- 985 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fetebarekellahu Ahsenil halikin.
Fetebarekellahu Ahsenil halikin.
Tüm teknik ve sosyal gelişmeler,
İlmi ilahinin varlık sahnesinin zaman şeridinde,
İmkân ve ihtiyaç nispetindeki teşhirinden başka bir şey değildir.
Sosyal kurallar tüm toplumlarda GENEL AHLAK KURALLARI adı altında peygamberlerin beş ortak özelliklerinin detay kazanmasından başka bir şey değilken!
Adına icat ve keşif denilen Fenni gelişmeler;
Kudret kitabının hilkatinde,
Va-z edilen kudret tecellileri olup,
İmkân ve ihtiyaç nispetinde farklı zaman dilimlerinde ihsan ve ihsas edilen, Kâinatta mütecelli, insan beyin arşivinin labirentlerinde gizli bulunan ilim, sanat ve marifeti ilahi tecellilerinin sır perdesini delerek hayata uç veren görüntüleri değimli?
Newton yer çekimini,
Arşimet suyun kaldırma kuralını bulmadan da yer çekiyor,
Su ve hava kaldırıyor, ateş yakıyordu.
Ve insan bu kanunları bilmese de bu tekvini kurallara uygun yaşıyor onlardan istifade ediyordu.
İnsanın imkânı gelişip, ihtiyacı arttıkça,
Kâinat sahnesinde sergilenen kevanini kudretin farklı ve yeni yeni tecellilerini temaşa ediyor iken, beyin arşivine kaydedilmiş bulunan “ALLEMELADEME Bİ ESMA-İ KULLİHA” 2/31 fermani subhanisinin sırları bir bir şehadet âleminde arz-ı endam ediyor;
Hilkat-i kâinat manzarasını oluşturan PAZIL oyunundaki parçaların şekildeki yerlerine bir bir oturmasının baş döndürücü güzelliğinin karşısında ehli marifet ve muhabbet, MAŞALLAH, BAREKALLAH, FETEBAREKELLAHU EHSENUL HALİKİN 23/14” DEYİP HAYRET VE MUHABBET SECDELERİ EDERKEN!
Bazıları da olmayan bir şeyi yoktan var etmiş olmanın zan ve yanılgısı içinde inkârın cehaleti, cehaletin cesareti ile benlik ve gurur gayyalarının uçurumlarında yardan, yara sarhoş ve divanecesine uçuşuyordu.
Allah insanı, ihsanı İlahiyi gasp edip, enaniyetinin mağlubu, şeytanın maskarası, eserinin esiri olmaktan masun ve mahfuz buyursun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.