- 1364 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
AYI KARDEŞ
Çok Sevgili Ayı Kardeş
Nasılsın iyi misin inşallah iyisindir. Selam eder totlarından öperim. Yazdan bu yana özlemişim. Hal hatır sorayım dedim.
Sana kardeş diyorum bak. Niye demiyeyim ki yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi seninle. Aynı çeşmeden suyumuzu içtik. Aynı tarladan karnımızı doyurduk. Aynı ağaçlardan dut, kiraz ve ceviz yedik. Teşekkür ederim bizi hiç yalnız bırakmadın. Ne güzel günlerdi o günler. Yazı iple çekiyorum. Havalar sıcak gidiyor. Uykuya dalmamışsındır daha. Belki şu an bizim evin oralardasındır. Kim bilir biz yokken içeriye girmiş, televizyonu da açmışsındır. Korkma,sesini sonuna kadar açabilirsin. Köyde zaten kimse kalmadı. Duyan olmaz. Ama giderken fişini çekmeyi unutma. Boşa elektrik faturası ödemeyeyim. Olur mu canım kardeşim benim. Çok acıktıysan anbarın anahtarı buzdolabının üzerindeki örtünün altındadır. Güzel güzel bişeyler atıştır. Kapıyı açık koyma. Fareler çok yüzsüzleşti. Her yere dalıyorlar.
Biz yokken garip kalma. Komşunun kovanları da bahçededir biliyorsun. Belki umduğun kadar bulamazsın ama azdan çoktan idare et. Şurada yaza ne kaldı ki.
Zaten şimdi kar yağar sen bizim ahırda bir köşede uyumana bak. Mart dokuzu olduğunda biz de şehirden çıkar geliriz köye.Hasretle kucaklaşırız o gün.
Ayrıca sana bir müjdem var. Geçen gün hanımla kararlaştırdık. Bu sene tarlamıza çok seveceğin sebzelerden bolca mısır, fasulye ve kabak ekeceğiz. Salatalık, biber domates de olacak ama onları sevmiyorsun üzgünüm. Hani geçen yaz hıyarların ve domateslerin tadına bakmışda sağa sola atmıştın. Ne yalan söyleyeyim beğenmedin diye çok üzülmüştük. Sana da zahmet olmuş, koparmak, ısırmak ,uzaklara kadar atmak. O nazik kolların yorulmuştur. Çok özür diliyorum bunun için. Hanım da diyorki çok ayıbettik ayımıza karşı. Onun için bu sene fasulye ve mısırı çok ekeceğiz. Taze taze yersin artık. Kalanıyla da biz idare ederiz. Hiç çekinme yiyebileceğin kadar ye. Ama sana bir ricada bulunacağım fasulye sırıklarını beş altı yerden kırma. Kolay bulamıyoruz. Çok zamanımı alıyor kesmesi , yontması. Gerçi sen kırmamışsındır biliyorum da o palaklarına söyle biraz dikkat etsinler. Bu bahçe hepimizin. Gelecek nesillere de bırakmak gerekiyor öyle değil mi.
Aslında bahçemiz sık sık ziyaretinden çok memnun oluyoruz. Sen gelmezsen, palakların gelmezse biz o kadar mahsulatı ne yaparız. En son ziyaretinizin ertesi akşamında size teşekkür için hediyeyle geldim bahçeye. Sizi çok bekledim ama herhalde yoğun işlerinizden dolayı olacak ki gelmediniz. Gelseydiniz boğazınıza sarılıp sizi kutlayacaktım. Çünkü çok güzel yemiştiniz. Helal olsun. Yani her zaman söylerim .Allah seni ve tehlukatını başımızdan eksik etmesin. Yine sen bizim meyvelerin dallarını kırıyorsunya hem bize odun çıkıyor, hem de ağaçlarımız tazeleniyor. Sana hangi bir konuda teşekkür edelim bilmemki. O kadar iyisinki:
Şunu da bilki bazı kendini bilmez komşular senin aleyhinde atabilirler bahçelerine uğramanı istemeyebilirler, seni ölümle tehdit edebilirler, hatta çok ileri gidip geçeceğin yerlere elektrikli teller çekebilirler, tuzaklar kurabilirler. Sen onlara bakma. Azıcık bastığın yerlere dikkat et yeter. Geçen gün komşulardan biri senin için kaba bir şekilde “ Avi oğli avi” dedi. Öyle zoruma gittiki sanki bana söylenmiş kadar üzüldüm. Senin gibi birine bu yakıştırılır mı?. Neyse cahilliğine ver. Senin iyiliğin için bir çok kanunlar varken, yetkililer ve ayı sevenler sana sahiplenmişken sana ne olabilirki. Bu dünyada işin iş. Ye,iç, gez. Doğrusu bir çok kişi senin yerinde olmak ister. Ayılığının kıymetini bil. Yaza mutlaka görüşelim.
Yollarını gözlediğimizi bilmeni isterim. Özlemle tüylerini okşarım. Hoşça kal.
Mısırlar kebap yemesi sevap, acele cevap beklerim.