- 2161 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Penguenler
Paytak yürüyüşleriyle penguenler çok sevimli hayvanlardır. Onlar aslında bir kuş türüdür ancak uçamazlar. Çok büyük topluluklar halinde yaşarlar. Allah onları, ısının -88°C ye düştüğü dondurucu soğuklarda bile yaşamlarını kolaylıkla sürdürebilecekleri kusursuzlukta yaratmıştır.
Penguenler birbirlerine çok benzerler. Sizce birbirlerini nasıl tanırlar? Penguenler birbirlerini seslerinden tanırlar. Hatta bu sesleri ayırt edebilme özelliğine, yavru penguenler de sahiptirler. Onlar da anne-babalarını seslerinden tanırlar. Şimdi bir düşünelim, aklı ve zekası olmayan bir penguenin, binlerce penguen arasından anne babasının sesini tanıyabilmesi ne kadar ilginç değil mi? İşte bu özellik, Allah’ın sonsuz gücüyle yarattığı mucizelerden sadece biridir.
Penguenler soğuktan korunmak için, gruplar halinde toplanarak birbirlerine sanki yapışırlar. Böylece kusursuz bir dayanışma örneği gösterirler. Hatta grubun dışında kalanları da sırayla aralarına alır, onları da ısıtırlar.
Dişi penguenler sadece bir tane yumurta yumurtlarlar. Ama pek çok canlı gibi yumurtanın üzerinde kuluçkaya yatma görevi dişiye ait değildir. Bu işi erkek penguenler yapar. Erkek penguenler ortalama -30°C de, 65 gün boyunca hiç kıpırdamadan yumurtayı ayaklarının üstünde tutarak bu görevi yerine getirirler. Erkek penguen yerinden kıpırdayamadığı için yemek de yiyemez. Anne penguen de uzaklarda, doğacak yavrusu için yiyecek arar. Bazen 100 kilometreyi geçen yerlere kadar giderek besin bulmaya çalışır. Anne penguen, yavru yumurtadan çıkana kadar geçen süre içinde sürekli dolaşır ve yavrusu için kursağında besin biriktirir.
Penguenlerin gövdeleri büyüktür ama yürüyüşlerini zorlaştıracak kadar küçük bacakları vardır. O zaman nasıl oluyor da kilometrelerce yol yürüyebiliyorlar?
Penguenler sağa sola sallanarak yürürler. Aslında bu yürüyüş enerji tasarrufu sağlamak içindir. Kısacık bacakları olan penguenler, yana doğru adımlar atarak kaslarının daha az yorulmasını sağlarlar. Bu şekilde her adımın sonunda, diğer adım için enerji depolarlar. Normal yürümüş olsalardı kendi büyüklüklerindeki bir hayvandan iki kat fazla enerji harcamaları gerekecekti. Penguen yalnızca yürümeye başlarken enerji harcar, bir de dururken.
Penguenler enerji tasarrufu sağlayacak bir yürüyüş yapmayı kendileri düşünebilirler mi? Çok açıktır ki bunu onlara Allah ilham etmiştir. Penguenlerin bu özellikleri Allah’ın canlılar üzerindeki merhametinin en büyük delillerindendir.