ÇARE YOKMU
İŞSİZLİĞE ÇARE HİÇ YOKMUDUR?
Ülkede 20 milyon kişi açlık, yoksulluk sınırında…
8 milyon işsiz umutla iş bekliyor…
Biz ne yapıyoruz?
Al sana kömür…
Al sana gıda paketi…
Al sana kira yardımı…
İdare et diyoruz…
Ha birde al sana yeşil kart…
Yeşil kart olayı farklı sosyal bir devlet halkının sağlık sorunlarını kartsız vermeli, yeşil kart yerine kimlik geçmelidir… Bu farklı bir olay… Ayrı bir yazı konusu…
Bu yardımlar yapılmamalı demiyorum, yapılmalı ama yerine göre gazilerimize, şehitlerimize, dul ve yetimlerimize elbette fazlası yapılmalı…
Ama gel gör ki Japon atasözünde olduğu gibi “bana balık verme, balık tutmayı öğret” diye bir kavram da var dünyada…
Çalışma yaşında olan genç insanımıza bu yardımlar yarardan fazla zarar vermektedir…
İnsanımızı tembelliğe alıştırmakta ve yozlaştırmaktadır…
Bu dağıtılan yardımlar üretime aktarılsa, insanlara sadaka yerine iş verilse daha iyi olmazmı?
Alın terinin yerini hiçbir şey tutmaz, bizim kültürümüzde alın teriyle kazanmanın özel bir önemi olduğunu hepimiz biliyoruz…
Bildiğimiz halde kendi elimiz ve paramızla illerde önümüze çıkacak sorunlar üretmiyor muyuz?
İlçemizde ..............kilimciliği anlaşılmaz bir şekilde neden bitirildi bilmiyoruz?
Bu kilimler daha yani tanınmış ve rağbet görmeye başlamışken neden üretilmiyor?
Bir anlam verebilmiş değilim…
Yeni bir iş imkânı araştırılıp halkımız yardıma muhtaç olmaktan kurtarılamazımı?
Bu insanlar tüketici yerine üretici hale getirilemezimi?
Mutlaka yapılacak şeyler vardır…
Mesela kültür mantarı üreticiliği teşvik edilemezimi?
Neden kültür mantarı derseniz? İçemizde iklim koşulları uygun özellikle Eylül ve Mayıs ayları arasında mantar üretimi için iklim son drece uygundur… Uygun olan bir şey daha var ilçemizdeki iki katlı evlerin %60 ının alt katları boş ve atıl durumdadır… Bu alt katlar rutubet ve nemden dolayı kullanılmamaktadır… Bu rutubet ve nem kültür mantarı için uygun koşullardır…
Kış aylarında onlarca sera boş durmaktadır bu seralarda bu iş için son derece ideal yerlerdir...
Kişi başına verilecek yardım paketi yerine kompost temin edilip bu insanlarımız üretici haline çok kolay getirilebilinir…
Bu ve buna benzer çok imkânlarımız olduğu halde neden hala hiçbir şey yapmıyoruz? Anlamak istiyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.