- 649 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HAZMETMEK(!) AMA NEYİ?!
Rahmetli Özal:”Alışırsınız.” demişti de;herkes yadırgamıştı,itiraz sesleri yükselmişti her yerden.Hepimiz tepki vermiştik.Hatta o günlerde bir subay:”Alışamadım.”diye göğsüne yazdı diye yanlış hatırlamıyorsam tutuklanmıştı.
Yine o günlerde Sayın Özal:”Federasyonu konuşabiliriz.” Demişti de birazcık vatan millet sevgisi olan her Allah’ın kulu tepki vermişti,işin yanlışlığından bahsetmişti.
Aradan yıllar geçti ve millet olarak öyle şeylere alıştık ki, alıştığımız şeylerin listesini yapmak bile mümkün değil!Demokratik özerklik dahil her şey konuşuluyor fakat kimseler rahatsız olmuyor(!)
Demek ki, pencerenin neresinden baktığınız önemli imiş(!)Bu gün Özal’dan daha muhafazakar ve daha mütedeyyin olduğunu sandığımız hükümetimizin temsilcileri çok daha fazlasını kabullenmiş ve hazmetmiş durumda.
“Açılım” adına birilerine toleransla bakılırken, birileri de;gerek meclis kürsüsünden ve gerekse İmralı’dan talimatlar veriyor.Barış ilan edip,barışın süresini uzatıyor veya kısaltıyor.
Yakında Bazılarının her konuşmasının başında Sayın(!) ifadesini eklediği Bölücü Başı’nın hayat hikayesinin filmini ekranlarda ve sinemalarda izlersek veya gazeteler hayat hikayesini tefrika ederlerse şaşırmayalım.
Nasıl olsa PKK,Kongre Gel,KCK,BDP ve DTK’nın yanında birde birilerinin izin vereceği askeri veya polisiye birlikleri kurulursa pes diyeceğiz. Sonrası? Sonrasına gerek mi kalmış olacak?Sonrası belli değimli?!
Ülkenin idare edenlerinin 30 küsur senedir çözemedikleri meseleyi Taa Virginia’dan gelen bir profesörümüz çözmeye karar vermiş ve Mersinde 18 ayrı toplantı yapmak suretiyle çözüm yolları üretmiş ve devletin en başındaki Sayın Cumhurbaşkanı’na iletecekmiş!
Zaten yurt dışından kim gelirse gelsin, kimin veya neyin temsilcisi olursa olsun gelmişken, Sayın Başbakan veya Sayın Cumhurbaşkanı veya Muhalefet Liderleri ile görüşmeden gitmiyor.Bu sayın Profesör de görüşecekmiş işte…
Bizim Başbakanımız veya Cumhurbaşkanımız bile Pek çok Avrupa ülkesine veya ABD’ye gittiğinde eğer davetsiz gitmişlerse o ülkenin muadili yetkilileri ile bile görüşemezken, bizim devlet adamlarımızla her önüne gelen görüşüyor; ne hikmetse(?!)
Milletin ve devletin aleyhinde olan pek çok meseleyi hazmede, hazmede, alışa alışa bu günlere geldik.Her alıştığımız bizi biraz daha sıkıntıya soktu, her hazmettiğimiz ayrışmamızı artırdı.Bu nedenle uzun zamandır devlet umuru bilen devlet adamlarımızın hasretini çekiyoruz.
Önce 40 bin insanımızın teröre kurban verilmesine alıştık.Şehitlerin, şehit cenazelerinin vatanın her köşesine gitmesine alıştık, Vatının bölünmesi için devlete kurşun sıkan hainlerin terörist veya bölücü denirken bu günlerde gerilla denmesine alıştık.Güneydoğu bölgemizin birileri tarafından Kürdistan denmesine alıştık ve tepki vermedik.Bölücü hainlerin devlet adamlarına halkın önünde küfredilmesine alıştık,Özerk yönetim teranelerinin her seferinde söylenmesine,bayrağımızın gönderden indirilip yakılmasına,daha saymakla bitiremeyeceğimiz bir sürü kötü şeye alıştık ve hazmettik(!)Milletimiz hazmetmedi ama ne yazık ki yöneticilerimiz öyle görünüyor ki, hazmetti.
Bu gün devletin kurumları veya memurları veya hükümet temsilcileri eğer; Öcalan nam bölücü ile görüşmeyi normal karşılıyorlarsa, dağdaki Karayılan nam eşkıya da İsrail televizyonlarında “İsrail’in düşmanları bizimde düşmanımızdır.” Diye beyanatlar veriyor.
Evet beyler siz burada İmralı Sakini ile görüşürken, kandildeki de İsrail ile ve başkaları ile görüşüyor ve kararlar alıyor.Hain her yerde haindir ve hainle görüşülmez.Güneydoğumuzda bir sorun varsa ki var.Buda kesinlikle bölücülük ve terör sorunudur ve bunun yerel halkla bir ilgisi olmadığı gibi halkta aynen şehit ailelerinin mağduriyeti gibi verdiği şehitler yüzünden mağdur haldedir.
Devlet, terör ve ihanet sorununu çözmek için yine hainlerle görüşmesi ve görüşme yapması, terörün kaynağını muhatap alması son derece yanlıştır. Teşhisin yanlış olduğu gibi çözümden yanlıştır.
Yapılan faaliyetler ve yürütülen politikalar ancak teröristlerin, ve yandaşlarının yolunu açmakta, faaliyetlerini rahatlatmakta ve halkı bölücülerin safına itmektedir.Sahipsiz kalan samimi insanlar çaresiz terörün ve teröristin yanında yer almak zorunda kalmaktadır.Çünkü Terörün sesi çok çıkmaktadır; devletti idare edenlerde bu çatlak sesi kısmak yerine çıkmasına imkan vermektedir.
Son günlerde ortaya atılan bölgesel güvenlik kurulması teraneleri de devlet tarafından ciddiye alınmalı ve gerekli tedbirler hayata geçirilmelidir.Çünkü, her hazmedilen konunun arkasından yeni bir taktik ve stratejik plan bölücüler tarafından ortaya konulmaktadır. Sorunlara çözün üretirken, dikkat edilmesi gereken de budur.
Bizden söylemesi…
Mustafa Göktekin
YORUMLAR
Alışanlara duyurulur;Ben alışmadım alışmak ta istemiyorum.Bu mübarek vatanımızda gözü olanlar ile gaflet içinde olup ta oyunları göremeyenler kendilerine gelsinler.Olmayacak duaya amin demesinler.Biz Türk milleti olarak dünyaya insanca yaşamanın mutluluğunu tattırmak için vatanımız üzerindeki bütün oyunları bozmak için ant içmişiz.Kaleminize sağlık.