YOKSULLUK
Biz seçmedik yoksul olmayı, miras da kalmadı dedelerimizden. Aslında en büyük zenginliğin gönül ve iyilik zenginliği, en büyük yoksulluğun ise bilgi ve insanlık yoksunluğu olduğunu hep unuturuz.Varlıklı olabiliriz ama mutlu muyuz peki? Bu soru zihnimizi hep meşgul etmeli bence.Bu soruyu şöyle de sorabiliriz; gerçek mutluluğu ve var olmayı aramakta,insani katmanlarda yükselmek için neler yapmalıyız? Çok çeşitli nedenlerden zenginlik ve rafah içinde yaşayabiliriz, peki insani donanımlarımız için neler yapıyoruz? Bu hayata neler katıyoruz ve neler bırakacağız? Genç ama yoksul insanlara ne destek veriyoruz? Evsizler için,okuyamayan çocuklarımız için ne projelerimiz var? Bu sorular daha da artırılabilir.
Çevremizde bir anda zengin olmuş insanlar olabilir, piyango zenginleri, kriz fırsatçıları,miras yediler,kocadan veya hanımdan zenginler vs. Bu insanları incelediğimizde acaba kaçının insani yönleriyle ve donanımları ile yeterli olduğunu söyleyebiliriz.Böyle insanların kısa sürede değerlerini ve kendilerini tükettiklerine şahit olmuşuzdur dostlarım.
Peki ne yapmalı? Kendisini her açıdan yetiştirmeye çalışan ve hep kendini aşmaya çalışan, bilgiyle beslenen, duyguyla yoğrulan, düşünce ve felsefeyle zırhlanan insanlar belki maddi olarak güçlü değildir ama kalıcı oldukları kesindir.Hepimiz bu tip insanları ışık gibi görürüz ve danışırız.Diğer bir kitle de üreten ve ürettikçe yücelen sanatçılardır ve bu insanlar bence hep saygıya layıktır bence.
O halde insan olmanın en basit ortaklığı öğrenmedir dersek,öğrenmek ve başarmak için neler yapabiliriz?İlk aşama öğrenme ihtiyacını hissetmek olabilir örneğin.Özellikle gençlerimiz ,altı basamaklı bir yolla yaşamda daha başarılı olacaklardır diye düşünüyorum.
1.Kendini tanımak
2.Özelliklerini,arzularını ve hedeflerini belirlemek
3.Güdülenmek ve hedefe yoğunlaşmak
4.İyi bir planlama
5.Planlarını olabildiğince uygulamak
6.Geri besleme ve yeniden başlamak
Bu altı adımlı basit yol haritası genç arkadaşlarımıza faydalı olacaktır umarım.Unutmayalım ki sadece bir iş sahibi olmak,para kazanmak,maddi değerlere sahip olmak bize toplum içinde gerçek bir saygınlık kazandırmayacaktır.Maddi zenginlikler bize sahte dostlar,dost görünümlü arkadaşlar kazandıracaktır.Önemli olan kalp zenginliğimiz, bilgi ve birikimlerimizdir.
Düşüncelerimizi besleyip büyütmek için çok okumalı,araştırmalıyız.Duygularımızı yoğunlaştırmak içinse sanat,edebiyat,müzikle en azından dinleyici-izleyici-katılımcı olarak uğraşmalıyız.Ve ruh sağlığımız için iyilikler yapmalı ve paylaşmalıyız, herkese daha iyi, daha güzel bir yaşam için başarılar, sevgili dostlarım.
YILDIRIM YILDIRAN
18 KASIM 2009
İZMİR
YORUMLAR
yazinizi iki kez ard arda okudum!doğru belirtileri gorebilmek icin!
yoksuluda mutsuz zenginide!zengin hayattndan menmun degıldır yoksul yasam tarzından ama biz insanogluyuz hic doymayiz..varliklarini unutmus degiliz..ayrica genc veya yoksul benım ıcın hıc fark etmez gencı yaşlisi herkez aynidir gozumde!destek verip vermemek benım ozgur ırademdir!bu bı gercek ayrıca sağ ellin verdiğini sol ellın bılmez kalkıpta kendımı ıspatlamak ıcın geregı yok bence bı seylerın soylenmesıne!bi şey daha;devlet ınsanlara yoksuluk maas verıyor barındırma yerlerı acıyor acıllerde bedava muane ediyor ellinden geleni yapiyor...insanlara diyorsaniz zengini nasil zengin beş kurusunu harcamaz adamin varsa burs alırsın yurtta kalırsın..ama devlet gerekenı zaten yapiyor siginma evleri yeme icme kiyafet peki size soruyorum gencler yollarda serseri misali geziyorlar peki o insaata calişanlar insan degilermi?onlar keyfimi calişiyorlar..bence yoksuluguda insanin kendi ellindedir tabiki kinamak degil üzüluyorum yeri geldimi ellimden gelenide yaparim yoksular dikkat ettim surekli yardim ellini uzatanlardan daha fazlasini bekliyorlar 2kez yasadım bu dediğimi hirslik bı ınsan evın kapısını sana actıysa hırsızlık yaparsan o ınsan bırdaha nasıl guvenebılır_?once bunların cevaplari şart bence!
6 secenek sunmusunuz!
(bi gencim ailemdende ayriyim yillardir ve herseyden once bi bayanim)
(4 5 6 dan bahsediyorum)cok degısık olmus uste yoksuluktan bahsetmısınız altta 6secım sunmusunuz yoksul ınsan bu dedıgınız 3maddeyı nasıl yapsın?
4.iyi plan yapmasi icin kendini iyi hissetiği ve ayrica bi dok yada rehberlik hocalarindan destek almali!yoksul ınsanın bu asla aklına gelmez ''zaten benim durumum belli okul bittince calişcam''mantiği vardir!
5.plan yoksa ortada yardım destek yoksa ortada bu ımkansız bunu uygulayamaz yerı gelıyorkı bız bıle uygulayamıyoruz!
6.yeniden başlama yapmak icin insanin hayatti yolunda olmasi gerek!
yaziniz güzeldi yaziniza diecek birseyim yok sadece dusuncemi bellirtim zengine ne yaparsan yap yardim elli uzatmaz!ıstemediği taktirde kimse ona zorla yardim elli uzat demez bu yaziyla onlarin dikkatini cekmese amaciniz ugraşmayin bence onlar zaten yollariniz cizmişler..İnsanoglu nankordur!