- 481 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLARIN ÇOĞU
İNSANLARIN ÇOĞU
İnsanoğlu zayıf yaradılışından vede nankörliüğünden ötürü haklı veya haksız çoğunluklara yani kalabalıklara meyleder.Kendisine o kalabalıklar arasında kimi zaman önde, ortada ve arkada yer arar,bir nevi bukelemun gibi kamufle eder,saklanırgizlenir.İşte bu hal ve hareket kişinin kişiliksizliğini,iki yüzlü münafık oluşunun göstergesidir.
Halbu ki düşünse BAKARA suresi 249 da NİCE AZ BİR TOPLULUK VAR Kİ;ALLAH ın İZNİ İLE ÇOK TOPLULUĞA GALİP GELMİŞTİR.ALLAH SABREDENLERLE BERABERDİR.
Maide suresi 59: Sizin çoğunuz yoldan çıkmıştır.
Aliimran suresi 110:Onlardan inananlar da var amma çokları yoldan çıkmıştır.
Hadid suresi 26:Onlardan doğru yolda olanlar da vardır,amma onlardan çoğu yoldan çıkmıştır.
Hadit suresi 27: Onlardan bir çoğu yoldan çıkmıştır.
Maide suresi 66: onlardan çoğu ne kötü işler yapıyorlar.
Enam suresi 111: Çokları bunu bilmezler.
Araf suresi 102: Çokları sözde durma diye bir şey bulamadık.
Yunus suresi 92: Ama insanlardan çoğu bizim ayetlerimizden gafildirler.
Yusuf suresi 38: İnsanların çoğu şükretmezler.
Mümin suresi 59:Fakat insanların çoğu inanmazlar.
Furkan suresi 50:Ama insanların çoğu nankörlükde direnmektedir.
Furkan suresi 44:Çoğünun işittiklerini,düşündüklerini mi sanıyor su?Hayır onlar hayvanlar gibidir.Hatta onlar yolca hayvanlardan daha sapıktır.
Yukarıda ki ayetler bizi yaratan,bizi bizden daha iyi bilen,Cenabı ALLAH c.chu nun sözleri.Peki sen,ben,o,biz,siz,onlar hiç kendi kendimize soruyormuyuz?Bu çoğunluklar arasındamıyız,değimliyiz.
Peki kim,bu kalabalıklar?ben, sen, o, biz ,siz, onlar değilse KİMLER………!
Saygıdeğer okuyucularım önemli olan kemiyet değil,sayıca az olmuş ne ifade eder.
Mühim olan karakterli şahsiyetli insan ile hayvan arasında ki düşünce farkını fark edip aklını şeytani akıldan uzak,rahmani doğrultuda kullanan azda olsa % 25 lik de olsa çoğunluğun içinde farkı olan fark edilen başkalarına benzemeyen bakıldığında dinlenildiğinde,alış verişde edep ve terbiyede,kibarlık da,adap ve muaşeret kurallarına riayet eden adam gibi adamlar lazım bu millete vatana dine ki…!amaçlarınız,gayeleriniz,idealleriniz gerçekleşsin.
Aksi halde lafı sözü doğru,kendi eğri ahlaksız,hırsız,rüşvet alan,veren onun bunun namusuna göz diken,insan sağlığı ile oynayan,gaye ve amacı hedefi dini imanı para olan,kendidindaşına kazık atan çoğunluklarla ne yola çıkılır,ne vatan savunulur.Çünkü bunlar bindikleri dalı kesen AKILSIZ DOSTUN OLACAĞINA,AKILLI DÜŞMANIN OLSUN sözünü teyit edenlerdir.
Az olsun öz olsun.Asil olsun
4 de 1 okuyucularıma ALLAH c.c.hu yardımcınız olsun bu kalabalıklar arasında işleri zor.
Sevgi,saygı ve hürmetlerimle.
Cahit Yetgin
YORUMLAR
lafı sözü doğru,kendi eğri ahlaksız,hırsız,rüşvet alan,veren onun bunun namusuna göz diken,insan sağlığı ile oynayan,gaye ve amacı hedefi dini imanı para olan,kendidindaşına kazık atan çoğunluklarla ne yola çıkılır,ne vatan savunulur.
Ne kadar da cok bu saydiginiz özellikleri tasiyanlar.
Her seyin dogrusunu biliyorherkes de ama herkes isine gelen yolda ilerliyor.
Onun icin her yasa her kanun kolaylikla cigneniyor ülkemizde.
Böyle vatandasin vatanina düzen gelebilir mi hic.Tarih yazmaz.
Güzel bir yaziydi yüreginize saglik
Saygilarimla
CahitYetgin
Sizden ricam özel sitem olan www.cahityetgin01.tr.gg yi ziyaret etmenizi umarım.
selam,sevgi,saygı ve hürmetlerimle
[email protected]
www.cahityetgin01.tr.gg