- 2008 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgili Kızıma
Yirmi yaşımdayım. Kendimi ömrümün yol ayrımındaymışım gibi hissediyorum…Bir devir kapanıp, hızlı geçecek bir başka devir açılacakmış gibi yirmi bir olmaktan korkuyorum…
İnsanın en güzel yaşı on yedidir kızım, bunu unutma. Öyle yoğun yaşa ki bu yaşı, kaybettiğinde somurtma. Herkes tamda yaşının insanı olmalı bence, gün gelirde ‘farkında olmadan’ omuzlarına yaşından büyük ağırlıklar koyarsam kesinlikle karşı çık bana…Tartışmayı bil ama asla kavgacı olma. Çünkü hayat asileri daima yutmuştur.
Sevgi yaşamın kaynağıdır, tanıdığın tanımadığın herkese belli oranlarda
vermelisin, ve bilmelisin; sevmek, sevilmekten her zaman daha sağlamdır çünkü onu sen öz benliğinde hissedebilirsin…
Saygı asil insanların işidir, asla kaybetmemelisin, büyüdüğünde göreceksin güven kaybedilmemesi, herkese verilmemesi gereken sihrengiz bir madendendir…
Elbette anlaşamadığımız da olacak seninle, kızacaksın bana, bağıracaksın hatta, gün gelipte yüzüme örttüğün her kapı, ardımdan söylediğin her kötü söz için kendine defalarca kızacaksın bunu unutma…
Bugün bayram arifesi kızım .Benim ailemde bayramlar öyle masallardaki kadar coşkun geçmez ne yazık ki yine, daha ölgün bir gün kanaatimce… Annenin kalbi kırık birazcık… İçimdeki hüzünbaz çocuk babamın anneme ‘bayramlık mı istiyor yine’ demesi üzerine ağıyor sessizce… ‘Ben sana böyle yapmayacağım’ demeyeceğim herkes gibi ama böyle de davranmam merak etme, bir toka da olsa alırım bayram arifesinde. Küstürmem yüreğini içten içe kendime…
Bu mektubu birazda kendime yazıyorum zannımca… Yıllar sonra kendim üzerinden seni anlamak adına…
Aramızda kalsın ama bil; ben biraz daha fazla seveceğim sanırım babandan seni… Çok seveceğim, tahmin bile edemeyeceksin…
Bir gün gerçekten dünyaya gelirsen, düşüncelerimi dinle ama birebir uygulama ve lütfen, sırf ben dedim diye hiçbirşeyi değil ama anlayış ve hoşgörüyü benimse…
Daha fazla nutuk çekmeyeceğim sana çünkü eminim sende yaşamadan öğrenmeyeceksin bir çok şeyi annen gibi… Düştüğünde moraran dizinin iyileşirken renk değiştirmesi gibi hazmedeceksin deneyimlerini…
Mutluluklarla dolu bir geleceğe gelebilmen ümidiyle tam anlamıyla savaşan annenden, sen, daha doğmamış kızına sevgilerle…
Kübra OKUDAN
YORUMLAR
Güzel ve anlamlı öğütler.
Bahtı ve geleceği aydınlık olsun beklediğinizin.
Saygılarımla.
(on yedi yaşına gelince,'' Bir babadan kızına'' başlıklı yazımı verirseniz sevinirim.)