- 641 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KEZBAN VE BEN
Kezban o zamanlar 12 yasındaydı.Kendisi zihinsel engelli cok mu cok şirin ufak tefek bir kız.Bakmayın ufak tefek dediğime elleri ve ayakları kocaman.Mikrosefalilerde böyle bir durum söz konusu.
Öğretmenler gününden bir gün önceydi.Benim velilerimin maddi durumu da pek iyi değildi.Her zamanki gb derse girdim.Dedim ki; "Sakın birşey almayın.Benim için sizin çalışmanızdan daha güzel bir hediye yok.Ama güzel bir şiir yazabilirsiniz."dedim.
Ertesi gün oldu.Kezban bir tane karanfil getirdi.Teşekkür ettim.Yanaklarından öptüm.Sarıldım.Derslerde diğerlerinin verdiği şiirleri de aldım.Şarkılar söyledik.Oyunlar oynadık.Okuma yazma ve matematik yaptık.Derken çıkış zili çaldı.Kezban oturdu kalkmıyor."Kızım ne oldu?Arkadaşların mı birşey söyledi?Ben mi bilmeden kırdım seni?"diyorum.Yine tek bir söz yok.En sonunda kaptı karanfili kaçtı, gitti.Meğer karanfil için küsmüş bana.Hem hediye ediyor,sarılıyor,hem de karanfil için ağlıyordu.
Neyse ertesi gün telaşlı bir şekilde okula geldi annesi."Hocam hediyenizi begenmediniz mi?Biliyorsunuz eşim kaç aydır işsiz.Evde ekmek yaptım.Bir günlük ekmek paramızla size karanfil aldık.Niye hediyenizi almadınız?Çok üzüldüm.Dünden beri düşünüyorum,düşünüyorum bulamıyorum bir neden?""Olur mu dedim.Ben zaten bir gün öncesinden hediye almayın,şiir yazıp getirin dedim.Kezban dün yerinden kalkmadı.Kızım ne oldu?Kime kızdın? dedim yine bir cevap vermedi.Sonra karanfili alıp gitti.Ben de aksam hediyeniz için teşekkür etmek istedim.Aradım,açan olmadı.Herhalde evde yoklar dedim kendi kendime.""Hocam faturayı yatıramadık,telefonu kapattılar.""Gerçekten çok teşekkür ederim.O karanfilin nice emekler karşılığında alındığını tahmin etmiştim.Kezbana o kadar güzel gözüken karanfil benim için ömre bedel oldu.Hayatımda aldığım en güzel hediye buydu.Çok teşekkür ederim."dedim.Sarıldık birbirimize uğrurladım Ayşe hanım gitti.Sonra düşündüm kendi kendime.Öğretmen arkadaşlar yorma bu kadar kendini bunlar doktor,avukat olacak değil ya diyorlardı.Yorma bu kadar kendini tükenir enerjin sonraki yıllara kalmaz diyorlardı.AMA DEMEK Kİ DOĞRU YOLDAYIM DEDİM.NE GÜZEL KİMSE TAKDİR ETMEZSE ETMESİN.HATTA İDARECİM ÇOCUKLARI ÖPÜYORSUN DİYE KIZARSA KIZSIN BUNLARI GÖREN BİR RABBİM VE GÖREN MELEKLERİM(VELİLERİM,ÖĞRENCİLERİM) SAYESİNDE YENİLERİM BEN ENERJİMİ.EVET DOKTOR AVUKAT ÖĞRENCİLERİM OLMASA DA KONUŞABİLEN BİR KEZBANIM OLDU...