- 2282 Okunma
- 16 Yorum
- 1 Beğeni
Karşıyım
Bütünlüğe karşı olanın
Varlığına karşıyım.
Varız ve açıkız her fikire saygılıyız
Saygısıza karşıyım.
İki dil diye çok ses getirene
Tek kelimede karşıyım.
Yazdığım silinir mi bilmem
Ama düşünceye sınır getirene
Karşıyım.
YORUMLAR
Merhaba yüreğine sağlık harika bir eser ve etkili bir şiir yürekten kutlarım sizi..şaire dostum kaleminden çok güzel bir şiirdi okuduğum.Dost barış ve kardeşlik için değerli sayfan bir gül bıraktım.
Saygılarımla
hicbitmez
Tesekkür ederim degerli yorumunuz icin.
Saygim sonsuz
Değerli kardeşim güzel bir tema ve şiirsel bir yaklaşım...teprikler...Size M.Kemal Atatürk 'ün güzel bir sözü ile sayfanızdan ayrılmak istiyorum..".Tarihini ve kültürünü yitiren bir milletin geleceği tehlikededir."selam ve saygılarımla..
Dostluk köprüsü tarafından 4/18/2011 12:48:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
hicbitmez
Saygilarimla
Yediği ekmeğe nankörlük edenler her devirde oldu. Yine olacaktır tabi.
Dil konusunda benim söylediğim şu, ülkenin tek bir resmi dili olur, ancak kültürel argümanları her dilde yazılabilir.
Osmanlı dönemi veya eski Türkler (Asya) döneminde hazırlanan eserlere bakıyoruz, aynı eserin Arapça, Farsça Türkçe çevirilerini görüyoruz. En uygun olarak yine bunu görüyorum ben ve eski âlimler birkaç dil birden anadilleri gibi biliyorlarmış.
Bütün bunlar devam ederken Osmanlıda resmi dil Türkçeydi mesela, üstelik biliyorsunuz ne kadar geniş toprakları ve her ırktan insanları barındırıyordu.
Değerli arkadaşım, bu tamamen siyasi bir oyun, bir ülkeyi parçalamadıkça ele geçiremezsiniz, bunun senaryosu bu faaliyetler.
Karışıklığa neden olduysa netleştirmek için tekrarlıyorum, kültür alanında bütün diller kullanılmalı, evinde yöresinde kullandığı dile de zaten engel olamazsınız, ama ne olursa olsun resmi dil tek olmalı ve ülkemizde de bu Türkçedir
Tebrikler, sevgilerle
hicbitmez
Sonsuz sevgimle
Bu güzel bir paylaşım
Irk ve millet kavramlarını ayrı düşünmeli.
Cumhuriyet devrimlerinde MİLLET/ULUS/YURTTAŞ kavramı tanımlandı.
"Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları Milleti/Ulusu oluşturur". Bunun içinde bütün etnik kökenler vardır. Adının ne olduğundan çok kapsamı önemlidir bu tanımım. O zaman millete verilen isim TÜRK olmuştur.
Başka bir isim de verilebilirdi. Önemli olan isim değildir.
Devlet olmak için ırk birliği gerekmemektedir.
Devlet olmak için din birliği gerekmemektedir.
Bu iki belirleyiciye dayanmak artık ilkellik/cahillik oluyor. Devlet içinde halklar olabilir. Bu amaç ve duygu birliği yapmış millet yani ulus oluşumunu engellemez.
Düşünce, gelecek, yararlılık ve vatandaşlık gibi daha değerli özelliklerde birleşme zorunluluğu vardır.
Bağlayıcı, yaşatıcı ve geliştirici unsur ise DİLDİR. dil birliği yaparak, iletişimi, paylaşımı ve gelişimi kolaylaştırmak sağlamak gerekir.
Kültür konusu da var. Kültür çok geniş kapsamlıdır.
Devlet, ulus ve toplum kültüründe birliktelik olması gerektiği halde, kültürün birçok alanlarında farklılıklar kaçınılmazdır ve zenginlikti
yazıyı ve düşünceyi kutlarım.
saygılar.
hicbitmez
Benim yazim cok kenarda kaldi bu degerli yorumunuz yaninda.
Sonsuz saygimla
"İki dil diye çok ses getirene
Tek kelimede karşıyım."
Sevgili "hiçbitmez" Neden sık yazmadığını düşünüyorum şu an. Çünkü yorumlarından bildiğim kadarıyla bu konudaki yeteneğin oldukça fazla. Üstelik, güncel konular hakkında da donanımlı bir insansın. Demem o ki, seni değerli yorumlarınla olduğu kadar başarılı yazılarınla da aramızda görmek istiyorum.
Sevgiler.
hicbitmez
Yazilar konusunda kendimi gercekten cok yetersiz görüyorum en büyük eksigim noktalama isaretleri ve Türkce yazim kurallarinda da hatalarim cok oluyor.O yüzden yazilar bölümünde daha cok yorumlarim oluyor.
Bazen oluyor bir düsünceyi kisaca kaleme alip paylastigim.
Yazilar bölümü sizler gibi yetenekli arkadaslarin yazilari ile güzel.
Sonsuz sevgimle
Bir milleti millet yapan öğeler,unsurlar vardır.
1-Dil birliği.
2-Kültür birliği.
3-Tarih birliği.
4-Irk birliği.
5-İnanç birliği.
6-Gelenek,görenek,örf ve ananeleri.
Bu unsurları bünyesinde bulundurmayan topluma MİLLET diyemem.. Olsa olsa bunun adı KALABALIK olur..Kalabalıktan da bir cacık olmaz..
Düşünceye sınır konusuna gelince; kimse kimsenin düşüncesine sınır getiremez ve düşünceleriyle yargılayamaz.Bunun zaten fiili olarak mümünatı yoktur.Çünkü insanın düşünceleri beyninde saklıdır. Kimse bilemez ki sınır getirsin..Lakin düşünceler fiili eyleme dönüştürülünce "düşünce " olmaktan çıkar ve bunun adı değişir.Birilerinin menfaatine dokunur ve düşünce sınırlaması burada kendini gösterir.
Saygılarımla Hiçbitmez...
Erdem
hicbitmez
Sonsuz saygimla
İki dil diye çok ses getirene
Tek kelimede karşıyım. } sevgi kokan bir yürekten/kalemden bunu duymak korkutucu . her rengin kendine göre bir güzelliği ve anlamı vardır. hiç bir renk bir başka rengin alternatifi değildir. renkler bir bütündür. bu bütünlük içinde anlam kazanırlar. benim yüreğim iki dili değil 2000 dili içinde barındıracak kadar engindir.
dünyanın büyüklüğü bir beyin kadardır. bir beyin ne kadar geniş düşünebiliyorsa dünya o kadar büyük ve geniştir. bir beyin ne kadar dar düşünüyorsa dünya o kadar dardır.
Ama düşünceye sınır getirene
Karşıyım.} dizelerine eğilip her harfini öpesim geldi. ardından kendi kendime : acaba bu iki su aynı kaynaktan mı? dedim. cevabı da kendim verdim.
"berrak su ile bulanık su aynı kaynaktan akmaz."
bu düşüncenize saygıyla eğiliyorum.
yanlışlar olmadan doğrular iyi görülmez, anlam kazanmaz.
saygım kadar sevgim de vardır usta kaleme. ama keşke bu yazıyı bu sayfada görmeseydim.
bir yazıyla saygım, sevgim, güvenim sarsılmaz.
hicbitmez
Karsi oldugum sadece bu bicim.Sanki Türkiye ürkecek bu diretmeler karsisinda ve buyrun diyecekmis gibi.
Türkiyenin resmi dili Türkcedir.Bunun ötesi yok.Olamaz.
Bunu anlamazdan gelmek bir haddi bilmezliktir saymamaktir icinde yasadigi bir devleti.Bu sekilde birliktende söz etmeye devam ediyorlar birde.
Düsüncelere sinir getirene evet karsiyim her düsünce dile gelebilmeli medeni bir sekilde.Zaten medenice olan tutumlar hicbir yerde kinanmaz.
Düsüncelerini onay görmüs gibi varsayanlar karsisinda ise saskinim.
Dünyanin büyüklügü beyin kadardir evet dogrudur beyni birseyleri
algilamakta zorluk cekenlere ne demek lazim bilemedim.
Kimse baska irklara baska inanclara tepkili degil tepki sadece bir ülkede
bir resmi dil olabilir bunu kavramayanlaradir.
Iki dilde israr artik fenalik getirdi.
Kürt halki önce kendi insaninin özgürlük hakkini verebilsin aile arasinda sonra böyle dünyaya acilip meydan okusun ve ( cok ses getirsin)
Ama bunlara deginen yok cünkü beyin dar yapida iki dil diyor baska birsey demiyor.Herseyi örtbas et sanki cok iradeli ve medeni bir milletmis gibi tek noktaya odaklan olmazki.
Iki dil kabul olsa neolur bunuda ayrica cok merak ediyorum.
Neyse.
Tesekkür ederim samimiyetinle yaptigin yorum icin
Benimde saygim sevgim güvenim sarsilmaz düsüncelerime katilmayisinla yazimi begenmeyisinle.
Saygi ve sevgilerimle
büyükharman
ilkel kabile yaşamını çağrıştırır.
bunun yerine, devlet bütün yurttaşlarına, devlet dilini zorunlu kılmalı ve öğretmelidir.
büyük dillerde birleşmeli.
keşke dünyada tek dil konuşulsaydı, dünya ne kadar güzel ve kolay olurdu.
paylaşımı kutlarım
Bütünlüğe karşı olanın
Varlığına karşıyım.
Varız ve açıkız her fikire saygılıyız
Saygısıza karşıyım.
İki dil diye çok ses getirene
Tek kelimede karşıyım.
Yazdığım silinir mi bilmem
Ama düşünceye sınır getirene
Karşıyım.
KARŞIYIZ.
Çogullaştırmak gerekli ...
Böyle kısa ve öz, uzun bir hikayenin anafikrini )
Var ol Hiç Bitmez
Çok saygılar
Sevgiler
hicbitmez
sonsuz sevgimle
Türkiye'nin resmi dili Türkçe dir. Size yürekten katılıyorum.
Ucuz atlatmışsınız..:-)
Sevgiler yüreğinize.
hicbitmez
Sonsuz sevgimle
Sevip takdir ettiğim bir yazarsınız, şairsiniz.
Son kıta şiirle tezat oluşturmamış mı?
Biz aslında bölücülüğe, sömürüye, ihanete, nankörlüğe, fakirliğe ve insanın fıtratına ters her şeye karşıyız.
Öncelikle art niyetli olmayan insani bütün temel hak ve hürriyetlere tarafız.
Biliyorum ki siz de öylesiniz.
Sanırım sinirli bir anınızda KCK fikirli bir ırkçı söylem sizi sarsmış.
Kafanızı takmayın lütfen. Bu devletin yılmaz bekçileri vardır hareket için işaret bekleyen.
Rüzgar eken fırtına biçer. Sabırlı olup erdem göstermeliyiz.
Kürt ve diğer kardeşlerimiz de anadillerini konuşabilmelidir. Akil adamlarla akılcı bir yol bulunacaktır.
Saygı ve selamlar.
hicbitmez
Herkes istedig dili evinde konussun ama Türkiyede tek dil olabilr resmi olarak.
Bu kadar da olmaz ki bundan öte bir bölücülük yok.
Siz bizdensiniz diye haykirdik yillardir.
Bir gün olsun dediler mi biz de sizdeniz.Diyemezler de.Dilleri varmaz ama iki dil diye baslarlar.
Sanki bir de onaylanmis gibi pazar yerlerinde kürtce yazmislar.Okuma yazmanin en düsük oldugu bölgelerde hem de.
Bukadar yasadiklari yerleri hice sayan baska bir irk millet görmedim ben.
Tersekkür ederim yorum icin
Saygilarimla