- 1344 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
YENİLİKLER
Muhterem arkadaşlarım ve dostlarım.
Site bir edebiyat sitesi olmasına rağmen siyasi konular ağırlıkta gündeme gelmaktedir.
Bu da bir yere kadar anlaşılabilir lakin kırıcı hatta hakaret vari tenkitler yapılmaktadır.
Biz olgun insanlar olarak site yönetimini de kendimizi de zor duruma düşüren çok tartışma yaratacak yazıları yumuşatarak yazamaz mıyız?
Tahriklerden kaçınmanın, tartışmadan kaçmak değil erdemli bir davranışta bulunmak olduğu hatırda tutamaz mıyız?
"Sanat ne içindir " sorusuna verilen cevaplar net değildir.
Sanat sanat içindir.
Sanat rejim içindir.
Sanat din içindir.
Evet, sanat her şey için olabilir. Yani rejimi öven ya da rejime söven bir yazı da sanat eseri olabilir.
Romanın yarısını kaplayan tasfirlerle ciltler dolduran orta çağ romancılarını artık kimse eski alaka ile okumuyor.
Hız çağında olay ağırlıklı, gözleme dayanan, çok az tasfirli roman ve hikayeler tutuluyor.
Yüz sayfalık hikayelerin yerini birkaç sayfalık hikayeler aldı. Bir parağlaflık hikayeler bile oluyor.
GÜNÜN YAZISI teşfik açısından güzel bir uygulama. Bana kalsa en yüksek notu alan üç yazıyı oy sayısına göre sıralardım günün yazısı olarak.
Hakkını bulan güzel yazılar seçiliyor. Lakin dikkat ettiğimde bu yazılar bir plan dairesinde seçiliyor.
Güncel bir konu olabiliyor mesala toplu bir gezi gibi. Anneler günü ya da bayram yakınsa bayrama dair bir yazı.
Ağırlıkta da içinde olaydan ziyade laf oyunları olan, bazen anlamakta zorlandığımız sırf sanat sanat içindir görüşünden yola çıkan eserler seçiliyor.
emeğe dayalı eğitici bir yazı seçilemezken üç veya dört paragraflık aşkın tarifi yazılar seçiliyor.
Kimlerin ne oy verdiği belki guruplanmalara yol açacağı şüphesi ile açıklanmıyor. Ama hiç değilse kaç oyla birinciliğe yaşındığı açıklanabilir. İlk üç yazının aldığı not yazılabilir.
Ben; günün yazısına taşınan tüm eserlerin sahiplerini kutlamakla birlikte Bu işin hakkaniyetli yürümediğini düşünüyorum.
Yeniler fazla okunamıyor, yazıları gözden kaçıyor. Yoruma katılmaya çekiniyorlar.
Tarzım, sanat sanat içindir görüşüne yakın değil.
Ben sanatı her türlü kullanmaktan ve onu sınırlandırmamaktan yanayım. O nedenle çiçeli, böcekli, yarısı söz sanatlı yazılar yazamam, yazmam.
Puanlamada puan verirken bile yazı toplumu ilgilendiren bir yazı değilse benden asla 10 numara alamaz. En yüksek notum 8 olur.
Yazı toplumsalsa 8’lik yazıya 10 veririm.Toplum yarını gözetirim her yazıda.
Bu nedenlerle çoğu zaman benim GÜNÜN YAZISI tercihimle sitenki aynı olmaz.
Eminim pek çoğumuzun ki böyledir.
42 yazımdan bir teki bile günün yazısı olmadı. Olsun da istemiyorum. O zaman tarzımdan sapma yaşadığım hissine kapılırım.
Hal böyle devam ederken 500 yazımın hiç biri de GÜNÜN YAZISIN’a taşınmaz. Çünkü yazılarım tarzı itibarı ile farklı.
Sanat için görüşü ilk planda değil.
Okuduğum ve çok beğendiğim yazılara bazen BENCE GÜNÜN YAZISI yazdığım için tepki aldığım oluyor. Siz de yazın.
Yani her gün sizin en beğendiğiniz yazı mı Günün yazısı oluyor?
Özet olarak esnek olalım ve kırıcı yorumlar yapmayalım diyorum. 40- 50 kişi yazı okuyor da yorum yapılmıyor. Burada amaç birbirimize faydalı olmak değil mi?
Yorum yapalım. Yorumcuları teşvik edelim. Günün ya da haftanın yorumcusu seçsin site yönetimi. Nesir bölümünde bir takım yenilikler yapalım.
Video ve seslendirme ekleyelim. Öneriler düşünüp, yönetime iletelim.
Lütfen bu hususlarda biraz kafa yoralım.
Saygı ve sevgilerimle.
------------------------------------
Bu yazımın üzerinden bir yıl geçti. Bir çok yenilik yapıldı. Güzel de oldu.
Nesir bölümünde daha yapılacak şeyler olduğu açıklandı yönetimce.
Çok sevindik.
Ben de yazmayı geliştirdim her halde.
Yüzüncü yazımdan sonra kurdele almaya başladım. Eğer tarzım değişmedi ise sitede dikkate değer şeyler olmuş demektir. Bizimle beraber sitenin da değiştiği ve geliştiğini apaçık görüyorum.
Bunu takdir ediyorum.
Şahsım ve defter arkadaşlarım adına yönetimi kutluyor ve teşekkür ediyorum.
Yapacaklarını duyurdukları yenilikleri memnuniyetle karşılıyoruz. Başarılı çalışmalar diliyoruz.
Hep birlikte nice senelere.
Sevgi, saygı ve selamlar.
YORUMLAR
:) Günün yazısı seçilen yazıların sahiplerini kutluyorum elbette.
Bunun dışında; okuyabildiklerim arasında çok beğendiğim bir şiir ya da yazıyı günün şiiri / günün yazısı seçiyorum :) Bundan da keyif alıyorum.
Eleştiriyle hakaretin sınırını çizemeyen insanlarla hiç uğraşmam. Engellerim.
Sanat ne içindir?
Bugüne kadar olan tanımları umrumda değil. Bence sanat sanatçıyı mutlu etmek içindir. Bu mutluluğa ortak olmak isteyenler olursa onlar da katılırlar.
Burada güzel insanlar tanıdım ve burayı seviyorum. :) Keyfimi kimsenin kaçırmasına izin vermem.
Sana gelince Sayın Yazarım;
Kalemini seviyorum, arkadaşlığını seviyorum, seni sayfamda görmeyi seviyorum.
:) Sevgiler.
Esma KAHRAMAN tarafından 12/25/2010 11:15:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Olmasını arzuladığınız dilekleriniz, uygulandığında hiç kuşku yokki sitemizi bir adım daha öteye taşıyacaktır. Özellikle yorumlar konusunda değindiğiniz hususlar gerçekten çok önemli. İşte, bu siteyi farklı kılan buradaki samimiyet buradaki (sizin gibi) sahip çıkış. Şu sözlerimi hiç kuşku duymadan söylüyorum ki bu site Türk edebiyatına bir çok kalem ve eser kazandıracaktır. Hassasiyetinizden dolayı çok teşekkür etmek isterim.
Abi; sen bizlere hep bir tavsiye ile geldin ve kimseye yanlış bir kelime yazdığını görmedim okuduğum kadarıyla. Ne güzeldirki emellerinin bir bölümünü gerçekleşmiş. Kendin için bir şey istemediğini hep hissetti bu yürek. Kendi dünyasına yansıtılmayan doğruları başkalrına tavsiye edenler gibi değilsin hani.
İmam-ı azam ebu hanife hz.ne bir bayan yürüme yol ile 1 haftada anca gelir, çocuğunun derdi için. Bayada beklemiştir onu görebilmek adına. En sonunda sıra kendisine geldiğinde, İmam-ı azam ebu hanife hz" buyur nedir derdin" diyince?
- Benim bu çocuk çok şeker yiyor hocam der..
İmam-ı azam ebu hanife hz; kadın sen git bir hafta sonra gel diyor.
kadın okadar yolu geri gidiyorve zamanı gelince tekrar yola çıkıyor...
sırası geliyor ve içeri girdiğinde;İmam-ı azam ebu hanife hz; buyur diyor neydi derdiniz?
-benim çocuğum çok şeker yiyor onun için gelmiştim.
İmam-ı azam ebu hanife hz: - Evladım şeker yeme diyor.
kadın biraz sitem dolu gözler ve sözler ile; - ya hocam bunun içinmi beni geri yollladın , okadar yolu bunun içinmi yürüttün!
İmam-ı azam ebu hanife hz; biraz mahzun bir ifadeyle" ne yapayım kadın? bir hafta evveline kadar bende şeker yiyordum. Kendi yaptığım ve senin kusur saydığın bu harekei nasıl bir başkasına yapma diyebilirimki?
Evet abim, gerek dünya aleminde, gerek sanal aleminde, yükseklerden atıpta, kendi içinde yerlerde sürünen bir çok olay yaşanır durur. Ama neylersinki terzi kendi söküğünü dikemez. Ve en doğal olanıdırki kol her zman içeriye bükülür.
iğneyi kendmize batırmadan çuvaldız saplamak bir hevesattır.
Mesela ben abi; BEn bile yeni bir şair, yazar okumak gayretine girmiyorum çoğu zaman, nadir oluyor.
ne yalan söyliyim yazarlarına bakıyorum evvela. Yanlış mı doğrumu bilemem. Ama boş dönmediğim sayfalara takılmak beni tatmin ediyor.
Tabi dediğin gibi o zaman yeniler nasıl keşf edilecek?
Ben bilmem abi:)
saygım sonsuz. selam ve dualarım ile....
Her dilek insanı mutluluğa götüren bir temenni olmalı. Böylesi sitelerde bulunmak, paylaşımlarımızı bu tür sitelerde değerlendirerek farkına varamadığımız mutlulukların içerisinde oluyoruz şair ve yazarlar olarak.
Amaç dışına çıkan, belli amaçlar içerisine bizleri çekmek isteyen bu tür olumsuzluklara karşı dik durmalıyız. Edebiyat siteleri adı üzerinde ne ise o amaca hizmet eden kurumlardır.
Engin dostun olumlu ikazlarına yürekten katılıyor, dün olduğu gibi bugün de, bu günden sonra da aynı seviye içerisinde bulunmayı diliyorum sanat adına.
Sağlıklı ve mutlu nice yıllara diyorum. hep birlikte.
Sevgiler tüm dostlara.
Engin Tatlıtürk
Allah yar ve yardımcımız olsun.
Teşekkürler.
Selam ve saygılar.
Hepimiz ilk başlarda daha tutuk ve çekingen yazıyorduk.Emek verilen her çalışma gibi bizler de yaza yaza kendimizi geliştiriyoruz.
Daha öğrenecek çok şey var.
Çok okuyup, eleştirilere kulak vererek, daha güzele ulaşmak amacımız.
Nice sağlıklı senelere, huzurla...
Selam ve saygılar...
bir ara öyle olduki
sanki Ansızın sitetyi bırakıp gidecek diye bir telaşa kapılmıştımki sormayın.bırakıp gidecek diyordum ve hatta bunu Ansızına söyleyip paylaşmıştımda o zaman.
onun, "sizler buralarda olduğunuz sürece bizlerde buradayız" demesiyle
bunun kendi içimde oluşan bir endişeden öteye gitmeyeceğini anlamış ve misliyle çok mutlu olmuştum...
çok kıymetli insanlar tanıdım ve çok değerli dostlar edinip sevgimi Allah için paylaştım herkesle.
iyiye kullanıldığı vakit inanılmaz bir kolaylık ve inanılmaz bir bilgi paylaşımı oluyor sanal hayatın sunumları..
örneğin her daim verilen ve alınan selam...Rabbimiz "sizler aranızda selamı yayınız" diye buyuruyor ve buda bizlerin hiç zahmetsiz ibadet etmemize vesile oluyor.
yine "Allah için birbirlerini sevenler" ifadesi burada bizlerin şanımızı ve inancımızı yüceltmeye bir vesile oluyor...
Allah için sizleri seviyorum ve Allah için dua ve selamlarımı sunuyorum her daim.
inançlı inançsız, namazlı namazsız, tüm Edebiyatdefteri üyelerini samimiyetle seviyorum ve diliyorumki Rabbimde onları ve hepimizi ecmain olarak çok sevsin inşaAllah..
tebrik ediyorum ve saygılarımla yine duam ve selamım ile diyerek noktayı koyuyorum...
Engin Bey, siteye geldiğimizden beri, hem bizler, hem de site çok yol kat ettiğimiz oldukça aşikar değil mi?
Hepimiz çalışıyoruz ve bir şeyler üretmeye çabalıyoruz. Öğrendiğimize de yürekten inanıyorum ben. Bu site bizim okulumuz, daha öğreneceğimiz çok şey var çok!
Güzel bir paylaşımdı tebrik ederim.
saygımla...
Engin Bey aileniz ve sevdiklerinle nice güzel, sağlıklı ve başarılı yıllar dilerim.
Her yazınız çok kaliteli ve özenli. Yorum konusunda ben de sizin gibi düşünüyorum. Mümkün olduğunca farklı kalemler de keşfetmeye çalışıyorum. Yorum almayı da, yazmayı da seviyorum. Ben de bugüne kadar hiç kimse için kırıcı yorum yazmadım. Amaç soğutmak değil teşvik etmek olmalı...Siz dahil pek çok kaliteli eser yazan arkadaş var. Okumaktan haz alıyorum.
İyi ki yazıyorsunuz. Saygılarımla...
Dostluk icinde olundugu icin bence insanlar siyasi ve güncel konulara da deginiyor..
Bu sanirim ki üyelerin samimiyetleri ile burda oluslarindan kaynakli.
Sanat kadar paylasima da önem verdikleri icin.
Yorumlarda da kirici olmamali evet haklisiniz kesinlikle.
Konu fikir ve görüsler oldukca tartismalar cokca büyümüyor zaten, önemli olan sahsiyete cevirmemek.
Bunu da seviyesi olanlar daima dikkate aliyor bence.
Yüreginize saglik samimi bir paylasimdi.
Nice senelere insallah hep birlikte.
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 12/24/2010 10:10:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Zaman zaman geri dönüp yazdıklarımı okuyorum. Yaptığım imla hataları, yazım yanlışları iğne gibi batıyor gözüme. Yazmaya başladığım günden bu yana, yaşadığım gelişimi, adım adım izliyorum.
Yazar, her zaman, çiçekler, böcekler, duygular üzerine yazmaz. Sürekli hayatın sırrını çözmüşcesine yazı yazmak değildir işin sırrı. Yaşıyorsak, yaşam üzerine yazıyorsak, içinde herşey olmalı. Hayatın kendisi olmalı. Siyasetse, olmalı. Dini görüşse, olmalı.
Hayat, pek çok şeyin toplamı değilmidir? Bu toplam içinde eleştiriler elbette olacaktır. İlla ki aynı görüşte olunacak diye bir kural yok. Ama eleştiri yaparken, fanatik olmamak gerekir. İnandığımız düşünce için Doğru ısrarında bulunursak, yanlışa gideriz.
Bu sayfada, pek çok insanla görüş ayrılığım var. Ama bir görüşü tartışmaktan en büyük keyif aldığım insan sizsiniz. Çünkü sizinle Saygı, değer sınırı asla aşılmıyor. Bu konuda size saygım sonsuz, her zaman. Ki; bunu bildiğinizi biliyorum.
Teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
Sevgili Engin
1 yıl 1 ay 20 gün 1 saat 36 dakika 30 sn lik sanal birlikteliğimizde; perhizdeyken lahana turşusu yediğine o kadar şahit oldum ki sanırım yenilikler sadece site bazında kalmamış, sende kendini yenilemişsin, geliştirmişsin. Tebrikler.
Ha ben mi, lahana turşusunu boş ver de, ben perhizdeyken bir baklavaya hayır diyemiyorum, kahretsin :- ). Anladun oni.
Saygılar, selamlar
32 saniye, 33 saniye, 34, saniye, 35, 36, 36, 37……..Allah ayırmasın ne deyim :- )
tatlı kalem yine hoş bir yazıyla geldin......her geçen gün gelişiyoruz...güzel dostluklar var halada oluşuyor ....bizler hep isteyen taraftayız.... seçki kurulununda işi zor....güzelliklerin dolu olduğu bu siteyi seviyorum sende sevenlerdensin biz büyük bir aile olduk.....çok seslilik olur olacakta....önemli olan bir noktada buluşmak....kırmadan kırılmadan......her gün usanmadan yorum yazarım tek öğündüğüm hiç olumsuz yazmadım hiçte polemiğe girmedim ....girmemde .....yazıların her biri ders niteliğinde sevgilerim dolu dolu....
Engin abiciğim öncelikle 2011yılı sizlere sağlık mutluluk başarı ve huzur getirmesini gönülden diliyorum.Yazının zı baştan sona kadar takılmadan okudum ve sizinle hemfikirim ama sizin yazılarınız ödüle layık imla kuralları tam tamına uyumlu açukçası kurallara uyan bir yazı yazıyorsunuz sizi kutlarım .Ayrıca yorumcu olarak gerçekten dikkatli baştan savma yorumlar yapmayan yapıcı ınız ve sizden aldığım ikazlarla yazılarıma biraz olsun güzellik katmaya çalışıyorum umarım sizin gibi başarılı bir yazar olurum inşallah size çok teşekkür ederim evet sitemizde çok önemli değişiklikler oldu görevlilerimizi buradan kutlarım umarım dünya çapında dahada başarılara imza atarlar hep beraber sonsuz saygım ve sevgimle
Merhaba Engin Tatlıtürk...
Geçmişe dönüp bugüne baktığımızda adımlarımızın hep en yeniye ve hep iyiye gittiğini görüyorsak bu toprağın kahverengi sessizliğine değil gökyüzündeki yıldızlara, güneşe bakabilecek umudu ve başarıyı kucaklayabileceğimizin belirtisidir...
Ki hem eserlerimiz hem de bilgi donanımımıza katkı sağlacak çok şeylere imza attım kendi adıma bu sitede... Bu sitede eksiler hep artıların eteklerinde kalıyor pozitif yeniliklerin ve adımların zirvesine bakabilme gücünü veriyor sitem/iz...
Yenilik artıları getiren rüzgarsa biz de bu rüzgara hadi deyip daha da hızlandırmak için her türlü katkıyı sağlamalıyız...Okuyarak, eleştirerek ve burada yayınlanan emeklere emeklerimizle dokunarak...
Nice yıllara hep birlikte onurlu, umutlu ve başarılı anlarda ulaşalım inşaALLAH...
Sevgiyle...