- 566 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niksarlı ev kadınlarının sorularına cevaplarımız
NİKSARLI KURSİYER EV KADINLARININ SORULARINI CEVAPLARKEN
Tokat şehrinin güzel Üniversitesi Gaziosmanpaşa Üniversitesi Niksar Meslek Yüksek Okulu Müdür Yardımcısı ve Öğretim görevlisi Onur Binbaş arkadaşımın daveti ile 17.Aralık.2010 tarihinde Niksar Meslek Yüksek Okulu Koordinatörlüğünde düzenlenen Avrupa Birliği Kadın İstihdamının desteklenmesi kapsamında yürütülen Evde Yaşlı Bakımı Projesinde kurs gören ev kadınlarına “ Evde ve iş Yaşamında iletişim” konulu bir konferans vermiştim. O konferansta ev kadınlarının bizlere sorduğu sorulara cevabımızı orada sözlü olarak vermiştik. Bu cevapların kalıcı olması için bir kere de burada cevaplamanın güzel olacağı inancıyla burada cevaplayalım dedim.Bu güzel soruları sorma cesaretini gösteren ev hanımlarına çam sakızı çoban armağanı kalemler hediye etmeyi de tabii ki unutmadık.
SORU- siz misiniz engelli? Yoksa sizi engelli olarak görenler mi? Çok memnun oldum geldiğinize içtenlikle tebrik ederim sizi ( Ayten Avkaş)
CEVAP- Engelli olmak gözün görmemesi, kulağın duymaması demek değil, beynin çalışmaması demek. İmkanı olduğu halde çalışmayan , yan gelip yatmak isteyen insan engellidir. Çalışacak gücü imkanı olduğu halde başkalarının kendisine bakması kendisine maddi destek vermesini beklemek asıl engelliliktir. Engelli insan başkalarına faydalı olabiliyorsa , o esnada engelli olmaktan çıkar, engelli insanın önünü açmak yerine , ona engel olmak, daha çok gelişmesine engel olmak asıl engelliliktir.Engelli insanla alay edip de sonradan “ ben onu seviyorum “ diye yalan söylemek engelli olmaktır. Engelli insanı baştan savmak, onu layık olduğu görevleri vermemek engelliktir.
SORU- Başarılı olmak için imkanlar yetmiyorsa ne yapmalıyız. Bize verişen imkanları nasıl değerlendirmeliyiz.? Çok memnun oldum iyi ki geldiniz (Elif Şensin)
CEVAP- İmkanlar yetmiyor sözünüzü iki kısma ayırmak lazım . Manevi imlanlar yetmiyorsa , bunu kendimiz yapacağız . Olumsuz düşüncelerimizi olumlu düşünceler ile değişeceğiz. İmkanlar yetmiyor yerine , imkanlar varda biz değerlendiremiyoruz. İstersek değerlendiririz diye düşünmek lazım. Mesela bugün burada kurs açılması sizlere sunulan bir manevi imkan. Bu kursta hocanızı dikkatli olarak dinlerseniz, hocanızın sizi motive edici konuşmasını dikkatle dinledikten sonra uygularsanız bir süre sonra kendinizin manevi gücünün arttığını göreceksiniz.
Maddi imkanlar yetmiyor derseniz, kazancımıza göre harcama yaparsak o zaman her şey yeter de artar bile. Asgari ücretle geçinen insan olduğu gibi hayatta milyarlar kazansa da geçinemeyen insanlar var. İmkanlar yetmezse de çevremizdeki imkanı olan insanlardan çekinmeden destek istemek, imkanları fırsata dönüştürmek her zaman bizlere yeni ufuklar açar.
Karamsar olmamalıyız.Umutlu olmalıyız. Çalışacak bir gücümüz , düşünecek ve hayatta ezilmeden geçimimizi sağlayacak bir beyniniz varsa dünyanın en güzel ve güçlü inanıyızdır. Beynimizin kapasitesini daha da çok kullanarak olumlu düşünceler ve güzelliklerle doldurarak bir süre sonra çirkin düşüncelerimizin daha güzelleri ve sağlamları ile değiştiğine şahit olacağız.
SORU- Başarılı olmak için çalışmak lazım ama ben çalıştığım dersleri çok çabuk unutmaktayım. Tekrar yaptığım halde hafızamda kalmıyor. Nasıl çalışmalıyım.8YEŞİDE Aslan)
Ben bu kalemi sizin adınıza çocuğuma vereceğim bugün 3. dergimi aldım diye sevinmekteydi. Sevincinin hediye ettiğiniz bu kalemle daha ta perçinleneceğini düşünüyorum teşekkür ederim.
CEVAP-Teşekkürler Yeşide hanım.
İnsan okuduklarını genelde hemen unutmakta. Bunun sebebi de tekrar yapmamak ya da tekrarları sık sık yapmamak. Bir insan bir sevdiği bir konuyu ne kadar tekrar ederse anlama kabiliyeti de o oranda artar ve hayat ona daha güzel ve zevkli hale gelir. İnsan yeter ki çalışmalarına bıkmadan usanmadan devam etsin. “Ben anlamıyorum “diye düşünmek yerine, “bugün anlamıyorum ama yarın okuduğumu , tekrar ettiğimde anlarım diye düşünmesi daha güzel olur sanıyorum. Yılmadan usanmadan tekrar edersek bir süre sonra her şeyi rahat anladığımıza şahit oluruz.
SORU- Başarılı olmak ve azim ve özgüvenimizi artırmak için neler yapmalıyız ? (Şeyma AVŞAR)
CEVAP- Başarılı olmak için her şeyden önce başarılı olmuş insanların nasıl başarılı oldukları konusundaki konuşmalarını , kitaplarını, sonrasında dergi ve gazetede çıkan başarı hikayelerini dikkatlice okumak ve hayata uygulayabileceklerinizi uygulamak sizlerin “ başarılı olacağına” dair düşüncelerinizi artırır her zaman
Olumlu düşünen ve sizi olumlu düşüncelere sevk eden , sizi motive eden ortamlarda , motive edici ve hayata güzel açıdan bakan ve sizi severek yol gösteren insanlarla beraber olmak , onların bilgi ve sevgisi ile başarıya yeni ufuklar açabilirsiniz. Hayat bize güzellikleri her zaman sunmakta. Bizlerde bu güzellikleri daha güzel düşüncelerimizle destekleyerek beynimize kazırsak bir süre sonra kötü düşünceleri nasıl düşündüğümüze bu kadar nasıl olumsuz düşündüğümüze hayret ederek hep güzellikleri yaşadıktan sonra çevremize aşıladığımız için de mutlu oluruz .
Özgüvenimizi artırmakta tabii ki bize güven veren ve yapacağımıza inanan insanlarla beraber olmak ve onlara sevgimizi ilgimizi noksan etmemek ile olur.
SORU-Bir köyde çiftçiler arasında hasar sonu yarışmalar düzenleniyormuş. En iyi buğdayı ve en iyi hasadı yıl sonunda çıkaran çiftçiye ödül veriliyormuş. Bir çiftçi her sene birinci oluyormuş. Sormuşlar bir sene sonunda çiftçiye her sene birinci olmanızın sebebi ne diye? O da “ bir tarladaki buğdayın iyi olması , yıl sonundaki hasadımın iyi çıkması size bağlı çünkü, tarlalarımıza ektiğimiz buğdaylar rüzgar yoluyla benim tarlama da geliyor. Başarımın yani birinci olmamın sebebi sizsiniz.
Demek istediğim , bir başarı tek başına gerçekleşmez. Bir başarıda hep ortaklaşma , işbirliği hep vardır. Bir gücün kaynağı hep bir yerlerden sağlamlık, verimlilik alır değil mi ?(Bahar Ak)
CEVAP-Anlattıklarınıza tamamen olmasa da kısmen katılmaktayım. Bir insanın içinde başarılı olmak isteği varsa, engelli olsa da , hatta engeline rağmen , çevresinde başarısız insanlar kıskanarak , dedikodu yaparak, başarısını küçümseyerek , hatta başarısını” o tek başına başarmadı, bizde yardımcı olduk, hatta işe soktuk” falan diyerek sahiplense de insan olumsuzluklara değil de olumlu güzelliklere bakarak başarılı olduğu gibi , başkalarına da başarılı olmak konusunda düşünceleri ile yardımcı olabilir İş güzellikleri görebilmek ve o güzellikler ile “ daha da başarılı olmak , insanlara daha da faydalı olmak “konusunda çaba harcaması ile olacaktır. Yani hep başarılı olmayı öğretmenlerin yetersizliğinde , ailelerin anlamazlığına , bahanelere yüklememek lazım. Biraz da insan kendisi “ bugün başarılı olamadım ama , yarınlarda mutlaka başarılı olacağım” diyerek çaba harcamalı ki , hayat kolay olsun. Tabii ki desteklenen insanın başarısı artar ama desteğim yok diye pes etmek vazgeçmek güçlü olmak isteyen insanın işi olmamalı.
Değerli Niksarlı ev kadınları,
Bu yaşta eve kapanmadan bir kurs görerek meslek sahibi olmaya çaba harcamanız ve gayret göstermenizi ben çok takdir ettim ve bu çabanızın bir ömür boyu, çocuklarınıza da geçmesi ve en iyi olmak için çaba harcamalarına destek olmanızı , onlara olumlu düşünmeyi öğretmenizi ve olumlu etkilenecekleri dergiler , kitaplar hediye etmenizi ve bu gibi olumlu düşünme yöntemleri anlatılan konferanslara götürmenizi ve gelişmelerine destek sağlamanızı candan isterim..
Hepinizi yürekten tekrar tebrik etmekteyim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.