getirmesi ilgimi çekti ve seni buldum.Oysa ben yavrularına getirdiğini düşünmüştüm.
-Dikkat etmedin mi Azman erkek.
-Hıı,o da dikkatimi çekti de ,başka bir anlam da veremedim ki.Ne bileyim senin için çaldığını.
-Yooo,köpeğime hırsız deme,o alır getirir birazdan ben gider parasını veririm.Bakkal da bilir bunu onun için ağzını açık tutar ekmekliğin.
-Yaa demişti.Ağzı açık bu adamın anlattıklarını dinlerken Cengiz.